מעצרו הוארך

המחבל שדרס 14 חיילים עדיין מתעקש: "זו היתה תאונה"

למרות ההוכחות מזירת הפיגוע, והצהרת הכוונות הזדונית לפני שיצא לממש את זממו, המשיך היום המחבל שדרס חיילים ב'מתחם התחנה' בירושלים לטעון בבית המשפט כי זה לא פיגוע (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אל-טורמאן, בבית המשפט. ארכיון (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הוארך, בשבוע, מעצרו של סנד אל-טורמאן, המחבל שדרס חיילים בירושלים, ופצע אחד מהם באורח קשה. כך החליט היום (ראשון) בית משפט השלום בעיר.

כזכור, 14 חיילים מחטיבת גולני נפצעו בפיגוע הדריסה, שאירע ליד מתחם התחנה בבירה, בעת שהיו ב'סיור מורשת' בדרכם לטקס ההשבעה המסורתי בכותל המערבי.

סנד אל-טורמאן, המחבל הדורס, פגע בהם במהירות גבוהה, ונמלט. חלק מהחיילים הטריים הצליחו להכניס מחסניות לרוביהם, ואף ניסו לרדוף אחריו, אך לא ירו - מאחר והוא הצליח לברוח במהירות רבה.

אחד מהם נפצע בארח קשה, ועדיין מאושפז כשהוא מורדם בבית החולים, כאשר שיפור קל בלבד חל במצבו.

שעות לאחר הפיגוע אותרה בעיירה בית ג'אלה שליד בית לחם מכוניתו של המחבל, בן 25 משכונת א-טור שבמזרח ירושלים. הוא עצמו המשיך במנוסה, אך נתפס ב'צומת הגוש' בידי כוחות ימ"מ, צה"ל ושב"כ.

זירת הפיגוע

בדין היום בעניינו הוא טען, באמצעות עורך-דינו פתחי פרהוד: "מדובר בתאונת דרכים". גם אחיו מוחמד אמר כי מדובר בתאונת דרכים. "סנד ברח, כי חשש שיירו בו. יכול להיות שהוא נרדם על ההגה. הגעתי איתו אחרי כמה שעות לתחנת המשטרה. זה לא שתפסו אותו כוחות הביטחון".

כזכור, בסרטון שהעלה לפני הפיגוע לפייסבוק, שר אל-טורמאן שיר אסלאמי עתיק, בשם 'קאסידה', הכולל בין היתר את המילים: "אהיה כמו עמוד איתן, כמו צריח מסגד; אשלח את קליעי, כמו מטר עז, גם על פני הגופות".

בית המשפט כאמור לא קיבל את טיעוניו המופרכים, והאריך את מעצרו בפעם השניה, בשבוע נוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר