פתח תקווה

ראש העיר אסר לימודים בישיבות תיכוניות מחוץ לעיר

הורים הנמנים על הציבור הדתי לאומי בעיר פתח תקווה חוששים בשל ההנחיה החדשה של רמי גרינברג • נציגי יהדות התורה נחלצו לעזרתם, וגם רב העיר התערב בנושא (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים טויטו)

בקרב הורים רבים בני הציבור הדתי לאומי התורני בפתח תקווה שוררת דאגה רבה בעקבות מכתב שנשלח על ידי ראש העיר רמי גרינברג ולפיו "השנה לא יתאפשרו לימודים מחוץ לעיר ולפיכך גם לא יתאפשר למוסדות מחוץ לעיר לשווק את עצמם בעיר".

העירייה אפשרה להורים בדגש על המגזר התורני לאומי ,לבחור מוסד לימודים אך ורק בתוך העיר פתח תקווה מתוך 4 אופציות בלבד. הדבר גורם לתרעומת קשה בקרב ההורים שחרדים לחינוך בניהם.

אחד ההורים התבטא בשיחה עם 'כיכר השבת': "חינוך לילדים שלנו זה משהו שרק אנחנו ההורים יודעים מה טוב להם ואיפה. רק אנחנו יודעים איפה מתאים לילד שלנו ללמוד גם מבחינה חינוכית וגם מבחינה לימודית ותורנית. איך יכול להיות דבר כזה שיגבילו אותנו איפה הילד ילמד? גם אם המדינה מאפשרת לרשות המקומית להחליט, מבחינה ציבורית זה פסול ולא מתקבל על הדעת".

מי שנרתם לעזרת ההורים הם דווקא נציגי יהדות התורה בעירית פתח תקווה, חברי המועצה אליהו ברוכי וישראל פרידמן, שדרשו מראש העיר לקיים דיון במועצת העיר על מצוקת ההורים והדרישה לעצמאות חינוכית להורים.

במכתבם לראש העיר גרינברג כתבו חברי המועצה "בהודעה להורי תלמידי המוסדות הדתיים–לאומיים הודיע ראש העיר כי לא יתאפשר רישום למוסדות חינוך מחוץ לעיר, וכי על ההורים לבחור באחד מתוך ארבעה מוסדות בפתח תקווה ויצוין כי רק אחד מתוך מוסדות אלה עונה במידת מה לצורכי המשפחות התורניות ביותר מתוך המגזר".

עוד כתבו, "על רקע זה אבקש להעלות לדיון בישיבת מועצת העיר את נושא חשיבות החינוך בהתאם לערכי הבית – עניין שהוא היה, הווה ויהיה בציפור נפשה של האומה היהודית. כידוע, בדורות הקודמים מסרו יהודים את נפשם ומאודם על חינוך ילדיהם, ילדים רכים עזבו את בית הוריהם ונסעו למרחקים כדי ללמוד במקום שבו יוכלו להתחנך כראוי, וכן הלאה, והדברים ידועים ומפורסמים. בהתאם לכך תדון העירייה בהחלטה שמה שהיה הוא שיהיה, וכל הורה יבחר לילדיו את המוסד המתאים להם רוחנית ולימודית, כולל מוסדות שמחוץ לעיר".

אחד ההורים פנה בצר לו לרב הראשי לפ"ת הגאון הרב מיכה הלוי ונענה במכתב הזדהות כואב, תוך ביקורת על מהלך העירייה. "אחריות לחינוך לתורה ואומנות מוטלת על ההורים. כל ילד בישראל הוריו מגדלים אותו מבחינה פיזית רוחנית ומדעית וההורים יודעים בצורה הטובה ביותר מהי טובת בנם ולמה לכוון אותו בחינוכו בהמשך שלשלת הדורות".

עוד כתב הרב הראשי: "הרשות המקומית צריכה לתת את הסיוע לכל הורה והורה לחנך את ילדיו כפי הבנתו והכרתו את ילדיו. בטוחני שהרשות המקומית תתגאה במצוינות תושביה הילדים והנערים בכל התחומים ע"י מתן הזדמנויות מגוונות הראויות להישגים לבחירת ההורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר