כל מכה קטנה גורמת לכם לסימן כחול? הנה הסיבות לכך

נתקעתם בדלת הארון, קיבלתם מכה ובתוך כמה דקות הופיע בכף רגלכם כתם כחול. אך לפעמים אתם מבחינים בחבורה ואינכם מבינים מתי קיבלתם אותה. הנה הסיבות הנפוצות הגורמות לסימנים אלו (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

זה קורה לכולם. אתם נתקעים בדלת הארון, מקבלים מכה הגונה בבוהן ובתוך כמה דקות מופיע בכף רגלכם כתם כחול צעקני. אבל לפעמים אתם מבחינים בחבורה ואינכם מבינים איך קיבלתם אותה. הנה הסיבות הנפוצות שעלולות לגרום לסימנים אלה וכך תלמדו כיצד למנוע אותם:

התבגרות

האם אתם נחבלים במהירות גבוהה יותר מאשר כשהייתם צעירים יותר? זה נורמלי לחלוטין. כשאתם מזקנים, העור שלכם מדלדל ומאבד את שכבת השומן המגן שמשמשת ככרית כשאתם נתקלים במשהו. כמו כן, כלי הדם שלכם נהיים שבירים יותר. שני הדברים האלה גורמים לכך שאתם מקבלים כתמי מכות.

נטילת תרופות ותוספי מזון

אם אתם נוטלים אספירין או מדלל דם, אל תופתעו לגלות את הסימן השחור-כחול-סגול מדי פעם. תוספים מסוימים, כמו שמן דגים וגינקו, יכולים לעשות זאת גם.

סטרואידים כמו פרדניזון יכולים גם הם לגרום לכתמים קלים, מכיוון שהם מדקקים את העור. אם אתם מבחינים בכך שזה קורה, אל תפסיקו ליטול את התרופות שלכם, אך דברו עם הרופא שלכם על כך.

מחסור בויטמין C

חומר מזין זה חיוני לריפוי, כך שאם אין לכם מספיק ממנו, אתם עלולים לסבול מכתמים בקלות. יתכן גם שתבחינו שלוקח זמן רב עד שחתכים או שריטות נעלמים.

נדיר שיש רמות נמוכות במיוחד של ויטמין C, אך סביר להניח שזה יקרה אם אתם מבוגרים או מעשנים.

תורשה

אם אתם, אמא שלכם ואחותכם מקבלים צלקות כחולות מהמכות הזעירות ביותר, זה יכול להיות עניין משפחתי. יש אנשים (לרוב נשים) שיש להם כלי דם שבירים יותר וזה גורם לכתמים רבים יותר, בעיקר בזרועות העליונות ובירכיים. זה אולי נראה מפחיד, אבל אם אתם מרגישים בסדר ואינכם סובלים מתסמינים אחרים, כנראה שאין לכם מה לדאוג.

נזקי שמש

אם ביליתם בשמש חלקים נכבדים מחייכם, אתם עשויים להבחין בחבורות בעור שלכם ביתר קלות. הסיבה לכך היא שעם הזמן השמש מחלישה לאט את עורכם וכלי הדם הזעירים מתחתיו.

אמנם, חבורות אלה מעט שונות. הן לא נגרמות כתוצאה מהיתקלות במשהו, הן בדרך כלל לא מרגישות רכות כשנוגעים בהן ולוקח להן זמן רב יותר להחלים. סביר להניח שתראו אותן על גב כפות הידיים והזרועות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר