"מראה נדיר". צפו

הטבריינים לחוצים: הכנרת 'עולה על גדותיה'

המחזה שנצפה בטבריה בפעם האחרונה לפני כ-30 שנה - הצפת הטיילת במי הכנרת העולה על גדותיה - חזר על עצמו שוב אתמול, והתושבים מאושרים, אך גם חוששים. צפו (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
המראה המלבב (צילומים: מיכאל חורי)

למרות שחסרים יותר ממאה סנטימטרים כדי שיהיה אפשר להכריז רשמית כי הכנרת מלאה, אתמול (שישי) גליה כבר התנפצו על המזח, כשלראשונה מזה שלושים שנה גם הטיילת שלחופה הוצפה.

מראה זה, המלבב לכשעצמו, הזכיר ל'זקני טבריה' את מאורעות חורף תשנ"ב (1992), אז מי הכנרת הכו בעוז בטיילת וגרמו לנזקים רבים.

רגע הגעת המים לטיילת, בערב שבת, התרחש בעת שמטיילים עמדו על גדר הברזל שבקצות הטיילת, כשלפתע נשבה רוח מזרחית חזקה, והם חטפו 'גלים' נדירים של מים מהכנרת, המוכרים רק מחופי הים התיכון.

בשיחה ל'כיכר השבת' אומר אחד מתושביה הוותיקים של העיר הגלילית: "ההיסטוריה חוזרת! המחזה הזה, של כנרת כמעט מלאה לגמרי, הוא לא דבר שבשגרה".

"אנחנו פה בטבריה מזמינים את כל תושבי ישראל להגיע ולחזות במו עיניהם במראה המרנין והלא ייאמן, שבא אחרי עשרות שנים של דיבורים מוצדקים על מצבו העגום של האגם".

הצפת הטיילת, בשנת תשנ"ב (צילום: אבנר סלח)

עם זאת, הוא מביע חשש גדול, וכך גם תושבים רבים נוספים, כי "עוד כמה ימים גשומים ברצף, והטיילת - כולל כל החנויות שבאזור - יהיו בסכנת הצפה".

לטענתם, הרשויות צריכות לתת על כך את הדעת, ו"להיות עם יד על הדופק, לרגע בו יהיו חייבים לפתוח את אחד מסכרי הכנרת, ולמנוע כך סכנת הצפה מתושבי העיר".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר