קידוש ה' בראשל"צ

מנהל תחנת המוניות הפסיק לעבוד בשבת, ומסביר: 'בגלל רון קובי'

מקס בטלר, מנהל תחנת המוניות 'חוף הזהב' בראשון לציון, הודיע כי מפסיק לעבוד בשבת. המרא דאתרא רבי משה נחשוני וח"כ אורי מקלב עלו לברכו ושמעו את הסיבה להחלטה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בעוד חילולי השבת ברחבי הארץ מתרחבים לצערנו והשבת מחוללת בראש כל חוצות, נקודת אור קטנה נראתה אמש (רביעי) בעיר ראשון לציון.

מקס בטלר, מנהל תחנת המוניות המקומית 'חוף הזהב', הודיע כי הוא מפסיק לעבוד בשבת. בתגובה, עלו המרא דאתרא רבי משה נחשוני, ח"כ אורי מקלב ונציג 'דגל התורה' שרגא אלפר, לחזקו על ההחלטה האמיצה.

בטלר שהיה דייג במשך עשרות שנים, בנמל יפו, ולפני חמש עשרה שנים עזב את המקצוע ועבר לנהל תחנת מוניות בעיר ראשון לציון, סיפר מה הוביל אותו להחלטה לשמור את השבת: "הסיפור של רון קובי חרה לי והרגשתי צביטה בלב. אמרתי נהיה חלוצים נסגור את התחנה בשבת".

בטלר סיפר כי "רוב העבודה הייתה בשבת, וסגרתי את התחנה בשבת. אחרי כמה שבתות שאני לא הפעלתי את תחנת המוניות אמרתי גם למה אני מעשן? הפסקתי לעשן בשבת והתחייבתי לשמור שבת, זה השבת שומרת עלי".

"מתקשרים אלי מכל העולם, גם גויים, שהתרגשו מכך שהתחלתי לשמור את השבת", סיפר בטלר, "זו השבת השמינית שאשמור. אחד הגויים פנה אלי שאקשר אותו עם רב כי הוא רוצה להתגייר, לא יכולתי לעבוד מרוב התרגשות. עשרות אנשים החלו לשמור שבת בזכות הפרסום של שמירת השבת שלי".

"יום השבת היה יום העבודה העיקרי שלי, אך אנחנו מתגברים על כל הקשיים, לא הכרתי אותך הרב מקלב אבל נכנסת לי ללב מההתחלה", הוסיף בטלר.

מנהל התחנה סיפר את התחושות המלוות אותו מאז שהחל לשמור שבת: "אנשים חרדים לא יכולים להבין מה זה להיות אדם חילוני ולהתחיל לשמור את השבת. יום השבת היה בדיוק כמו יום שני או שלישי, הולכים לעבוד כרגיל מעשנים הכל כרגיל, יום העבודה העיקרי שלנו היה שבת ופתאום אנחנו נחים ביום הזה זה דבר שלא היה לנו בחיים.

"פה בארץ החילוניות זה דרך חיים נורמטיבית, מתוך האלפים של תגובות שפנו אלי אפילו אחד לא זלזל בי או אמר מילה לא טובה, כולם חיזקו אותי ואמרו שישמרו גם שבת. אני שמח שבאתם חיזק אותי מאוד".

ח"כ אורי מקלב חיזק את בטלר ואיחל לו כי הבית יהיה מלא בברכת ה' מידו המלאה והפתוחה, "שמעתי על המעשה שלך אמרתי שחייבים לבוא ולחזק אותך, זכית שגלגלו לידך זכות גדולה, מתוך מאות האנשים שמזמינים אותי רציתי לבוא דווקא לפה, שמירת השבת שלך לא הגיע בחלל ריק, זה הגיע כי עמד יהודי בתפקיד ציבורי (רון קובי. א") ובכוח ניסה לחלל את השבת, אתה נתת את תשובת המשקל לדבר הנורא הזה, אנחנו לא יודעים מה גרם לאותו יהודי לקחת את השבת דווקא ולפגוע בה".

מקלב הוסיף ואמר כי "אני מאמין שכל מה שהקב"ה סובב היה כדי שיהיה חיזוק גדול בעם לשמירת השבת ואת זה אנחנו רואים פה, אם לא היה פוגע בשבת אתה לא היית מתחיל לשמור את השבת. המסר הזה שלך שכל אחד יכול לעמוד בזה זה דבר חשוב מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר