סערה בתל אביב

המגישה קורין גדעון: "מה רע שהילדים יחשפו לתפילין?"

מגישת הטלוויזיה קורין גדעון יוצאת במתקפה חריפה נגד עיריית תל אביב על ההחלטה לאסור הצבת דוכני תפילין ליד בתי ספר: "מה יקרה לילדים? יחטפו אותם?", תוהה בכאב (ציצית)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
קורין גדעון ודוכן להנחת תפילין (צילום: מתוך אינסטגרם, מנדי הכטמן - פלאש 90)

"מה יקרה לילדים? יחטפו אותם ויכפו עליהם לחזור בתשובה?", כך תוהה בכאב מגישת הטלוויזיה, קורין גדעון, המקורבת לדת ולמסורת היהודית, שיוצאת במתקפה חריפה נגד עיריית תל אביב שהחליטה לאסור על הצבת דוכני הנחת תפילין בסמוך למוסדות חינוך בעיר.

קורין גדעון זועמת (צילום: מתוך האינסטגרם של קורין גדעון)

כידוע, שליחי חב"ד וגורמים נוספים העוסקים בקירוב רחוקים, ניצבים מאחורי דוכנים בחוצות ערי ישראל, בכדי להניח לעוברים ושבים - כאלו שאינם שומרים תורה ומצוות המעוניינים בכך, להניח תפילין או לזכות אותם בקיום מצוות אחרות. בתל אביב, מסתבר, יש מי שעינו צרה במעשים יהודיים שכאלו.

בסרטון שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, אמרה קורין גדעון: "תקשיבו, קיבלתי עצבים והייתי חייבת לפרוק. אני שומעת את סגן ראש עיריית תל אביב שמדבר על זה שהם אוסרים על דוכנים לעמוד מחוץ לבתי ספר - עכשיו איזה דוכנים?! דוכני תפילין של חסידות חב"ד הנפלאה שעוסקת באהבת ישראל והם לא מוכנים שהם יעמדו עם התפילין שלהם".

בהמשך דבריה תקפה גדעון את סגן ראש עיריית תל אביב ראובן לדיאנסקי, יו"ר סיעת 'חילונים ירוקים', שהוביל להחלטה עירונית חדשה בנושא, לפיה לא יונפקו עוד אישורים להצבת דוכנים בכלל - ודוכני תפילה בפרט - במרחק של לפחות 100 מטר מבתי ספר, גני ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר שמשרת בעיקר קטינים.

"עכשיו הוא אומר שזה חל על כל הגורמים שרוצים לעמוד גם על עמותות אחרות", המשיה קורין גדעון, "אבל מה?! הבנאדם הזה הוא זה שהנפיק את הסטיקר 'פתוח בתשעה באב', שזה בערך הדבר הכי מתריס שאפשר לעשות כלפי הדת. אז אני חושדת בכוונות שלו.

"להגיד שהילדים הם קהל שבוי? מה יקרה לילדים? יחטפו אותם ויכפו עליהם לחזור בתשובה? מה רע בזה שהם יחשפו לתכנים האלה? אני מה זה לא מבינה, זהו פרקתי".

'כיכר השבת' פנה בבקשת תגובה לסגן ראש העיר ראובן לדיאנסקי, יו"ר סיעת 'חילונים ירוקים' והוא השיב כי תגובתו מתחילת השבוע בנוגע להחלטת העירייה לא השתנתה. להלן תגובתו: "אנחנו מקבלים תלונות של תושבים בנוגע לדוכני תפילה שמוצבים בקרבת בתי הספר, ובמקרים מסוימים גם ממש בכניסה לבתי ספר. כהורה, אינני מעוניין שגורמים שונים יפנו לילדיי הקטינים בהצעות שונות ומשונות במרחב הציבורי, ובמיוחד כשהם נמצאים בקרבת מוסדות לימוד".

לדבריו, "עלינו להגן על ילדינו, גם בסביבת בתי הספר והגנים שלנו, מפני כל סוג של רוכלות או תעמולה, ויש למנוע את חשיפת הילדים שלנו אליהן בדרכם או בצאתם ממוסדות החינוך. לילדים, וגם להורים, ישנה הזכות ללכת לבית הספר מבלי לחשוש שגורם מסוים יפעיל עליהם לחץ או מניפולציה כזו או אחרת במרחב הציבורי. אני מקווה שרשויות מקומיות נוספות, יאמצו את הגישה אותה אנחנו מובילים בתל אביב".

כפי שדווח בתחילת השבוע ב'כיכר השבת', במסמך רשמי שהוציאה לאחרונה עיריית תל אביב, לאדם שפנה לקבלת אישור שימוש במרחב הציבורי להצבת דוכני תפילה, נקבע: אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים".

יצוין, כי עד כה עד סעיף זה לא היווה חלק מהתנאים לאישורים שהונפקו להצבת דוכנים שכאלו. האיסור החדש יחול על כל ארגון או עמותה המעוניינים להציב דוכנים בסמוך למוסדות חינוך.

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "אין כל שינוי בהנחיות או במדיניות העירונית הנהוגה מזה שנים ובמסגרתה ממילא אוסרת העירייה הצבת דוכנים או כל פעילות ציבורית, מסחרית, דתית או חברתית במרחק של 100 מטר ממוסדות חינוך. ככלל דוכנים, של כל גורם שהוא, חייבים בהיתר שימוש במרחב הציבורי בהתאם לחוק העזר העירוני. בעת הגשת הבקשה להציב דוכנים בסמוך למוסדות מוכרים המשרתים בעיקר קטינים (בית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי וכו') נבחנת סמיכותו למוסד. בשים לב לנסיבות העניין, העירייה בוחנת אם להתנות את מתן ההיתר להצבת הדוכן במיקום אחר ובאיזה מרחק, כך שכאמור לא חל כל שינוי במדיניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר