בשיחה עם 'כיכר השבת'

גפני חשף: "יוקמו בתי ספר עם לימודי חול - במגזר החרדי"

שינוי דרמטי במערכת החינוך החרדית? יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, חשף בפני 'כיכר השבת', כי 'החינוך העצמאי' קיבל היתר מגדולי ישראל להקים בתי ספר עם לימודי חול במגזר החרדי • צפו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

האם אנו עומדים בפני שינוי דרמטי במערכת החינוך החרדית? יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, חשף במענה לשאלת כתב 'כיכר השבת', כי 'החינוך העצמאי' קיבל היתר מגדולי ישראל להקים בתי ספר עם לימודי חול בתוך המגזר החרדי באם תהיה לכך דרישה.

לא אחת נשמעת ביקורת על המפלגות החרדיות, ביקורת שהולכת ומתעצמת בתקופת בחירות על שאינם דואגים להורים המעוניינים לשלב את ילדיהם במוסדות המשלבים לימודי ליבה, כאשר בנקודת המחלוקת עומדת שאלת הממ"ח, אגף הממלכתי חרדי במשרד החינוך.

"אמרת השבוע במפגש עם אנשים חרדים, כי 'אם בגלל ממ"ח לא תצביעו לי או למפלגות החרדיות, אני משחרר אתכם', האם אתה מוותר על מאות או אלפי קולות של אנשים שיכולים להצביע ליהדות התורה?", שאלנו את יו"ר 'דגל התורה'.

בתגובה, השיב גפני כי "זה היה במוצאי שבת, אנחנו עזרנו להם, זה קהילה של חרדים עובדים, אמרתי להם אני כל דבר שואל את גדולי התורה. אם מישהו רוצה לדעת תשובה על מדינה פלסטינית אנחנו שואלים את גדולי התורה, כל עוד זה לא מעשי אנחנו לא שואלים. אם מישהו לא רוצה להצביע לדגל התורה, כי אנחנו שואלים בשעת מעשה, - אז שלא יצביע".

במענה לשאלת 'כיכר השבת' חשף ח"כ גפני כי 'החינוך העצמאי' קיבל אור ירוק מגדולי התורה להקים מוסדות המשלבים לימודי חול בתוככי המגזר החרדי: "הם ישבו אצלי ראשי החינוך העצמאי שבוע שעבר, הם הודיעו לי שבכל מקום שתתארגן קבוצה לפתוח בית ספר שבו יהיו יותר לימודי חול ממה שמבקשים, הם יעשו את בית הספר". לדברי גפני, זה ייעשה לאחר היתר שקיבלו מגדולי ישראל: "הם התייעצו על זה. כל הדברים האחרים זה עורבא פרח".

דברי ח"כ משה גפני בפתיחת המטה (צילום: כיכר השבת)

בתוך כך, במהלך כנס פתיחת המטה של 'דגל התורה' אמש (רביעי) נשאו דברים חברי הכנסת של המפלגה שתקפו את יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, והסבירו את הפזילה לציונות הדתית.

ח"כ אורי מקלב אמר בנאומו: "כולם זוכרים פה טוב שהיו חסרים שבעים ואחד קולות למנדט השמיני, וכמה כל קול קובע. אנחנו לא יכולים לא לסמוך על גוש כזה או גוש אחר אין לנו להסתמך אלא רק על עצמנו והיכולות להשפיע קודם בעצמנו".

דברי ח"כ אורי מקלב בפתיחת המטה (צילום: כיכר השבת)

לדבריו, "הבחירות האלה מגיעות על רקע של השמצה והסתה נוראית שלא היתה כמותה, אנשים ברחוב מהציבור הכללי מגיעים ושואלים אותנו מה קורה לליברמן שהפך לאנטישמי, איך אתם נותנים לדברים הנוראים האלה - זה צריך להכניס אותנו לעבודה מאומצת להגדיל את הכוח שלנו".

ח"כ יעקב אשר אמר בנאומו כי "מנסים כל פעם לומר שיש אצלנו אוכלוסיות חדשות, אבל אף אחד אצלנו לא חדש, תמיד היו ויהיו אצלנו ספרדים בני תורה, בנוסף, כל ההגדרות, והקטלוגים של 'חרדים עובדים' זה רק פוגע בציבור, כי כל מי שלמד בישיבות ומחנך את בניו בישיבות והולך לאורם של גדולי ישראל הוא חלק מהמשפחה הגדולה של דגל התורה ואנחנו צריכים להתגאות בזה שאנחנו תנועה שמורכבת גם מאברכים וגם מבעלי בתים.

דברי ח"כ יעקב אשר בפתיחת המטה (צילום: כיכר השבת)

"הנושא של התמיכה שאנחנו מקבלים מחלקים בציונות הדתית זה אולי נראה משהו חדש אבל לא התחלנו לעשות כאן מערכת הסברה חדשה, אלא יש רבים בציבור הדתי לאומי, שמרגישים את השבר הפוליטי הקיים , הם קרובים אלינו ומוצאים מעצמם את הבית אצלנו , בגלל הרבה נושאים שחשובים להם בהשקפה ואידישקייט ושמירה על ההלכה ועולם התורה. הם מצטרפים אלינו כי יש להם אחריות לא לבזבז קולות לפח".

בכנס אף נשאו דברים, מזכ"ל 'דגל התורה' יצחק פינדרוס, יו"ר 'דגל התורה' בעיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר וסגן ראש העיר ישראל קלרמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר