מתכוננים לשלג?

לקראת הסערה: אלו ההוראות מצילות החיים

לקראת מזג האוויר החורפי הקשה, שמצפה לנו בסוף השבוע - עם חשש לשלג בפסגות הגבוהות - בכוחות הכיבוי וההצלה מפרסמים הנחיות שיכולות להציל חיים במזג אוויר שכזה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: דוברות איחוד הצלה)

הבוקר (חמישי), נערכה בצמרת הכיבוי וההצלה ישיבה מיוחדת בראשותו של תת טפסר חזי לוי מפקד המחוז ובהשתתפות מטה המחוז, הגורמים המקצועיים במחוז, ובעלי תפקידים יעודיים בתחנות האיזוריות. בהתאם להערכת המצב לקראת מזג האוויר הצפוי לנו בימים הקרובים פרסמו מכבי האש הנחיות לאוכלוסיה להתנהגות בטוחה בתנאי קור קיצוני.

• בכל מקרה של סכנה חייגו מיד ל-102 והזעיקו את לוחמי האש.

• האזינו והתעדכנו מעת לעת באמצעי התקשורת והרשתות החברתיות השונים להוראות כבאות והצלה.

• יש להרחיק תנורים ואמצעי חימום מחומרים דליקים כגון שמיכות , וילונות ומזרנים .

• אנו ממליצים להשתמש באמצעי חימום כמו מזגן או רדיאטור ובשום מקרה לא מומלץ להשתמש בתנור סלילים .

• רצוי לא להעמיס מכשירי חשמל על שקע חשמל אחד ולא להשתמש במפצלים לא תקניים.

• מומלץ לרכוש מטפה לבית שיאפשר כיבוי שריפה בשלבים מוקדמים שלה וכן רצוי מאוד להתקין גלאי עשן שיתריע בזמן אמת והוכח במקרים רבים כמציל חיים .

"בכבאות והצלה לישראל עובדים במתכונת מוגברת, ותחנות המחוז נערכות בכוח אדם ואמצעים נוספים, כמו כן במחוזות השונים של כבאות והצלה עובדים בשיתוף פעולה מלא מול כל הגורמים הרלוונטים: צה"ל, משטרת ישראל ונציגי השלטון המקומי כאשר בזמן אירוע נוציא עדכונים בצורה שוטפת", נמסר מדוברות הכיבוי וההצלה.

גם חברת החשמל ערוכה לסוף השבוע הסוער והקר. חברת החשמל תגברה את צוותי השטח ואת מוקדי השירות לקראת מזג האויר הצפוי בסוף השבוע. גנרטורים לגיבוי הועברו מבעוד מועד למקומות הגבוהים ובחברה ערוכים עם במות הרמה, ציוד ורכבים כבדים.

יחד עם זאת, שבים ומדגישים בחברה כי אין מצב של אפס פגיעות ברשת החשמל וכי במזג אויר סוער על הציבור להיערך למצב שבו אספקת החשמל תפגע. בחברת החשמל מבטיחים לטפל בכל הפרעה באספקה מהר ככל שרק ניתן.

בחברת החשמל שבים ומבקשים לחזק דוודים ופריטים אשר עשויים לעוף מהגגות ולפגוע ברשת החשמל. בכל מקרה של חוטים קרועים אין להתקרב וחובה לדווח מיד למוקד שירות הלקוחות 103 או למוקד העירוני. במקרה של צורך במכשור מציל חיים יש להתפנות למתקן רפואי קרוב ולעמוד בקשר עם הרשות המקומית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר