בעקבות הגשמים

גורמי מקצוע מרגיעים: "אין חשש להצפה בכנרת"

הלחץ שניכר בקולם של תושבי טבריה, כשתיארו מה עלול לקרות בכנרת בעקבות הגשם היורד כעת, הינו לשווא - כך מסבירים היום ברשות הכנרת, בשיחה ל'כיכר השבת' (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מי הכנרת גואים (צילום: מיכאל חורי)

אחרי שפורסמו חששותיהם של תושבים מטבריה, כי כמה ימים נוספים של גשמים עזים יובילו לכך שהכנרת תעלה על גדותיה ותציף אזורים סמוכים, ברשות הכנרת אומרים היום (רביעי) ל'כיכר השבת' כי אין סיבה לדאגה - ואף מספקים הסבר.

כזכור, למרות שחסרים יותר ממאה סנטימטרים כדי שיהיה אפשר להכריז רשמית כי הכנרת מלאה, בסוף השבוע האחרון צפו המקומיים כיצד גלי האגם מתנפצים על המזח - מראה מלבב לכשעצמו, אחרי שנים שחונות.

בשיחה ל'כיכר השבת' אמר אחד מתושביה הוותיקים של טבריה: "ההיסטוריה חוזרת! המחזה הזה, של כנרת מלאה כמעט לגמרי, הוא מראה לא ייאמן, ואנחנו מזמינים את כל תושבי ישראל להגיע ולחזות בו במו עיניהם, אבל קיים חשש שעוד כמה ימים גשומים ברצף, והטיילת - כולל כל החנויות שבאזור - יהיו בסכנת הצפה".

מי הכנרת גואים (צילום: מיכאל חורי)

חברו הוסיף: "הרשויות צריכות לתת על כך את הדעת, להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולחשוב איך למנוע סכנת הצפה מתושבי העיר".

בעקבות כך אומרים ל'כיכר השבת' גורמים ברשות הכנרת, הגוף המקצועי והאחראי על המקום, כי הענין נבדק, ואין ממה לחשוש: "אם בהמשך ייווצר חשש, יפתחו את הסכר - שנועד בדיוק לזה".

פנחס גרין, המשנה למנכ"ל הרשות מסביר: "פתיחת סכר דגניה נועדה למנוע הצפות בטבריה ובסובב כינרת, אך מצב שכזה עדיין לא נראה באופק".

"מה שבינתיים קרה, זהו שילוב של מפלס גבוה עם רוחות מזרחיות (שרקיות), שמצויות בכנרת בסוף החורף, וזה הגורם לכך שהגלים מביאים כמויות מים אל הטיילת והחופים שבצד המערבי של הכינרת, כפי שקרה גם בשנת 1992", מסיים גרין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר