הטענה והסערה

האם נעלו את הדלת בפני הרב אריה שטרן?

הדיווח על נעילת דלת לשכתו של הרב הראשי של ירושלים, הרה"ג אריה שטרן, הביא לגל תגובות נזעמות של פוליטיקאים, ברקע הסערה סביב הארכת כהונתו כרב • סיפורו של מפתח שבור (בארץ)

הרב שטרן (צילום: FLASH90)

סערה מקומית פרצה היום (שני) בעקבות דיווח כי רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן לא הצליח להיכנס ללשכתו במועצה הדתית בעיר.

מתברר כי ברקע המאבק סביב אישור המשך כהונתו של הרב, בשל מגבלת הגיל לרבני ערים, היו שמיהרו לקפוץ על העובדה ולהגיב נגד הציבור החרדי בכלל, בטענה כי בכוונה הוחלף מנעול חדרו, בעוד שהיתה זו תקלה בעקבות מפתח שנשבר.

במפלגת 'ימינה' לדוגמה, מיהרו להגיב כי "העסקנים החרדים קורצים למצביעים שלנו בימין האידיאולוגי ובד בבד רומסים ומבזים שיטתית את כבודם של רבני הציונות הדתית".

"כך היה כאשר הם "ייבשו" את הרב דרוקמן מחוץ ללשכת הרב הראשי, וכך כעת בזלזול שלהם ברב שטרן. לנעול את הרב הראשי של עיר הקודש ירושלים מחוץ לדלת? בושה".

שר החינוך הרב פרץ מסר בעקבות האירוע, "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת"ח שנאמר: 'ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה''. ‫כבר תקופה ארוכה שהתקנות נמצאות על שולחנו של שר הדתות וקנין. אני פונה מכאן לחברי השר אריה דרעי, אני יודע כמה עולם התורה חשוב לך, אל תתן יד לביזוי תלמידי חכמים. הגיע הזמן לשים סוף לסאגה המשפטית של רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן".

ח"כ איילת שקד (ימינה) הגיבה גם היא: "‏התעמרות ברב הראשי של ירושלים. אני קוראת לשר הדתות לחתום על התקנות מידיית להארכת כהונתו ולשים סוף למסכת ההשפלה הזו. למי שלא הבין עוד, משרד הדתות חשוב מאד לאזרחי ישראל, עוד סיבה להצביע טב".

מנגד, מהמועצה הדתית ירושלים נמסר כי "איש לא מנע מהרב שטרן לעשות שימוש במשרד הרבנים הראשיים לירושלים. מדובר בטענה מופרכת שאין לה יד ורגל במציאות. אין לנו כוונה להיגרר לניסיונות הפגיעה שנעשים על ידי גורמים אינטרסנטיים".

בתוך כך, השר לשירותי דת יצחק וקנין שוחח בטלפון עם יו"ר המועצה הדתית מר יהושע ישי ונזף בו על תקרית החלפת המפתח במשרדו של הרב. "לא אתן לפגיעה בכבוד הרב אריה שטרן. אין מקום לטעיות מול הרב", אמר השר לישי.

בהמשך חייג שר הדתות לרב הראשי לירושלים וסיפר לו על השיחה עם ישי. "כל עוד והדיונים במשרד המשפטים מתקיימים בנושא התקנות שבהם אנחנו מחפשים פתרון איש לא יפגע ברב", אמר השר.

וקנין הדגיש בדבריו שהוא יזם את הפניה למשרד המשפטים על מנת לאפשר את המשך כהונתו של הרב שטרן בתפקיד: "כל עוד ומתקיימים הדיונים במשרד המשפטים אני מתחייב בפניך כי אתה תקבל את כל הכבוד ואיש לא יפגע בך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר