פרסום ראשון

זקן ראשי הישיבות מארה"ב מתערב בבחירות בישראל

זקן ראשי הישיבות בארה"ב וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי שמואל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה, מתערב באופן חריג בבחירות בישראל - וקורא לציבור לצאת ולהצביע (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

פרסום ראשון: זקן ראשי הישיבות בארה"ב וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי שמואל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה, מתערב באופן חריג בבחירות בישראל. בתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת' נראה הגר"ש קמינצקי מתבטא כי יש חובה ללכת ולהצביע. וגם, ההכרעה הדרמטית לקראת הבחירות לקונגרס הציוני העולמי.

לא פעם סערו הרוחות בקהילות החרדיות בארה"ב סביב הפוליטיקה בישראל. בעבר, ראשי ישיבות ורבנים התערבו בפילוג הליטאי בישראל והתבטאו נגד ההנהגה ועוררו עליהם תרעומת רבה.

כעת אנו חושפים כי באופן חריג הגאון רבי שמואל קמינצקי, זקן ראשי הישיבות בארה"ב, מתערב בבחירות בישראל וקורא לצאת ולהצביע.

בסוף השבוע נערכה שיחה טלפונית בין הגר"ש קמינצקי לראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, במהלכה שוחחו הרבנים על הבחירות בישראל, ראש הישיבה סיפר לגר"ש על הצורך של כלל ישראל בחיזוק הנציגים החרדים ביהדות התורה. לאחר שיחתם ביקש ראש הישיבה הגר"ש קמינצקי לצאת בפעם הראשונה בהצהרה מצולמת לציבור על חובת ההצבעה.

בתיעוד המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת' נראה הגר"ש מתבטא: "אחרי ששמעתי מהרב אדלשטיין שליט"א, אומר לי - מרן! - זה לשמוע לגדול הדור, לגדולי הדור, שמקיימים שתי מצוות, מצווה להצביע, ומצווה לקיים את מה שהראש ישיבה רוצה.

"וזה כל כך חשוב לעם ישראל שכל אחד יצביע. זה מחייב את כולם ללכת להצביע - מי שיכול להצביע - והברכה היא למי שהולך להצביע שהוא מתברך מהרב אדלשטיין שליט"א, שהוא מתברך מהריבונו של עולם".

ראש הישיבה הוסיף: "אתה עושה משהו בשביל כלל ישראל זה המצווה הכי טובה שאפשר לעשות לכלל ישראל".

בתוך כך, בשיחה אחרת בין הרבנים, ביקש הגר"ש קמינצקי הכרעה באשר לבחירות לקונגרס הציוני העולמי שייערכו בעוד כחצי שנה.

525 צירים מהארץ ומהעולם יתכנסו בירושלים בעוד כחצי שנה לרגל הקונגרס הציוני העולמי, המתקיים אחת לארבע שנים. בעוד זהותם של הנציגים מישראל נקבעת בהתאם ליחסי הכוחות בכנסת, הצירים מהעולם נבחרים בהצבעה שכל חבר בקהילה יהודית רשאי להשתתף בה, בהרשמה מראש. הבחירות הללו יתקיימו ברחבי העולם היהודי במהלך השנה הקרובה.

אלא שלראשונה יש ניסיון של הציבור האורתודוקסי להצטרף לבחירות ולהדיח את הנציגות הרפורמית. מדובר בתקציב גדול שעשוי לסייע למוסדות תורניים חרדים במשך השנה כולה. הגר"ש ביקש את הכרעת ראש הישיבה האם אפשר להשתתף בבחירות. לאחר בחינת כל הצדדים, ראש הישיבה הכריע כי האורתודוקסים יכולים להשתתף בבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר