"הסתה לטרור"

בית המשפט גזר את עונשו של ראאד סלאח

בית משפט השלום בחיפה גזר שנתיים וארבעה חודשים על ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית השייח ראאד סלאח. ח"כ היבא יזבק הגיעה לביהמ"ש כדי לתמוך בו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בית משפט השלום בחיפה גזר הבוקר (שני), שנתיים ו-4 חודשי מאסר על מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית ראאד סלאח, שהורשע בנובמבר האחרון בהסתה לטרור ובתמיכה בארגון שהוצא ב-2015 אל מחוץ לחוק.

אחרי הקראת גזר הדין אמר סלאח: "הכול שקרים, כל מה שנאמר רחוק מהאמת. לא יודע מאיפה הביא את הדברים שייחסו לי. ככל הנראה מישהו כתב פרטים שקריים ובית המשפט הציג אותם כדברי אמת".

מאות מתומכיו וביניהם חברת הכנסת, היבא יזבק שרק אתמול קיבלה "הכשר" מבג"צ להתמודד בבחירות, הגיעו כדי לבית המשפט כדי להביא את תמיכתם בשייח.

"באתי לכאן כי השייח סלאח סובל גם הוא מרדיפה פוליטית. אמשיך בפעילות שלי למען החברה בתחומים החשובים ביותר", אמרה ח"כ יזבק.

בנוגע להחלטת בית המשפט העליון שאיפשרה את התמודדותה בבחירות אמרה יזבק: "אמרנו מההתחלה שההחלטה הזו צפויה כי אין שום תשתית ראייתית נגדי, ואמרנו מההתחלה שזה חלק ממסע הדה-לגיטימציה וההסתה המתמשכת והדמוניזציה שנעשית לחברי הכנסת הערבים והחברה הערבית".

"אנחנו נאבקים ופועלים למען ערכים וקידום דמוקרטיה, צדק ושוויון, אז מי שבאמת בא ומנסה לייחס לנו כל מיני האשמות שהן 'הסתה לאלימות וכו'' - אז בית המשפט בא ואמר במפורש שאין שום תשתית ראייתית, שכל הפעילות שלי גם לגיטימית וגם לפי החוק ואני גם מכאן מציינת שאמשיך באותה דרך של פעילות למען צדק, למען שוויון, למען דמוקרטיה ולמען סיום הכיבוש", אמרה יזבק.

בכתב האישום שהוגש נגד סלאח באוגוסט 2017, פורטו מעשיו שהובילו להרשעתו בהסתה ועידוד טרור: במספר הזדמנויות הביע סלאח הסתה לטרור כנגד כוחות הביטחון, שיבח את השאהידים ואת המחבלים שרצחו חיילים ושוטרים ועודד ברשתות החברתיות את הטרור. "במעשיו האמורים לעיל, פרסם הנאשם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור", צוין בכתב האישום.

סלאח שוחרר לפני שלוש שנים בלבד מכלא רמון לאחר שריצה תשעה חודשי מאסר בגין הסתה לאלימות וגזענות. הוא נשלח אז למאסר בעקבות דרשה שנשא ב-2007 במזרח ירושלים.

בנובמבר 2015 הכריז הקבינט המדיני-ביטחוני על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל כהתאחדות בלתי מותרת. המשמעות היא שהתנועה בראשות השייח סלאח הוצאה אל מחוץ לחוק, וכי כל גוף או אדם שמשתייך לארגון זה וכל אדם שנותן לארגון שירות או פועל במסגרתו, עובר עבירה פלילית וצפוי לעונש מאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר