סערה ב'דגל התורה'

בצל הקמפיין הימני, 'יתד' מבהיר: "אנחנו לא ימין ולא שמאל"

בעוד 'יהדות התורה' מנסה לחבק את הציונות הדתית ויו"ר 'דגל התורה' אף יצא בסרטון ימני במיוחד, ביטאון המפלגה 'יתד נאמן' מפרסם במאמר תחת הכותרת: "אנחנו לא ימין ולא שמאל" (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני, מתוך הקמפיין של 'דגל התורה' והמאמר ב'יתד' (צילומסך: מטה ההסברה, יתד נאמן)

בעוד חברי הכנסת של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' פועלים על מנת להביא קולות ימניים מהציונות הדתית ל'יהדות התורה', תוך שהם מנצלים את המשבר הפוליטי בציונות הדתית, בביטאון 'דגל התורה', 'יתד נאמן', נכתב הבוקר (רביעי) מאמר שמבהיר את מחויבות המפלגה ל'דעת תורה'.

למאמר שנכתב על ידי העורך הראשי ישראל פרידמן ניתנה הכותרת הזועקת: "אנחנו לא ימין, אנחנו לא ימין ולא שמאל, אנחנו דעת תורה".

המאמר מגיע לאחר שאמש הוציאה המפלגה סרטון במסגרת הקמפיין, בה יצא יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, באזהרה מפני ממשלת שמאל תוך שהוא מבהיר שהם תמיד הלכו רק עם הימין.

גפני: "התעצבנתי שאמרו עלי שאני שמאלני" (צילום: כיכר השבת)

גפני מצטט בסרטון את מרן הרב שך זצ"ל שהורה להצביע נגד הסכמי אוסלו, ואומר נחרצות: "ההוראות שקיבלתי מגדולי התורה במשך כל השנים לא להחזיר חלקים מארץ ישראל. תמיד תמכנו בימין אף פעם לא תמכנו בשמאל".

אלא שהבוקר, כאמור, בביטאון המפלגתי מופיעה כותרת הזועקת באותיות אדומות: "אנחנו לא ימין, ואנחנו לא שמאל".

"האם אנחנו ימניים או שמאלנים, השאלה לא נכונה", כותב פרידמן במאמרו, "השאלה באיזה צד של המפה הפוליטית אנחנו נמצאים, היא שאלה שנכונה לגבי 'אזרחים של מדינת ישראל' שהממשלה הנבחרת היא הריבון בה, אבל אנחנו 'אזרחים של ארץ ישראל' שהריבון בה הוא ריבון עולם".

עוד מוסיף העורך וכותב: "אם מתעוררת שאלה איך להתנהל, שאלה שעבורם היא שאלה פוליטית, עבורנו זו שאלה של דעת תורה, ואנחנו מפנים אותה לאורים ותומים ופועלים ככל אשר יורוך. דעת תורה מקפת את כל תחומי החיים, וגם בשאלות של התנהלות במגרש החיים הפוליטיים, למרנן ורבנן עיני העדה יש תשובה להשיבנו מהי דעת התורה".

הסרטון הימני של גפני (צילום: דגל התורה)

פרידמן מוסיף: "אמנם היהדות הנאמנה הלכה על פי רוב עם הימין, אבל לא מהסיבה שהיא ימנית. לשמאל הישראלי יש אג'נדה ברורה, עקבית ונחרצת שמטרתה לעקור את התורה מחיי העם הישראלי. מאז פרוץ המדינה הם קיוו להקים כאן דור חדש של יהודי מתחדש בארץ מתחדש, ומאז לא חדלו מנסיונותיהם הנלוזים לשנות אותנו.

"יש כאן אידיאולוגיה של עקירת הדת, כפי שזעק בשעתו רבינו הגדול מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל בזמן הסכמי אוסלו, שבגלל היותם מרשיעי ברית אי אפשר לסמוך עליהם גם בהחלטות מדיניות, כפי שמרבה לצטט יו"ר דגל התורה ח"כ הרב משה גפני בראיונות לתקשורת. לא אחת הבהיר הרב גפני כי אנחנו נוהגים בהוראת גדולי ישראל על פי מה שהתורה מחייבת, אנחנו עושים מה שהקב"ה דורש מאתנו".

פרידמן מוסיף וכותב במאמרו כי "הימין, לעומת השמאל, אינו בעל אג'נדה של עקירת דת. אמנם בנושאים של דת ומדינה, ימניותם מביאה אותם להחלטות מסוכנות. אנחנו לא שוכחים כי גם מהימין לא שבענו נחת ונאלצנו להלחם מלחמות קשות. ברגעים של מבחן, גם הימין משיקולי שלטון הסכים לפגוע בציפור הנפש שלנו. אנחנו לא חלק ממנו ולא יכולים לסמוך עליו, אלא חייבים להיות חזקים כדי לשמור על שלטון התורה בחיי העם, ועל הציבור החרדי ועולם התורה! אבל לימין בניגוד למשמאילים בה, לפחות אין להם אג'נדה מסודרת של עקירה. הימין, גם אם אינו כשר, איננו שמאל כפרני ועוכר דת, ולכן היהדות הנאמנה הלכה עמם בהכוונת דעת תורה".

המאמר ב'יתד'

בכירים במפלגה אומרים ל'כיכר השבת' כי "לא ייתכן שבימים בהם חברי הכנסת מקיזים דם על מנת לקושש קולות בציונות הדתית, יבוא ביטאון המפלגה ויירה נגדנו חיצים בנושא הכי רגיש. כותרת שכזו שבוע וחצי קודם הבחירות היא לחם עבור מפלגת 'ימינה' ואיתמר בן גביר שיעשו בה שימוש נגדנו".

מנגד, דווקא מזכ"ל 'דגל התורה' יצחק פינדרוס הנחשב לסמן הימני ב'דגל התורה', ואף ממונה על הפעילות במגזר הציוני דתי, רואה את המאמר באור חיובי. בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר פינדרוס: "אני חותם על כל מילה. כותב המאמר הדגיש כי אנחנו אנשי ארץ ישראל - ולא בגלל ימין, וזו האמת".

לדברי פינדרוס, "מי שאומר אחרת, לא יודע לקרוא את המאמר. אלו דברים שאנחנו מבהירים בכל שיחה או חוג בית בציונות הדתית".

ל'כיכר השבת' נודע כי המאמר היה לעיניו של ח"כ משה גפני קודם הפרסום - ואף אושר על ידו.

גורם ב'דגל התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי המאמר נכתב באישור גדולי ישראל והוועדה הרוחנית ואף היה לעיניהם. לדבריו, "אין דעתם של הרבנים נוחה מהסרטונים והמסרים שיצאו מהמפלגה בנושאי ימין ללא אישור ובקרה של הרבנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר