בגלל ה'קורונה'

צפו: מאות ישראליים מחייגים למוקדי החירום

עשרות פראמדיקים של מד"א עברו הכשרה ייעודית לביצוע לקיחת הדגימות לשלילת הימצאות נגיף הקורונה, בינתיים, הציבור בישראל בלחץ ומתקשר להתעדכן במוקד. צפו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות מד''א)

מאות פניות לחוצות של אזרחים, מתקבלות הערב (מוצ"ש), במוקד שמספרו 101 - המשותף למשרד הבריאות, קופות החולים ומגן דוד אדום לבירורים בנושא ה'קורונה'.

כל אדם שעל פי הנחיות משרד הבריאות נדרש להיות בבידוד ביתי, או אדם שהיה במגע עם חולה בקורונה או עם מי שקיים חשש כי הוא חולה בנגיף, וסובל מתסמינים כמו חום, שיעול, או תסמינים נשימתיים אחרים, עליו להתקשר למוקד 101 של מד"א.

במסגרת ההיערכות, החובשים והפראמדיקים במוקד מצרפים לשיחה רופא או אחות, שמחליטים בהתייעצות עם הרופא המחוזי של משרד הבריאות, כיצד להמשיך בטיפול הרפואי.

על פי התסמינים, מתקבלת החלטה האם לשלוח פראמדיק שיבצע למטופל בדיקה בביתו, מבלי לפנות אותו בשלב זה. הדגימה תועבר למעבדה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, על מנת לשלול הימצאות של נגיף הקורונה בגופו. במידת הצורך, יוזנק אמבולנס על מנת לפנות את החולה לבית החולים בתנאי בידוד מיוחדים.

עשרות פראמדיקים במגן דוד אדום עברו הכשרה ייעודית לביצוע לקיחת הדגימות לשלילת הימצאות נגיף הקורונה. במסגרת ההכשרה, תורגלו הפראמדיקים בנטילת דגימות מריריות המטופל, תוך שהם ממוגנים באופן מלא נגד הידבקות. במקביל, החובשים והפראמדיקים במוקד 101 של מד"א הוכשרו לתשאול ולניהול המקרים. לצורך כך, פיתח מגן דוד אדום מערכת מיוחדת, במסגרתה ניתן, בין היתר, לנהל שיחת וידאו עם המטופל.

במקביל, עמדות הבדיקה בנמל התעופה בן גוריון, בה נמצאים חובשים ופראמדיקים, שמתשאלים את הנוסעים שמגיעים לעמדה ומבצעים בדיקות, על פי פרוטוקולים רפואיים ברורים שנקבעו ע"י משרד הבריאות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין אומר: "לבקשת משרד הבריאות, מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, הקים מוקד ייעודי שנותן מענה בנושא הקורונה, ובמידת הצורך שולח פראמדיקים של מד"א לבתיהם של מטופלים, כדי לקחת דגימה, על מנת לשלול הימצאות של הנגיף בגופם. עשרות הפראמדיקים המנוסים והמקצועיים נרתמו למשימה".

"הם מכירים בחשיבות ביצוע הבדיקות הרפואיות בבית המטופלים, על מנת למנוע התפשטות של הוירוס בישראל. הפראמדיקים ממוגנים ברמה הגבוהה ביותר, בערכות ייעודיות נגד הידבקות, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים מאין אלו, בו אנו מתורגלים גם בשגרה. מגן דוד אדום עובד בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם משרד הבריאות, בתי החולים וקופות החולים, וימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר