צה"ל הגיב

הירי נמשך; חלקי טיל מיירט נחתו בחצר בית חרדי בנתיבות

תקיפות צה"ל נגד יעדים של הג'יהאד האסלאמי בעזה, לא מונעות את המשך שיגורי הטילים - והטווח שלהם הולך ומתרחב: רקטות נחתו גם בנתיבות, וטיל מיירט פגע בחצר בית מגורים; אין נפגעים (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בשבט תש"פ | 24.02.20
הירי לנתיבות, וזירת הנפילה בקהילה (צילום: קבוצת 'בט"ש וחירום' / ללא קרדיט)

צה"ל תקף עמדות של הג'יהאד האסלאמי בעזה, ארגון הטרור שקיבל אחריות לירי הרקטי החוזר ונשנה היום (שני) - כולל בדקות האחרונות - לעבר יישובי עוטף עזה, בהם הערים אשקלון ונתיבות. נכון לעכשיו נמנו כ-50 שיגורים לישראל, החל משעות הצהרים.

מהירי לנתיבות, נפגע בנין מגורים בקהילה החרדית בעיר, כתוצאה מפגיעת חלקי טיל מיירט, אך בנס אין נפגעים במקום. רקטה אחרת נחתה על פסי הרכבת בעיר.

בהודעה מטעם ארגון הטרור נמסר, כי מדובר בתגובה על תקיפתה של ישראל הלילה בדמשק, בה כזכור נהרגו שניים מאנשיו. עוד נמסר: "על ישראל לדעת, שכל תוקפנות מצידה - תיענה בתגובה".

להודעה צורף תיעוד בו נראה אחד השיגורים, לעבר העיר אשקלון. במקביל, סרטון שצולם בישראל תיעד כיצד הרקטה נוחתת בתוך הים, מול העיר.

ירי לאשקלון - ונפילת הטיל בים (צילום: מתוך טוויטר)

מצה"ל נמסר: "לפני זמן קצר תקפו כלי טיס וטנקים של צה"ל שבע עמדות צבאיות של ארגון הטרור ג'יהאד אסלאמי ברחבי רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות ששוגרו לעבר שטח ישראל".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למצב הביטחוני, במסגרת סיור בעיר אריאל, ואמר: "אנחנו תקפנו אמש גם בעזה וגם בסוריה. אני לא מתכוון להרפות מזה. אני כרגע בדרך לכאן קיימתי שיחה עם גורמי הביטחון. כפי שאתם יכולים להעריך, נפעל גם היום".

"מעבר למכות הקשות שאנחנו מנחיתים על אויבינו, החמאס וגם הג'יהאד האיסלאמי צריכים להבין - זה לא יימשך כך. אם הם לא יפסיקו את האש לחלוטין, ואני לא מתכוון ליום, יומיים, אלא בכלל, אם לא תהיה הפסקה מוחלטת - נאלץ להפעיל את תוכנית המערכה הרחבה שהכנו"", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "אלה לא מילים בעלמא, יש בהם דברים חדשים, מפתיעים שלא היו לא ב'עופרת יצוקה', לא ב'עמוד ענן' ולא ב'צוק איתן', וכל מי שנמצא בקבינט יודע בדיוק על מה אנחנו מדברים. המערכה, יכולה להיות מלחמה, היא מוצא אחרון. אינני ממהר ללכת לשם. אני יודע את המחיר שמשלמים חיילנו ומשפחות הנופלים. זה מוצא אחרון, אבל אם אין ברירה, לשם נגיע. ואבוי לחמאס ואבוי לג'יהאד האיסלאמי כשהם יגיעו ליום הזה. בחירה שלהם. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון המוחלט לתושבי הדרום".

ללא קרדיט
ללא קרדיט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר