3 דברים מפתיעים שקירות לבנים יעשו לחלל שלכם

קירות לבנים הם קלאסיקה על זמנית: תמיד נראים יפה ותמיד נקיים (אם מקפידים לשמור עליהם כך, כן?), אך לגוון הפופולרי הזה יש כמה תכונות סודיות שיש להן השפעה רבה על הנוכחים בחדר (עיצוב הבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הצבע הלבן העוטף את הקירות בהמוני בתים, מצוי לאורך שנים באור הזרקורים והפופולריות שלו עשויה להמשך עוד זמן רב - אך הגוון החיוור הזה אינו יפה רק מעצם פשטותו. אולי לא הצלחתם לשים את האצבע על כך, אבל הוא עושה כמה דברים למען הסביבה שצבעים אחרים לא מסוגלים לעשות וזו אחת הסיבות הרבות לכך שאתם רואים אותו לעתים קרובות במיוחד.

הצבע הלבן עלול לא להתאים לחלל שלכם ולאורח החיים שלכם וישנו שפע של גוונים כהים יותר שיפים באותה מידה. אבל במידה ואתם מתלבטים האם לצבוע את הקירות שלכם בצבע חדש ורענן אחר או להשאירם במצב הנוכחי, חיוורים ובהירים, היתרונות הנוספים הללו של שימוש בו, שמונה מעצבת הפנים ליי שפיצר, עשויים רק לדחוף אתכם קרוב יותר להחלטה:

1. הוא מנקה עומס וויזואלי

"לבן פשוט ממרק את דעתכם", אומרת שפיצר. "הוא גורם לכם להיות קצת יותר רגועים ונותן לכם קצת מקום בראש לעשות בחירות טובות".

בהיעדר צבע, לבן משמש כצפחה ריקה. שפיצר משתמשת בו בסטודיו שלה כבסיס, מכיוון שהוא מקל על בחירת הגוונים האחרים לעיצוב, כריהוט, אקססוריז ועוד; בחדר עם קירות לבנים, קל יותר לבחור את הצבעים המשלימים לשאר הפריטים בחלל, למשל, מאשר בחדר עם קירות ורודים. אם אתם מתקשים לעצב חדר, התחלה עם קירות לבנים עשויה להקל על כל התהליך.

(צילום: שאטרסטו)

2. הוא מעניק אשליה של מרחב

הרבה אנשים משתמשים בצבע הלבן כדי ליצור אשליה של מרחב, אומרת שפיצר, על מנת לגרום לחדרים להרגיש גדולים יותר ממה שהם בפועל. לבן זה משמין, שחור זה מרזה - כזה.

"אם אתם עובדים בחלל קטן יותר, [הצבע הלבן] מיד יגרום לו להרגיש גדול יותר", היא אומרת. "אם אתם עובדים בחלל גדול, זה יפתח אותו עוד יותר".

3. הוא גורם לנו להרגיש נפלא

דמיינו דגל לבן בחוף הים, שמלת כלה לבנה, יונה לבנה: בפסיכולוגיית הצבעים, לבן מסמל שלום וטהרה, אומרת שפיצר, רגשות שרוב האנשים נמשכים אליהם, מטבע הדברים.

"אנשים אולי לא מבינים באופן קוגניטיבי שלבן הוא למעשה נוכחות של אור", היא אומרת. "לבן נותן לנו הרבה אור בבתים שלנו וגורם לנו להרגיש טוב".

(צילום: שאטרסטוק)

אם כן, הצבע הלבן יכול לעשות הרבה יותר מרק לגרום לקירות שלכם להיראות רעננים. הכניסו אותו לביתכם ותוכלו לנצל גם כמה מהתכונות החיוביות המפתיעות הללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר