תזונאים: זהו הטיפ הטוב ביותר לבריאות המעיים

שוחחנו עם תזונאים וביקשנו לקבל את הטיפים הטובים ביותר שלהם למערכת עיכול בריאה. ציפינו למגוון עצות, כמו הקפדה על שינה מספקת וביצוע ספורט ובמקום זאת, שמענו משהו אחר לגמרי (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם אתם צרכני חדשות בריאות הגוף והנפש באופן קבוע, אתם יודעים שבריאות הבטן היא נושא מאד פופולרי כרגע ולכן החלטנו להיוועץ בכמה תזונאים כדי לקבל את הטיפים הטובים ביותר שלהם למערכת עיכול בריאה יותר. ציפינו למגוון עצות, כולל הקפדה על שינה מספקת, ביצוע פעילות גופנית נוספת ונטילת תוספי פרוביוטיקה. במקום זאת, לכל שלושת התזונאים איתם שוחחנו היה טיפ זהה: לאכול יותר מזון פרוביוטי.

התזונאית הקלינית, שרון בראון, מסבירה: "אנשים רבים הסובלים מבעיות עיכול נוטים לרוץ לתוספי מזון ואבקות, אך הצעד הראשון והחזק ביותר שאתם יכולים לנקוט בו בדרך לריפוי ותמיכה בבטן שלכם, הוא להתחיל בדיאטה שמבוססת על אכילת מזונות המקדמים את בריאות המעיים". אילו סוגים של מאכלים פרוביוטיים קיימים? בראון אומרת שכמה מהמועדפים עליה הם מזונות מותססים כמו כרוב כבוש, קימצ'י (ירקות כבושים), יוגורט ומרק עצמות - הם מכילים חומרים מזינים כמו קולגן וגלוטמין, התומכים בשלמות רירית המעיים.

ניקולט פייס, דיאטנית, שפית ותזונאית רשומה, הוסיפה כי מכיוון שעדיין נחקרים היתרונות הבריאותיים הספציפיים של זנים פרוביוטיים שונים, חשוב לאכול מגוון רחב של מזונות פרוביוטיים. "אף מאכל לא מכיל את כל הזנים של חיידקים פרוביוטיים למיקרוביומה במעי בטן", היא מציינת.

ולא רק מזונות פרוביוטיים יכולים לעזור לקידום מעי בריא. פרה-ביוטיקה, סוגים של סיבים תזונתיים המזינים את החיידקים הידידותיים במעי שלכם, הם גם מכריעים. מחקר שנערך בשנת 2018 על ידי חוקרים במכללת קינגס קולג' בלונדון מצא כי סיבים פרה-ביוטיים במזונות מסוימים עשויים להועיל יותר למעי מאשר אחרים. בין המזונות הללו נכלל השום, שהוא עשיר באינסולין באופן טבעי, סוג של פחמימה שניתנת לעיכול, או "סיבים פונקציונליים" המזינים את החיידקים הטובים במערכת העיכול.

לפי מחקר שנערך ב"מדעי המזון ובריאות האדם", בתרגום חופשי, שום למעשה מקדם את צמיחתם של חיידקים ידידותיים במעיים ומונע צמיחה של חיידקים המקדמים מחלות באותה עת.

אז הגיע הזמן להכין קימצ'י, חברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר