לא ייאמן

אפליה חמורה של עובדים; "רק בגלל שמירת שבת קודש"

ענקית ההייטק 'אינטל' מעסיקה עובדים דתיים וחרדים במפעל הענק שלה בקרית גת, אך אלו ששומרים על השבת - כך מתברר - זוכים לתנאים פחותים מחבריהם מחללי השבת (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אלפי שנים שיהודים מוסרים נפש על שמירת שבת ומפסידים פעמים רבות פרנסה למען שמירת השבת, אם היה נדמה כי כאן בארץ ישראל לא יפגעו בזכות של יהודי לשמור שבת, כנראה שהמציאות חזקה מכל דמיון.

בחברת הטכנולוגיה 'אינטל קורפוריישן' סניף קרית גת עובדים חרדים ודתיים רבים, אך מתברר כי זכויותיהם נפגעות בצורה קשה ביותר בשל שמירת השבת. רוב העובדים בוחרים לשתוק ולהבליג בשל החשש לאבד את משרתם.

לטענת העובדים הדתיים, שאחד מהם שוחח עם 'כיכר השבת' אך ביקש לשמור את שמו 'חסוי', העובדים שלא עובדים בשבת, לא זכאים לבונוסים מהחברה בסופה של כל שנה וזאת בשל העובדה שמשרתם לא מוגדרת כמאה אחוז משרה. בנוסף, הם זכאים לפחות חופשות מחלה, הפחתה בפנסיה, וסכום הבראה מופחת.

אחד העובדים אומר ל'כיכר השבת': "הזוי שבארץ ישראל מי שלא עובד בשבת מוגדר כמי שלא עובד במשרה מלאה, לעומת זאת עובדים נוצרים וערבים מקבלים על עבודה בשבת 300% זאת למרות שעל פי החוק אינטל מחויבת לשלם להם רק150% בשל העבודה בסופי שבוע. אם אינטל רואה בשבת יום רגיל, אז מדוע הם משלמים למי שעובד 300% כנהוג בימים של חופש. אם שבת היא יום חופש מדוע המשרה שלנו מוגדרת כמשרה לא מלאה?", תוהה העובד החרדי העובד כמהנדס בחברה.

מאינטל נמסר בתגובה: "אנו מאמינים שגיוון בתעסוקה הוא המנוע לחדשנות וליצירתיות של החברה והוא חלק מהותי מערכי החברה. כיום אינטל היא אחד המעסיקים הגדול של דתיים וחרדים, לצד אחוז גבוה של נשים, ערבים ומבוגרים. העובדים באינטל ישראל זכאים לבונוסים והטבות, כולל כמובן עובדים דתיים. בין היתר אינטל מעניקה כשלוש משכורות בונוס שנתיות ובונוסים רבעוניים. מכאן שהזכאות לבונוסים והטבות היא גם לעובדי משמרות במפעל אינטל קרית גת. עובדי המפעל הם עובדים המקבלים שכר שעתי לפי משמרות. בונוסים והטבות ניתנים לפי שעות עבודה בפועל. כל עובד, בין אם הוא דתי או לא, שלא עובד בשבת, יכול להשלים משמרות בימים אחרים ולהגיע ל-100% היקף משרה, כך שהבונוסים וההטבות התשלום יהיו בהתאם. לגבי התשלום הגבוה בשבת - התשלום שניתן לעובדים שעובדים בשבת נקבע לפי החוק, ואינטל פועלת לפי חוקי מדינת ישראל ומשלמת בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר