הראיון המלא • צפו

אריה דרעי: איווט ליברמן טוען שאני בגדתי בו, הוא זה שבגד

כדורי השינה ודוחות איראן; המאבק עם גפני והקרב על קולות העובדים; הסכם אוסלו וחב"ד; לימודים בממלכתי חרדי הדחת רון קובי והחבר הטוב שהפך לאויב המר. יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון אולפן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
תמונה: חיים גולדברג (ניהול אולפן: אריאל ליבא ויוחנן בלייך)

בימים אלו הוא מתרוצץ בין כנס אחד למשנהו, בישיבות היערכות ואסטרטגיה לקראת הבחירות לכנסת ה-23 ביום שני הקרוב, אך מה שבאמת מדיר שינה מעיניו, אלו דווקא דו"חות המודיעין על איראן.

בראיון מיוחד ב'אולפן כיכר' החדש לתוכנית 'סוגרים שבוע' מספר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי על נדודי השינה שגורמים לו אותם דו"חות וההתמודדות של ישראל עם האיומים בהשמדתנו.

כותרות הראיון

ההתחממות בדרום: "אנחנו מנהלים את המדיניות בצורה מיטבית שיכולה להיות למדינת ישראל. אנחנו מסתכלים על כל האיום הביטחוני ועל כל האתגרים שיש למדינת ישראל. מסתכלים איפה צריך להשקיע את הכוחות של הצבא. כל עוד שהחמאס רוצה להגיע להסדרה - אנחנו איתו ביחד. ה'גיאהד התחננו למצרים שתהיה הפסקת אש. זו הממשלה הטובה ביותר שיכולה להתמודד עם האתגרים הביטחוניים".

דוחות המודיעים על איראן: "אני מתפלל הרבה לקב"ה, ולצערי אני חשוף להרבה מידע שלפעמים מטריד אותי מאד עד כדי כך שלפעמים אני צריך כדורי שינה בגלל הדוחות בנושא האיראני".

השר אריה דרעי באולפן 'כיכר השבת'

"אגב, אשתי אומרת לי שאני מסתובב המון בלילות מצד לצד, אבל אני כיהודי מאמין יודע שאם "ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר", ואנחנו עושים את כל הפעולות הנדרשות יחד עם צה"ל, השב"כ ויתר זרועות הביטחון, וכשרואים את מדינת ישראל הקטנה מול מאות מיליונים של אויבים מהחמאס, מהחיזבאללה ומסוריה, שמנסים להשמיד אותנו מידי יום, אנחנו מודים לקב"ה על כך שעושה איתנו ניסים של "וסכסכתי מצרים במצרים" וכדומה".

מערכת בחירות שלישית: "שלוש מערכות בחירות, אני לא גאה בזה, אני מתבייש בזה, זה לא כבוד לממשלה, אני לא יודע להסביר את זה לאנשים, מדינת ישראל לא נראית טוב בעולם. אנחנו יודעים מי אשם בזה: איווט ליברמן. הוא ערק מגוש הימין".

סקרי העומק והקריאה לבן גביר: "סקרי העומק שלי ושל הליכוד, אנחנו כבר מגרדים את ה-59. אם מצביעי 'עוצמה', אני אומר שגרמו עוול לבן גבר, אם הייתי ודע לזה באותו לילה - הייתי פועל בעניין, זו הייתה טעות קשה שהשאירו אותו בחוץ. אבל יחד עם זאת אני אומר, אנחנו יודעים שעשרות אלפי הקולות שיצביעו לו - הם אלו שיכולים לעשות את השינוי בין ממשלת ימין לממשלת שמאל".

השר אריה דרעי באולפן 'כיכר השבת'

ממשלת אחדות: "אין על השולחן היום בכלל הצעה על ממשלת אחדות. התנאי שלנו לממשלה, מה שהסכמנו במועד ב', הסכמנו למתווה של נשיא המדינה. 'כחול לבן' לא הסכימו לזה, הם עשו טעות גדולה לדעתי, אני בטוח שהם מתחרטים על זה ששמעו ללפיד וליברמן. עכשיו זה לא עומד הפרק האחדות, בטח אחרי הגשת כתב האישום נגד רה"מ. על הפרק יש את הקמת ממשלת שמאל בתמיכת הרשימה הערבית, אני לא מאמין להצהרות של גנץ, מה פתאום, איזה שטויות".

נפתלי בנט ואיילת שקד יערקו מגוש הימין? "הם חתמו, הם מצהירים.. אני לא חודר כליות ולב. זה לא סוד, גם בתוך הליכוד יש כאלו שרוצים שנתניהו יילך".

הקריאה של גפני לספרדים להצביע ג': "אני לא מבין אותו, אבל אני מתגבר על יצרי, ומתגבר על הצורך להגיב, בגלל שאני מסתכל על המשימה שיש לנו בשבוע הבא, שישנה סכנה שתקום כאן ממשלת שמאל, ולכן אני בולע ושותק".

"אני מסתכל על היום שאחרי הבחירות, ואני יודע שנצטרך שוב לאחד כוחות יחד כדי להתמודד מול הסכנה של הקמת ממשלת שמאל, ולכן ברור שאני חושב שזה לא ראוי, ואתה שואל אותי האם אני מבין את זה התשובה היא לא, האם נפגעתי מכך?, התשובה היא שכן".

השר אריה דרעי באולפן 'כיכר השבת'

'הפלג הירושלמי': "כואב לי הלב על עשרות אלפי המצביעים של 'הפלג' שלא הולכים להצביע, זה יכל לחזק את גוש הימין. מי שהיה צריך להתעסק בזה זו 'דגל התורה'".

אני איש ימין: "מי שהקים את גוש הימין זה אנחנו. מה זה ימין? אנחנו אוהבים את ארץ ישראל, את עם ישראל ואנחנו אוהבים את תורת ישראל. למה אתה קורא לזה ימין? זה יהודי, ככה צריך להיות". שמאל זה נגד התורה. מה הפירוש? אנחנו נגד ארץ ישראל? אנחנו נגד תורת ישראל? מה זה הדבר הזה?".

הסכם אוסלו: "אני התנגדתי להסכמי אוסלו, רק בהוראת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ברגע האחרון, הוא אמר לי להימנע בגלל הכבוד של רבין, באוסלו ב' ש"ס הצביע נגד, זו עלילה שאומרים שהיינו בעד".

חב"ד: "פנו אלינו מחב"ד, למעלה מחמישים אחוז מחסידי חב"ד הם ספרדים. הם רואים בנו המפלגה החרדית ביותר, לכן ביקשתי מח"כ יעקב מרגי. לפי ההוראה של הרבי'ה - מי שמקיים את ציווי הרבי'ה זה אנחנו".

הקמת בתי ספר ממלכתי חרדי: "צריך לזכור ש'הממלכתי חרדי' זו גזירה של לפיד ופירון שהחליטו לחסל את כל חינוך החרדי. את רשת החיוך שלנו כמעט הם הצליחו לסגור, בזכותו של מרן בשמיים לא סגרנו את 'רשת החינוך'. הקמתו של הממלכתי חרדי - בחטא.

השר אריה דרעי באולפן 'כיכר השבת'

"אני חושב שממלכתי חרדי קם כדי להרוס את הציבור החרדי. במסגרת החינוך החרדי של ש"ס - נדע לתת תשובות לכל האנשים הללו, לא פחות תקציבים וכל מה שהם רוצים, אבל חינוך טהור ואמיתי. עם כל ההשכלה שהם רוצים".

איווט ליברמן: "אני מכיר אותו שלושים שנה. את קורא פרקי אבות? הקנאה , השנאה והתאווה מוציאים את האדם מן העולם. יש שם שנאה נוראה לנתניהו, נתניהו טוען שזה לא רק זה. מספיק לי ההסבר של נקמה ושנאה.

"הוא רואה בגידה שאני בחרתי את נתניהו עליו. הסברתי נתניהו זה לא עניין של חבורת, הוא רה"מ המתאים ביותר, הציבור שלנו רוצה אותו. חשבתי שעם כל הכבוד לכל נקמה, הוא זה שבגד בציבור שלו".

החברות תחזור? "נפרדה דרכינו. אני לא יכול בשום אופן שבעולם, מי שתוקף את עולם התורה, את האברכים. ה' ירחם, התעמולה, בעיקר בתקשורת הרוסית. אנטישמית. אבל אסור לנו להיגרר. הוא לא בשיח, הוא מחפש..".

הדחת רון קובי והטענה של גפני שהאחראי להדחה הוא נציג 'דגל' הספרדי דוד אוחנה: "מי זה דוד אוחנה? אתה שואל אותי שאלות כאלה?, באתי במיוחד לאולפן שלך כי אני חושב שאתה עיתונאי ראוי, לא מתאים לך שאלות כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר