חשש מ'פייק ניוז'

הקורונה תשבש את הבחירות? המדינה נערכת לכל תרחיש

בוועדת הבחירות נערכים לבחירות לכנסת ה-23, ביום שני הבא, בצל התפשטותו של נגיף ה'קורונה' • החשש: פחד של אזרחים לצאת לקלפיות ולבחור - והפצת 'פייק ניוז' שינגוס באחוז ההצבעה (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
קלפי (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בוועדת הבחירות המרכזית נערכים לבחירות, ביום שני הבא, בצל התפשטות נגיף ה'קורונה' והחשש שאזרחים יחששו לצאת אל הקלפיות ולהצביע.

בין היתר, נערכים להקצאת מיגון מפני הידבקות בנגיף הקורונה, הן לבוחרים והן לחברי ועדות הקלפי, למרות שמדובר בפתרון חלקי בלבד.

בנוסף, עלה החשש כי יופצו הודעות שקריות על התפשטות הנגיף באזורים מסוימים כדי להוריד את שיעור ההצבעה, כך שוועדת הבחירות ומשרד הבריאות יאלצו להפריך את השמועות הלא נכונות כדי למנוע בהלה.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר כי "בנוסף להיערכות כוחות הביטחון לקראת מקרה קיצון של התפרצות קורונה בישראל, הנחתי את המשטרה להיערך למצב שנגיף הקורונה עלול להביא לשיבוש הבחירות הקרובות, אפילו בצורה של הפצת 'פייק ניוז' שעלולה לייצר פאניקה שתמנע הצבעה באזורים מסוימים".

עדיין לא התקבלה ההחלטה כיצד יצביעו האזרחים שנדרשו להישאר בבידוד, אך בוועדת הבחירות נערכים להצבת קלפיות ייעודיות עבורם ברחבי הארץ, במידה ויוכלו לצאת ולהצביע.

עבור האזרחים השוהים בבידוד בבתי החולים ועדת הבחירות תספק קלפיות נוספות עבורן בכדי שיוכלו להצביע במעטפות כפולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר