במהלך הדינר

מנהל הת"ת סיפר: ההוראה של האדמו"ר מגור, והחלטת הנגיד

קהילת גור בארה"ב ערכה דינר במלאות שנה לקריאת השם 'אמרי אמת' לתלמוד התורה החדש. המנהל סיפר על ההוראה שקיבל מהאדמו"ר מגור, והשיחה המפתיעה מהנגיד (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: דוד לנצבסקי. וידאו: Crunch Time Media )

קהילת גור בארה"ב ערכה במוצאי השבת האחרונה דינר ענק לת"ת החדש שנוסד לפני שנתיים, ואשר לפני כשנה השתתף האדמו"ר בקריאת שמו "אמרי אמת".

בדינר בו השתתפו מאות אברכי הקהילה, חשף הרב חיים פומרנץ, שליח הרבי מגור לייסוד הת"ת ומי שמנהל בעצמו את הת"ת של גור בירושלים, סיפור מפתיע שאירע לו עם האדמו"ר בעניין קריאת שם למוסד חינוכי.

"כיון שבשנה שעברה עשו כינוס עם הרבי לקריאת שם לחיידר אמרי אמת", סיפר הרב פומרנץ, "אספר מה שהיה לי כאשר הקמתי את מתיבתא אמרי אמת בירושלים (יחידה נפרדת לכיתות הגבוהות בתלמודי התורה בגור).

"נכנסתי לרבי לשאול איזה שם לתת למתיבתא שסיימנו את בנייתה, ושלא כהרגלו, הרבי עונה לי: 'לתת שם לתלמוד תורה זהו דבר קשה'.

"נהיה שקט בחדר, הרבי שוקע במחשבותיו ואני לא יודע אנה אני בא. לאחר 2 דקות תמימות של שקט מתוח הרבי אומר לי: 'אין עדיין תלמוד תורה על שם האמרי אמת, על שם הרבי'ס האחרים כבר יש, תן את השם אמרי אמת'.

המצגת שהקרינו במהלך הדינר

הרב פומרנץ המשיך וסיפר: "אני יוצא מהחדר של הרבי לכיוון הבית מדרש, ורבע שעה לאחר מכן אני נזכר בבהלה שכבר לפני 8 שנים חתמתי עם נדיב שהמתיבתא תיקרא על שם הבית ישראל, ומה אעשה עכשיו.

"התקשרתי לנדיב שגר בלוס אנג'לס וסיפרתי לו שסיימנו את הבנייה ואני רוצה לשאול איזה שם לתת למתיבתא, הוא אומר לי מיד: 'הרי סיכמנו שנקרא לזה על שם הבית ישראל".

אלא שכאן חלה התפנית המפתיעה: "אבל אז הוא מוסיף לי", מספר הרב פומרנץ, "האמת שרציתי להתקשר אליך ממש מקודם כדי לבקש לשנות את ההסכם, מכיון שנסעתי 3 נסיעות לאמרי אמת ומזה החיות שלי בחסידות, אם תוכל לקרוא למתיבתא 'אמרי אמת'".

"לתת שם לתלמוד תורה זהו דבר קשה", סיים הרב פומרנץ את הסיפור המפתיע, "שתי דקות פה, ובלוס אנג'לס קורה משהו וחל שינוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר