3 ישראלים נדבקו

נגיף ה'קורונה' מתפשט: 1,775 מתים; מעל 71 אלף נדבקים

105 בני אדם נוספים מתו בסין מנגיף ה'קורונה', בכך, מספר הקורבנות מהנגיף עלה ל-1,775. בנוסף, אושרו 2,048 נדבקים חדשים - ובסך הכל נדבקו מעל 71,330 בני אדם, בהם 3 ישראלים (אקטואליה)

בכותל המערבי, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

105 בני אדם נוספים מתו אתמול (ראשון) בסין מנגיף ה'קורונה', 100 מתוכם במחוז חוביי - מוקד התפרצות הנגיף, כך דיווחו רשויות הבריאות בסין. בכך, מספר הקורבנות מהנגיף עלה ל-1,775, מרביתם מסין.

בנוסף, 2,048 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף ה'קורונה' אושרו אתמול, כאשר לראשונה לאחר שלושה ימים בהם חלה ירידה בנתונים, אתמול היה יום שבו נרשם גידול במספר הנדבקים.

תפילה בכותל למען נפגעי ה'קורונה' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בכך, מספר הנדבקים הכללי מנגיף הקורונה עומד על מעל 71,330 בני אדם, בסין וברחבי העולם. מתוכם, כ-11 אלף איש החלימו ושוחררו מבית החולים.

עד כה מתו מהנגיף, מחוץ לסין, חמישה בני אדם, האחרון שבהם בטייוואן, אחרי הפיליפינים, הונג קונג, יפן וצרפת.

שלושה ישראלים מתוך 15, ששהו בספינת הנופש "דיימונד פרינסס", נדבקו בנגיף והם הועברו לבית חולים ביפן לקבלת טיפול, מצבם קל. עד כה נדבקו על הספינה 355 בני אדם.

בנתיים, על מסלול ההמראה בשדה התעופה בתאילנד ממתין מטוס פרטי ובו 14 מקומות, לרגע שבו 12 הישראלים שנותרו על האונייה, יקבלו אישור שלא נדבקו ב'קורונה' ויוכלו לשוב ארצה.

הישראלים בספינה שוהים מזה כשבועיים בבידוד בלב ים, לאחר שמאות נוסעים נדבקו בנגיף - בהם, כאמור, שלושה ישראלים. אם לא יהיו הפתעות, הם ישוחררו ביום רביעי מהספינה.

לפי הדיווח ב'ידיעות', את המטוס הפרטי, ששייך לאיש עסקים לא ישראלי, חכרו חברות הביטוח הגדולות, בהן כלל, מגדל, הראל והפניקס, בתיווך משרד החוץ. רופאים ישראלים צפויים ללוות את הפינוי מיפן לארץ ומיד עם נחיתתם בישראל, הם יועברו לבידוד במתקן שהוכן בבית החולים 'שיבא' בתל השומר.

מאות אמריקנים ששהו בבידוד בספינת הנופש, שזכתה לכינוי המפוקפק "ספינת הקורונה", יצאו הלילה לארה"ב. אחת הנוסעות סיפרה כי הם טסים לבסיס חיל האוויר "טראוויס" בקליפורניה, ולאחר מכן יועברו לבידוד שיימשך שבועיים. משרד ההגנה האמריקני מסר כי הטיסה השנייה תנחת בבסיס של חיל האוויר בטקסס.

אמש השתתפו עשרות אנשים, יהודים וסינים, בתפילה בכותל המערבי, לרפואת החולים הסינים בנגיף הקורונה. עצרת התפילה אורגנה על ידי הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, ועל ידי שלוחי חב"ד בסין שעזבו את המדינה והגיעו לישראל בעקבות הנגיף.

לאחר הערכת מצב שהתקיימה אתמול בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה הוחלט כי בידוד הבית יחול גם על השבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו.

מי ששב ממדינות אלה החל מאמש, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).

במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת המטופל. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

בעקבות ההחלטה, הראשל"צ הגר"ש עמאר, רבה של ירושלים, שיחזור בסוף השבוע מביקור בסינגפור, יצטרך להיכנס לבידוד במשך שבועיים, מחשש להידבקות בקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר