גם לתלמידים לקויי תקשורת מגיע 'מדעים ויהדות'

אין הרבה החלטות שניתן לכנות אותן "מהפכות". מה כבר עוד ניתן לחדש שאיש לא ניסה קודם? אם תכנסו בשערי בית הספר "פאר צור" בחדרה, תיווכחו 'מהפכה' מה היא (חרדים, מקודם)

פתיחת המגבית בבית מרן שה"ת (צילום: יח"צ)

בראשית השנה, בעקבות פניות שהגיעו ליו"ר המרכז החינוכי 'מדעים ויהדות' הרב בן ציון נורדמן מועד ההורים של בית הספר "פאר צור", נוצר שיתוף פעולה, שהוביל ליצירת מסגרת חדשה לתלמידים לקויי תקשורת החוסה תחת המטריה של "מדעים ויהדות".

המשימה לא הייתה קלה. שיתוף הפעולה הצריך משאבים מידיים, הכנת הכיתות, גיוס צוות והקמת מרכז חינוכי כמעט יש מאין. המכשולים שנקרו בדרך היו רבים. אך הנחישות של הרב נורדמן, כמו גם ההבנה כי מדובר בצעד הנכון עבור אותם תלמידים, השלימה את המהפכה.

בית הספר "פאר צור" הצטרף השנה לאחד מני רבים של מרכזי חינוך מבית "מדעים ויהדות", רשת ארצית הפועלת מזה למעלה מ-20 שנה להטמעת ערכים, קירוב, וחינוך ילדי ישראל בדרך המסורה. על כולם, עומד הרב בן ציון נורדמן, איש חינוך וחזון, ששם לו למטרה להטמיע את ערכי "מדעים ויהדות" כמודל מנצח וכנקודת מפנה חינוכית.

רשת "מדעים ויהדות" הינה רשת בצמיחה. אם הייתם מספרים לראשוני הפעילים כי משיחות הטלפון לרישום אי-שם בשנות ה-90, תצמח רשת מפוארת שכזו, איש לה היה מאמין. רק שני עשורים חלפו, ומכיתת לימוד אחת המונה 12 תלמידים, צמח בית הספר לקמפוס רחב מימדים במרכז העיר חדרה, מרכז חינוכי המונה למעלה מ-1000 תלמידים כ"י, גני ילדים, בית ספר יסודי, חטיבה ותיכון ומעגל עשיה מסביב לשעון. בנוסף, עם התפתחות קהילת "מדעים ויהדות" נוצר קשר המשך בדמות מרכז תורני בשכונת "הפארק" היוקרתית בחדרה, בית כנסת ובית מדרש הפעיל בכל שעות היממה, הרצאות, כנסים ואירועי תרבות לקהל הרחב.

צמיחתה של הרשת, הובילה לשיתופי פעולה ברמה ארצית ומקומית, כמו הקמת סניף "מדעים ויהדות" ברמת אביב, וכן שיתוף הפעולה האחרון עם בית הספר "פאר צור", שהוביל למהפכת חינוך אמיתית גם בקרב תלמידים לקויי למידה, שמועה שפשטה כאש בשדה קוצים באזור השרון כולו.

בימים אלו יוצא הרב בן ציון נורדמן בקריאה נרגשת לציבור. 20 שנה של עשיה, והוא לא פנה לאיש בבקשת סיוע. הכל עשה בעשר אצבעותיו, כשהוא נעזר בקשריו על מנת לתקצב את מוסדות התורה והחסד. התרחבות פעילות העמותה הובילה לקשיים כלכליים רבים והעמידו את העמותה בפני שוקת שבורה. מצד אחד, את החלום א"א להפסיק. ומצד שני, שאלת המימון עומדת ותלויה.

קמפיין גיוס ההמונים של עמותת "מדעים ויהדות", נועד בראש ובראשונה להבטיח שהחלום לא ייפסק. בתי הספר, גני הילדים, הפעילות התורנית הענפה כמו גם מפעלות החסד והצדקה, מהוות עוגן רוחני חיוני ומרכזי שאסור לו להיפסק. תנו לרב נורדמן את הכוח להמשיך. בימים ראשון ושני, כ"א-כ"ב שבט (16-17.2) נרתמים למען מוסדותיו של הרב נורדמן. מסייעים לו להמשיך את השליחות ולהגשים את החזון. כי את המנגינה הזו, אי אפשר להפסיק.

להצטרפות ותרומה לחצו כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר