לילה לא שקט • מתעדכן

רקטות בדרום: הלימודים בוטלו; צה"ל החל לתקוף בעוצמה

הרקטות חזרו לדרום במלוא העוצמה; עשרות רקטות נורו מרצועת עזה לאשקלון והיישובים הסמוכים לעוטף. כיפת ברזל יירטה חלק מהרקטות. באשקלון וברשויות העוטף ביטלו את הלימודים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
יירוט מעל נתיבות (צילום: נתי שוחט, פלאש 90. וידאו: מאיג זגורי)

עשרות אלפים מתושבי הדרום שוב תחת מטח רקטות: הערב (ראשון) נשמעו אזעקות צבע אדום בזה אחר זה, בערים אשקלון ושדרות ובישובים הסמוכים. ראש הממשלה ושר הביטחון קיימו התייעצות ביטחונית, בקריה בתל אביב. באשקלון ובחמש רשויות העוטף (שדרות, שער הנגב, חוף אשקלון, אשכול ושדות נגב), כבר ביטלו את הלימודים - מחר. לפי שעה, נראה שלילה ארוך עוד לפנינו.

צילום של ירוט צולם מנתיבות - מהערב. קרדיט צילום - מאיר זגורי.

22:40: התרעת צבע אדום בגבים, מכללת ספיר, ניר עם, מפלסים, מטווח ניר עם, שדרות, איבים.

22:35: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל תקף מספר פעילי טרור של ארגון הטרור גא״פ בצפון רצועת עזה בעת שעסקו בהכנות לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה ועל פי הפלסטינים יש הרוג אחד.

22:00: מדובר צה"ל נמסר בשעה האחרונה, כי צה"ל נכנס לתוך רצועת עזה, והחל לתקוף שורה של יעדים אסטרטגיים של גא"פ.

מהמשטרה נמסר, כי חבלני משטרת ישראל טיפלו במהלך השעה האחרונה בארבעה זירות-בשדרות, באשקלון, ובישובים במועצות האזוריות חוף אשקלון ושדות נגב, בהן נמצאו רסיסים כתוצאה מנפילות ויירוטים. החבלנים אספו את הממצאים להמשך טיפול שלהם.

בשעה 22:10 פילחה אזעקת צבע אדום את היישובים: ניר עם, מפלסים, מטווח ניר עם, גבים, מכללת ספיר, שדרות ואיבים.

סמוך לשעה 21:30 עיריית שדרות הודיעה כי "בהמשך לדיווחים ברשתות על פגיעה בבית, רסיסי מיירט נפלו בכביש באחת השכונות וגרמו נזק קל לבית מגורים. אין נפגעים בגוף".

ההיערכות הערב בקריה (דוברות מ. הביטחון)

סמוך לשעה 21:00 נורה ככל הנראה מטח נוסף והתרעות צבע אדום נשמעו בעיר שדרות וביישובים נוספים. על פי הדיווחים, שלא אומתו לבינתיים, ישנה פגיעה ישירה בבית בשדרות אך ככל הנראה מדובר דווקא בחלקים של הטיל המיירט. מעיריית שדרות נמסר כי "בהמשך לאזעקה שנשמעה בעיר, אין דיווח על נפילות בשלב זה ואין שינוי בהנחיות של הצבא לתושבים. אנו שבים וממליצים לתושבים לשהות סמוך למרחבים מוגנים".

סמוך לשעה 19:55, נשמעה התרעת צבע אדום שוב באשקלון. מדוברות אשכול נמסר, כי לפני זמן קצר (20:15) הופעלה אזעקה בכיסופים. זוהו שיגורים ונשמעו פיצוצים. נפילות בשטחים פתוחים מחוץ לישוב. אין נפגעים בגוף. לא ידוע על נזק.

בהמשך לדיווח על פרטי השיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל, לאחר תחקור הנתונים זוהו 21 שיגורים לעבר שטח ישראל.

היירוט בשדרות (איחוד הצלה)

עוד נודע, כי 13 מתוך עשרים ואחד הטילים יורטו בהצלחה; שאר הטילים נחתו בחסדי שמים באזורים פתוחים.

בעקבות מטח הרקטות, הורה ראש עיריית אשקלון תומר גלאם על פתיחת המקלטים הציבוריים בעיר. בנוסף, הוא הנחה על ביטול כל הפעילויות והאירועים במרכזים הקהילתיים ובהיכל התרבות בעיר, לצד פתיחת החמ"ל העירוני.

בהמשך להערכת מצב שהתקיימה לפני מספר דקות בחמ"ל העירוני, החליט ראש העיר, תומר גלאם, על ביטול הלימודים מחר בכל מוסדות החינוך בעיר, כולל החינוך המיוחד.

"נוכח המתיחות הביטחונית בשעות האחרונות וחוסר הוודאות בו אנו מצויים, החלטתי שלא לקחת סיכון על חיי ילדינו ולבטל את הלימודים בכל מסגרות החינוך באשקלון", אמר ראש העיר.

למרכז הרפואי ברזילי הובאו שתי נפגעות מאירועי האזעקות באשקלון. הראשונה בת 64 נפלה ונחבלה בראשה בזמן הליכה לאיזור ממוגן, מצבה קל מועמדת לסיטי ראש. השנייה, נפגעת חרדה בת 20.

המטח המשמעותי הוביל, כאמור, את ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בנט לצאת לקריה בתל אביב, בדרך להתייעצות ביטחונית כיצד לנהוג בהסלמה המתחדשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר