לאחר שנתיים

המטפלת שהתעללה קשות בתינוק הורשעה

בית המשפט ברחובות הרשיעה את ציפורה דוד בהתעללות בתינוק בו טיפלה. המטפלת תועדה במצלמת האבטחה הביתית כשהיא מכה את התינוק ומפחידה אותו (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ציפורה דוד ליד בית המשפט ברחובות (צילום: פלאש 90)

בית משפט השלום ברחובות הרשיע הבוקר (שלישי), את המטפלת ציפורה דוד (65) ממושב בית עובד בהתעללות בתינוק שבו טיפלה בביתו בנס ציונה. ההתעללות תועדה במצלמת אבטחה מה שהביא לתלונת הורי התינוק ולמעצרה. הפרקליטות תדרוש לגזור על דוד מאסר בפועל כשבעברת התעללות ניתן לדרוש עד שבע שנות מאסר.

בהכרעת הדין ציינה השופטת אפרת פינק כי "כתב האישום ייחס לנאשמת עבירת של התעללות. המחוקק לא הגדיר מהי התעללות ופרשנות המושג היא פרי הפסיקה. קבעתי שעובדות כתב האישום והסרטונים מלמדים על פוטנציאל קשה וגרימת סבל לתינוק. אין בידי לאמץ את הטענה שבהיעדר חבלות אין פוטנציאל לנזק פיסי".

"ניכר במהלך כל האירועים שהתינוק סבל הלכה למעשה. הנאשמת נהגה באכזריות תוך הטלת אימה משמעותית, ביזוי והשפלה כלפי התינוק. רוב רובם של האירועים אירעו ביום אחד. אין מדובר במעשים שנמשכים על גבי זמן רב. עם זאת יום זה כולל סדרה ארוכה וממושכת של אירועים קצרים. הצפייה בסרטונים מלמדת כי הנאשמת הטילה מרות על התינוק והפחידה אותו", ציינה השופטת.

"לא ניתן להפריז בתיאור חוסר הישע של התינוק מול הנאשמת. הוא אינו מסוגל להתנגד למעשיה ולעזוב את המקום או להתלונן להוריו. מתקיימים כל ששת התנאים לקיומה של עבירת ההתעללות", פסקה השופטת פינק.

בת אל, אמו של התינוק, אמרה בתום הכרעת הדין: "באנו במתח וציפייה גדולים כי זה שלב קריטי להמשך הדרך. עברנו מסע לא פשוט של תשעה חודשים, והיום בית המשפט נתן את התשובה לעניין סעיף האישום. אחרי מלחמה קשה של הפרקליט המלווה מהפרקליטות, שנלחם איתנו והתעקש לדייק בכל סעיף, בית המשפט הכריע שזו התעללות".

היא הוסיפה: "אני צריכה ללדת כל רגע, לעבור תשעה חודשים כשאני צריכה לעמוד מולה באולם זה לא קל. הבשורה שקיבלנו היום מעודדת אותנו להמשיך עם הראש קדימה, יד ביד עם הפרקליטות".

פרקליטות מחוז מרכז הגישה במאי בשנה שעברה את כתב האישום נגד המטפלת בגין התעללות קטין או בחסר ישע. לפי כתב האישום המקורי, שהוגש על ידי עו"ד עינב וינוגרד, החל מחודש ינואר 2019 עבדה הנאשמת כמטפלת של תינוק יליד 2018 בבית הוריו וסבתו.

בין 12 במאי ו-15 במאי פגעה הנאשמת בתינוק בדרכים שונות. בין היתר, הנאשמת סטרה בפניו, צעקה לעברו שוב ושוב, הטיחה אותו על הספה ועל השטיח, הצמידה מגבת לפניו של התינוק תוך שהיא חונקת אותו, הזיזה את התינוק עם רגלה, יצאה לעשן והותירה את התינוק לבדו בבית, ואמרה לו שתהרוג אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר