הותר לפרסום

צה"ל והשב"כ חשפו: כך החמאס ריגל אחרי הלוחמים

מאות לוחמים ממגוון יחידות בצה"ל הותקפו על ידי ארגון הטרור העזתי שהחל לעקוב אחריהם לאחר שקיבלו פניות דרך אפליקציות חברתיות שונות • בצה"ל מרגיעים כי לא דלף מידע משמעותי (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בחודשים האחרונים, זוהו במחלקת ביטחון המידע באגף המודיעין ל צה"ל ובשירות הביטחון הכללי ניסיונות חוזרים של ארגון הטרור חמאס להדביק מכשירים סלולריים של משרתי צה"ל בסדיר ובקבע באמצעות תוכנה שמשמשת ליצירת קשר ברשתות החברתיות תוך כדי שידול להורדת אפליקציות זדוניות באופן מתוחכם.

"מערך ביטחון המידע באגף המודיעין זיהה 6 דמויות בהן השתמש חמאס כדי להגיע לחיילים", מציין דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. "שרה אורלובה, מריה יעקובלבה, עדן בן עזרא, נועה דנון, יעל אזולאי ורבקה אבוקסיס - דמויות רבות מהמערך מציגות עצמן כעולות חדשות לארץ בעקבות היעדר שליטה מלאה בשפה העברית".

ראש מחלקת ביטחון המידע, אל"ם ר' הסבירה כי "לדמויות מספר מאפיינים נוספים שבאו לידי ביטוי. חמאס השתמש בהאשטגים במטרה להגדיל את האמינות וכמות המשתמשים אליהם הגיעו הדמויות ברשת, וגם בחר להשתמש בפונקציית Intro ("בקצרה") של פייסבוק - באמצעות המשפט המופיע בפרופיל, ניסו הדמויות לחזק את אמינותן בהתחזות לנערות צעירות תוך שימוש בסלנג ישראלי".

"פרט לכך, חמאס ערך את התמונות של הדמויות בכדי להקשות על מציאתן ברשת ולשייכן למקור, ודאג לפעול בפריסה רשתית - כלומר, יצר ישויות במספר פלטפורמות במטרה ליצור נגישות רשתית רחבה".

בימים האחרונים ביצע צה"ל בשיתוף פעולה עם השב"כ סיכול טכנולוגי מוצלח של תשתית שרתים של ארגון הטרור חמאס אשר שימשה את הארגון לטובת יצירת קשר ואיסוף מידע ממשרתי צה"ל.

בצה"ל מציינים כי זוהי הפעם הראשונה שסיכול טכנולוגי מתבצע אל מול תשתיות חמאס מסוג זה. כחלק משלים לסיכול הטכנולוגי, יזומנו החל מהיום מאות בודדות של משרתים שיש סבירות שנגועים בפוגען, לטובת תשאול והסרת הפוגען מהמכשיר.

בצה"ל הדגישו כי לאפליקציה יכולות גבוהות, לא שונות במהותן, ממה שראינו באירועים קודמים: יצירת קשר אל מול השרת של חמאס והעברת קבצים מהמכשיר הנגוע באופן אוטומטי, צילום תמונות מרחוק באופן עצמאי, מתן גישה למערכת הקבצים, איסוף מסרונים, הקלטת נפח, איסוף אנשי קשר, מתן גישה למיקום וגישה למצלמה.

לא מדובר בפעם הראשונה בו צה"ל חושף מקרים מעין אלו, אך הפעם לראשונה ניצל חמאס לראשונה את פלטפורמת הטלגרם לפיתוח שיח עם משרתים, בנוסף לרשתות המוכרות - פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם.

בצה"ל חשפו כי הזיהוי התאפשר בין היתר באמצעות מעקב אחר אחת הדמויות שזוהתה עוד באירועים הקודמים, ולא נחשפה בזמנו במטרה לעקוב אחר השתנות התשתית הטכנולוגית של חמאס ולזהות חזרה לפעילות נגד חיילי צה"ל.

אל"ם ר' הבהירה לסיכום כי "ככל שאנחנו מזהים כעת, לא נגרם נזק ביטחוני. במקרים שזוהה כי ייתכן וייגרם נזק - פעלנו באופן מיידי מול אותו משרת צה"ל. אחת מאבני היסוד היא הערנות והמודעות של משרתי צה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר