קידוש השם

'סערת הדוכנים' בתל אביב: המונים הניחו תפילין ברחובות

תל-אביבים לא מעטים הניחו בערב שבת תפילין בעזרת שלוחי חב"ד, אליהם הצטרף הזמר קובי פרץ, כמחאה על ההחלטה המסעירה של עיריית תל אביב להרחיק דוכנים שכאלו מהנוער. צפו (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: מתוך מתוך 'נאות חב"ד אפקה' בפייסבוק)

מחאה חיובית: בעקבות הסערה שיצר הפרסום על החלטת עיריית תל אביב לאסור הצבת דוכנים לקירוב יהודים בסמוך למוסדות חינוך בעיר, עשרות מ'שלוחי חב"ד' הציבו בערב שבת 'דוכני תפילין' ברחובות העיר, במבצע מתוגבר מתמיד.

רבים מהעוברים והשבים, שומרי מסורת ושאינם, הניחו תפילין בגאווה יהודית, ואף שיתפו תמונה שלהם כך ברשתות החברתיות וגרמו ל'קידוש השם' גדול.

לאחד מה'שלוחים', הרב עידו רהב מצפון תל אביב, הצטרף הזמר קובי פרץ, שבשנים האחרונות הולך ומתקרב לדת. השניים הציבו דוכן במרכז המסחרי בשכונה היוקרתית והניחו תפילין לכל מי שרצה לזכות במצווה הגדולה.

יצוין, כי חלק גדול ממניחי התפילין הדגישו באוזני פרץ ורהב כי בחייהם הרגילים הם רחוקים מיהדות, אך הגיעו במיוחד לקיים את המצווה כמחאה נגד ההחלטה המקוממת שיוחסה לעיריית תל אביב, שחבר המועצה ראובן לדיאנסקי נימק אותה בכך שהדוכנים הללו הם לא פחות מ"פעילות מיסיונרית".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בעיריית תל אביב החליטו לאחרונה לאסור על הצבת דוכני תפילה סמוך למוסדות חינוך בעיר, כשחבר הנהלת העירייה העומד מאחורי המהלך המקומם מכנה פעילות זו כלא פחות מ"מיסיונרית".

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בהודעה המתרברבת של לדיאנסקי נטען כי לא מונפקים אישורי שימוש במרחב הציבורי להצבת דוכנים שכאלו "במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים".

מנגד, לפי גורמים בעיריית תל אביב שצוטטו אתמול בגלי צה"ל, בלשכת ראש העיר רון חולדאי שורר זעם על לדיאנסקי, המשמש כסגנו וכיו"ר סיעת 'חילונים ירוקים', משום שבפועל לדבריהם לא עברה שום החלטה חדשה בנושא, ואיסור הצבת הדוכנים סמוך לבתי ספר הינו בתוקף מזה מספר שנים.

"אין כל שינוי בהנחיות או במדיניות העירונית הנהוגה מזה שנים", נמסר בתגובה רשמית של העירייה, "במסגרתה ממילא נאסרת הצבת דוכנים או כל פעילות ציבורית, מסחרית, דתית או חברתית במרחק של 100 מטר ממוסדות חינוך. ככלל, דוכנים - של כל גורם שהוא - חייבים בהיתר שימוש במרחב הציבורי בהתאם לחוק העזר העירוני. בעת הגשת הבקשה להציב דוכנים בסמוך למוסדות מוכרים המשרתים בעיקר קטינים (בית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי וכו') נבחנת סמיכותו למוסד".

בעירייה מדגישים, בניסיון לשכך את הסערה הציבורית, כי "לא חל כל שינוי במדיניות בענין, ובשים לב לנסיבות העניין, העירייה בוחנת אם להתנות את מתן ההיתר להצבת הדוכן במיקום אחר ובאיזה מרחק".

כך או כך, הזמר קובי פרץ מסר ל'כיכר השבת' לאחר שסיים את פעילותו להפצת יהדות: "שכל יהודי, באשר הוא בעולם, לא ישכח להניח תפילין. להיות יהודי זו זכות ענקית מאת השם; 'וקשרתם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עיניך'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר