תמיכה דו מפלגתית?

איפא"ק מימנה מודעות, הדמוקרטים זועמים

במשך שנים הייתה השדולה הפרו ישראלית מקובלת על שתי המפלגות בארה"ב, אך לאחרונה מתח מול המפלגה הדמוקרטית בעקבות מימון המודעות נגד המועמדים (בעולם)

(צילום: Haim Zach / GPO)

במשך כמה עשורים, הייתה השדולה היהודית-ישראלית איפא"ק, קונצנזוס בפוליטיקה האמריקאית. גם כשהשסע בין הימין והשמאל גבר התייצבו פוליטיקאים מכל קצווי הקשת הפוליטית בכנסי הוועידה כדי להצהיר על תמיכתם לישראל.

אך נראה כי השינויים במפה הפוליטית בארה"ב, החלו בסופו של דבר להשפיע גם השדולה, הנמצאת כעת בחזית המחלוקת הפוליטית בין המפלגה הרפובליקנית למפלגה הדמוקרטית.

זה קרה אחרי שבשבועות האחרונים, מימן הארגון מודעות בפייסבוק נגד כמה חברות קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית שמתנגדות לישראל, בהן הדהדה מסרים של ממשל טראמפ נגד הדמוקרטים.

במודעות כינו את חברות הקונגרס "רדיקלים דמוקרטיים שמהווים איום יותר חמור לישראל מדאע"ש", אבל כאשר התגלה כי איפא"ק היא העומדת מתחת למודעות אלו, זה עורר כעס עצום במפלגה הדמוקרטית.

"אנחנו מתנצלים באופן חד-משמעי לרוב של חברי הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית שנפגעו מהאשמות השווא, על המילים הנוראיות ועל הסגנון המשסה במודעות אלה", כתבו ראשי הארגון בהודעה חריגה ביותר בניסיון לתקן את הנזק, והבהירו שהכוונה הייתה רק לנציגים הבודדים בקונגרס שהביעו תמיכה בBDS, ולא נגד כלל המפלגה.

ההתנצלות מגיע שבועות לפני הועידה המרכזית, ועידה שמשכה אליה באופן מסורתי מועמדים לנשיאות משתי המפלגות, אך כנראה שהפעם, לראשונה, כמה מהמועמדים מהצד הדמוקרטי לא ייקחו חלק בוועידה. שניים מהם כבר הצהירו על כך בפומבי.

רק בשבוע שעבר, בכנס בחירות של הקמפיין של הסנאטורית אליזבת' וורן עמד אחד המשתתפים ושאל את המועמדת אם היא מתכוונת להגיע לועידה הבאה של השדולה על רקע ההזדהות של איפא"ק עם מדיניות ממשלת הימין בארץ, ותשובתה הייתה קצרה ונחרצת: "לא!".

בנוסף, היא גם הנהנה בהסכמה כשאחד המשתתפים הציג את איפא"ק כארגון "איסלמופובי וגזעני".

נאום עבר של ראש הממשלה בוועידה

"גם בעבר איפא"ק תקף חברי קונגרס אנטי-ישראליים, רק לפני כמה שנים היא יצאה בקמפיין נגד הסנאטור הרפובליקני רנד פול, אבל אף פעם לא השתמשו במילים כמו רדיקלים, סכנה, וגם לא ציינו את מפלגתו", אומרת לנו פעילה במפלגה הדמוקרטית.

לדבריה, "המון יהודים תומכי ישראל נלהבים אך גם נאמנים למפלגה הדמוקרטית, אנחנו מאוכזבים מכך שחלקים נרחבים מהמפלגה מתרחקים מהתמיכה המסורתית והדו-מפלגתית בישראל, אבל אנחנו עדיין מזדהים עם המפלגה הזאת, וכשהשדולה הישראלית שאמורה להיות על-מפלגתית מהדהדת מסרים שמשמיצה את המפלגה זה מתסכל וכואב".

במפלגה הדמוקרטית אומרים עוד כי "התמיכה המופגנת והמוחצנת של טראמפ בישראל וההתקפות נגד הדמוקרטים כ'אנטשמים ושונאי ישראל' היא אסטרטגיית בחירות מחושבת של טראמפ להרחיק את המצביעים היהודים מהפלגה הדמוקרטית. במודעות אלו, השדולה עוזרת לו ובכך משחקת לידיו", אומרים במפלגה הדמוקרטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר