"ארומה פוליטית"

גנץ מתחייב: אם יוגש נגדי כתב אישום - אתפטר

‏בעקבות החקירה הצפויה בפרשת המימד החמישי, גנץ מתחייב מול המצלמות ואומר: "אם אבחר ויהיה נגדי כתב אישום, אפרוש מתפקידי - בשונה מראש הממשלה הנוכחי" (ארץ)

(צילום: Tomer Neuberg/Flash9)

בראיון שהעניק יו"ר כחול לבן בני גנץ, ל'אולפן שישי' של 'חדשות 12', התייחס לטענות המופנות אליו לגבי 'המימד החמישי', והצהיר, כי במידה ויוחלט להגיש נגדו כתב אישום - "אני אתפטר". יחד עם זאת, הוא לא אהב את תיזמון ההודעה על החקירה.

במהלך הראיון אמר גנץ: "אני לא יכול להתעלם מהארומה הפוליטית שמתחבאת מאחורי התזמון של הקריאה לחקירה הזו. אף על פי כן אני רואה את חצי הכוס המלאה. המערכת החקירתית תחקור – ואני שקט לחלוטין. אני לא חשוד ולא אהיה חשוד".

לגבי ההתנהלות במימד החמישי אמר גנץ: "אני משוכנע בניקיון כפינו ובצעדים שלנו. אתם תראו שהיה דוח של מבקר המדינה שבדק בכלל את משטרת ישראל ולא את חברת המימד החמישי – הדברים יתבהרו כפי שצריך".

"הדוח עצמו בדק את העניין. לא חזרו אלינו עם חשד לפלילים בזמנו. אמרנו שאנחנו בקשר עם לקוחות, אמרנו שיש לנו מערכת בפיתוח, לקחנו את הפיתוח שעשינו ועשינו לו התאמה למשטרה. היה פיילוט מצוין ומוצלח שעליו קיבלנו את כספנו – וממנו שקל ולו אחד לא הגיע לכיסי".

יש ארומה פוליטית בטענות נגדי

גנץ התייחס לתזמון החקירה ואמר: "אני ניזון מהפרסומים ומהתקשורת, של שיחות של השר ארדן, אולי של שר המשפטים עם גורמי הפרקליטות אבל אינני בקיא בתכני השיחות האלה, יש ארומה פוליטית באירוע הזה, זה לא מקרי בזמן, לא מקרי בנסיבות ולא מקרי במעורבים. ואף על פי כן – חשוב לי להדגיש, שאני מצפה מהפרקליטות לעשות בדיקה יסודית שתביא אמת כפי שהיא קיימת. אני לא בא בשום תלונה לפרקליטות".

"בניגוד למה שרואים בימים האחרונים בהתקפות הבלתי פוסקות על ידי שלטון מושחת מבית יוצרו של נתניהו ועוזריו. בניגוד לנתניהו וחבר עוזריו – שעושים כל דבר שאפשר בשביל להפוך את מדינת ישראל לטורקיה במודל ארדואן - אאמץ את שלטון החוק, אאמץ את מוסדות החקירה ואת מוסדות האכיפה, אתן להם את הכוח הנדרש".

ביסודה של פרשת "המימד החמישי" מדובר במכרז משטרתי שבוטל ולאחר מכן הועבר "הקניין הרוחני" לחברת "המימד החמישי", שגנץ עמד בראשה.

בדו"ח מבקר המדינה נכתב כי בשנת 2016 פנתה חברת "המימד החמישי" אל המשטרה בהצעה לרכישת מערכת טכנולוגית מתקדמת שהיא מפתחת. בכדי לבצע פיילוט למערכת, היה צריך לקבל אישור של ועדת פטור במשרד האוצר. לוועדה, הוצגה בין היתר חוות דעת של מנהל הטכנולוגיות של משטרת ישראל, אשר לכאורה כללה פרטים כוזבים ביחס לחברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר