החרדים מאושרים

ניו יורק: ועדת החינוך עיכבה את שילוב לימודי הליבה

ועדת החינוך של ניו יורק נענתה לבקשת ההורים ששלחו 140,00 מכתבים עם בקשה שלא יתערבו במספר שעות לימודי החול במוסדות החינוך, והשהו את ההנחיות החדשות (חרדים)

הרב משה קליין משמש כשופט בתחרות איות אנגלית בחיידר חסידי בברוקלין (צילום: באדיבות המצלם)

ועדת החינוך של ניו יורק הודיעה היום (שלישי) כי החליטה להשהות את ההנחיה להכנסת לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדים.

ההחלטה הגיעה בעקבות כ-140,000 מכתבים שנשלחו ע"י 'איגוד ההורים למען חינוך חרדי במדינת ניו יורק' לוועדה נגד ההנחיות החדשות.

הארגון, שקיים 4 שנים ומייצג את כל הישיבות במדינת ניו יורק, נלחם במשך שנים נגד גזירות החינוך והכנסת לימודי ליבה למוסדות החינוך החרדיים בניו יורק.

יצוין כי כבר כיום יש לימודי חול במוסדות החינוך החרדים, אך המלחמה הייתה נגד הוספת השעות והפיקוח של הועדה אלו תכנים ילמדו באותם שעות.

כזכור, החוק כמעט נכנס לתוקף, אלא שראשי 'אגודת ישראל' וחסידות סאטמר עתרו לבית המשפט נגד ההחלטה בטענה לחופש דת, השופטים לא התרשמו מהטענות על חופש דת, אולם קבעו כי יש לשמוע את חוות דעת הורי התלמידים לפני ההחלטה, וכאמור, היום, ועדת החינוך של ניו יורק החליטה להשהות את ההנחיה להכנסת לימודי ליבה במוסדות החינוך בעקבות אלפי מכתבי חוות הדעת של הורי התלמידים שבהם כתבו כי הם מתנגדים בכל תוקף ללימודי ליבה.

אבי גרינשטיין, מנכ"ל מועצת הקהילה היהודית וחבר ב'איגוד ההורים למען חינוך חרדי במדינת ניו יורק' אומר ל'כיכר השבת': "אנחנו שמחים שהנהלת הוועדה הקשיבה לקולותיהם של 140,000 הורים שהביעו את חששם מפני ההנחיות החדשות שהוצעו".

לדבריו: "זה בהחלט משמח שמחלקת החינוך במדינת ניו יורק קיבלה את השגות הורים ובוגרים רבים של בתי ספר פרטיים שטענו כי ההנחיות החדשות אינן נצרכות כלל, ורק יפרו את זכויותיהם הבסיסיות והצרכים הדתיים של ההורים".

לסיום הוא אומר: "אנחנו מצפים להמשך שיתוף פעולה עם מועצת הנציגים מכל קהילת בתי הספר הפרטיים לוודא שהזכויות האלו לא יופרו".

הרב משה קליין יועץ ללימודי חול בבתי ספר חסידיים בניו יורק אומר ל'כיכר השבת': ״העסקנים ונבחרי ציבור החרדיים בעיריית ניו יורק מטפלים מבחינה משפטית על התערבות הממשל בחינוך החרדי, בינתיים אין שינוי, כמו בשנים קודמות החיידרים לומדים לימודי חול בשעות אחר הצהריים כתשעים דקות בערך, בתוכנית לימודים מקצועית וכשרה שנעשית בעידוד מנהלי המוסדות והרבנים שליט"א".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר