מצרים הצילה

דיווחים ערביים: מנהיגי החמאס כמעט חוסלו על ידי ישראל

על פי דיווחים בעיתונות הערבית, ישראל תכננה לחסל את יחיא סינוואר ומרוואן עיס, בגלל התנגדותם לרגיעה ברצועת עזה, והמצרים הצליחו לשכנע את ישראל להמתין עם זה (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מנהיגי החמאס (Abed Rahim Khatib/Flash90)

על פי דיווחים בתקשורת הערבית, ישראל תכננה לחסל את מרוואן עיס, סגן מפקד גדודי א-זאדין אל-קאסם, הזרוע הצבאית בחמאס, ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. הסיבה: בשל ניסיונותיהם לעצור את הרגיעה בעזה. על פי הדיווח, מי שעצר את ישראל היו המצרים שביקשו מישראל להימנע מכך. המידע נמסר מפי מקורות מצרים לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד".

כלי תקשורת ערביים דיווחו, כי מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, נמנע מלהיפגש עם המשלחת המצרית לרצועה מחשש שישראל תחסלו בעת המפגש.

סינוואר ששומר כל העת על מיקומו חשאי, חשש כי ישראל תנצל את ההזדמנות בה היא יודעת היכן הוא כדי לחסל אותו ולכן לא הגיע לפגישה למרות ההבטחות של המצרים, שזעמו על ה"ההברזה", כי לא יאונה לו רע.

בחמאס חששו אף כי בעקבות הזעם של המצרים שיסירו את הגנתם מהם, יחוסלו בכירי החמאס ובשעות שסמוך ליציאת המשלחת המצרית, חמאס הורה לפעיליו הבכירים להימנע משיחות טלפון וחלקם אף ירדו למחתרת מחשש שישראל תנסה לחסלם.

לסינוואר ולמצרים עבר ארוך של שקרים ו"מריחות", בעבר האשימו אותו המצרים כי "הדם של התושבים ברצועת עזה יהיה על הידיים שלך, ואנחנו לא נעשה מאומה כדי לבלום את ישראל, אם היא תחליט על מבצע צבאי ברצועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר