נתניהו יחזור בו?

הגר"י דרעי מזהיר: ביבי רוצה להעלות מאתיופיה לא יהודים

ימים לאחר החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעלות מאות מבני הפלשמורה לישראל, מזהיר הגאון רבי יהודה דרעי, חבר מועצת הרבנות ורבה של באר שבע, כי נתניהו מעלה גויים • צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

ימים לאחר החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעלות מאות מבני הפלשמורה לישראל, מזהיר הגאון רבי יהודה דרעי, חבר מועצת הרבנות, רבה של באר שבע ואחיו של שר הפנים אריה דרעי, כי נתניהו מעלה גויים • הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע'.

"הפלשמורה", מסביר הגר"י דרעי: "כבר שם באתיופיה, הם מובדלים מ'בתא ישראל' (הקהילה היהודית באתיופיה. י-כ), חלקם התנצרו, חלקם התבוללו, יש שם נישואי תערובת".

לדברי הרב דרעי: "לא דומה הפלשמורה של שנות ה-90 לפלשמורה של היום, זה עוד דבר שאנשים לא יודעים. הפלשמורה של שנות ה-90 שעלו אחרי שהרב הראשי דאז, הגר"ש עמאר, בדק - מצא שאחוז גבוהה מהם הם יהודים, היום מי שנשאר באתיופיה ומוגדר כפלשמורה - כמעט קשה למצוא שם יהודים על פי ההלכה. האבא יכול להיות יהודי והאמא נוכרייה.

"הם לא מוגדרים כיהודים, נקודה", קובע חבר מועצת הרבנות הראשית: "לא רק אני אומר את זה, אלא הרבנים מהעדה האתיופית אומרים זאת, כולל הרב הראשי הרב ראובן וובשת".

"לא ייתכן, הם גויים. לא רק ה-400 (שנתניהו החליט להעלות לישראל. י-כ), אלא יש 8.000 כאלו שם, זה מתיל ב-400 וזה ימשיך", מזהיר הגר"י דרעי.

הרב סיפר על המכתב ששיגר בנושא לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "כתבתי לראש הממשלה שישקול מחדש את החלטתו, במי הוא פוגע? קודם כל באתיופים עצמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר