עדכונים שוטפים

עליה משמעותית: 56.3% הצבעה - חשש בציבור החרדי

נכון לשעה 18:00, 56.3 אחוזים מבעלי זכות הבחירה לכנסת ה-23 ניצלו את זכותם והצביעו • אתר "כיכר השבת" עם העדכונים השוטפים מכל ההתרחשויות הפוליטיות במהלך יום הבחירות (אקטואלי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' באדר תש"פ | 02.03.20
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחירות 2020, מועד ג' • יום הבוחר: 10,631 קלפיות ברחבי הארץ נפתחו הבוקר (שני) בשעה 07:00 ו-6,453,255 בעלי זכות הצבעה יוכלו - עד השעה 22:00 בלילה, לבחור את המפלגה שתייצג אותם בכנסת ה-23 ותשפיע על סדר יומה של המדינה - בתקווה שסוף סוף תקום ממשלה, לאחר שנה של בחירות.

הערב, החל מהשעה 20:00, "כיכר השבת" יעביר אליכם משדר בחירות מיוחד, בשידור חי מ'אולפן כיכר החדש', מכל מוקדי ההתרחשויות ומטות המפלגות - עם בכירי הפרשנים, העיתונאים והפוליטיקאים.

עדכונים שוטפים

19:00 - ועדת הבחירות המרכזית מעדכנת כי אחוזי ההצבעה בשעה 18:00 עמדו על 56.3%, עלייה של 3% מהבחירות הקודמות.

בגיל 90: ‏הרבנית שולמית אזרחי, רעייתו של ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי - יצאה להצביע בקלפי בבית וגן כשהיא מלווה בנאמן ביתם יעקב גרוסברד.

16:30 - אורלי הדס, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי זמני ההצבעה בקלפיות הייעודיות לאנשים בבידוד יוארכו עד לשעה שבע בערב. בנוסף, ייפתחו קלפיות נוספות ייעודיות בתל אביב ובכפר סבא בשל העומס הרב שנוצר בקלפיות אלו.

15:25 - נכון לשעה 14:00 בצהריים 38.1 מבעלי זכות ההצבעה מימשו את זכותם והצביעו כבר, זאת לעומת 36.5 אחוזים שעשו זאת באותה שעה בסבב הבחירות הקודם.

15:15 - מהמשטרה נמסר כי בקלפיות במודיעין עילית, בירושלים, בבני עי״ש ובנהריה, עלה חשד להתחזות כאשר מצביעים הגיעו להצביע ונמסר להם שכבר הצביעו. המשטרה פתחה בבדיקת המקרים ובירור הנסיבות.

בנוסף, צעיר בן 22 שהפר את הסדר בסמוך לקלפי בדיר אל אסד וסירב לבקשת השוטרים לחדול ממעשיו ולהתרחק, נעצר לחקירה לאחר שתקף את השוטרים במקום.

14:10 - 55 קלפיות נפתחו בבתי הסוהר ברחבי הארץ. פוטנציאל המצביעים בקרב האסירים עומד על כ-7,900. סטטוס אחוזי הצבעה נכון לשעה 14:00 הוא 59%. הקלפיות צפויות להסגר בכל מתקני הכליאה בשעה 20:00, לאחר מכן תאספנה על ידי ועדות הקלפי.

14:05 - יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, צייץ כעת בחשבון הטוויטר שלו: "‏אחוזי ההצבעה בשמאל החילוני גבוהים מאד לעומת אחוזים נמוכים מאד בישובי הימין המסורתי והדתי. אם לא תצאו כעת להצביע, ישראל תהפוך ממדינה יהודית למדינה ככל העמים. צאו להצביע! בידכם להכריע!".

14:00 - האדמו"ר מטריסק יצא במסירות נפש לאחר שהיה למעלה מחודש בביה"ח ובהם שבועיים מורדם ומונשם, לבחור ברשימת ג'.

ללא קרדיט, באדיבות המצלם

13:30 - אחוזי ההצבעה נכון לשעה 12 בבוקר עומדים על 27.6 אחוזים שהם 1,782,128 אזרחים לקלפיות. זהו שיעור ההצבעה הגבוה ביותר מאז שנת 1999 לשעה זו. בבחירות הקודמות בספטמבר 2019 עמד אחוז המצביעים לשעה זו על 26.8 אחוזים, שהם 1,713,936 מצביעים.

12:30 - וועדת הבחירות מפרסמת כי נכון לשעה 10 בבוקר אחוז ההצבעה עמד על 14.5 אחוז, 937,871 בוחרים בלבד. נמוך מהבחירות הקודמות נכון לאותה שעה.

11:55 - הרב שלום ארוש, מבכירי רבני ברסלב וראש "מוסדות חוט של חסד" הצביע בקלפי בשכונת מוסררה בירושלים.

צילום: אלי מזרחי
צילום: אלי מזרחי

11:45 - פעיל ש"ס באשדוד שהתחפש לדמותו של הגר"ע יוסף זצוק"ל והיה ליד הקלפי ברחוב הכלנית בעיר, נקנס על ידי המשטרה בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה.

צילום: יצחק אוליאל, כאן דרום אשדוד
צילום: יצחק אוליאל, כאן דרום אשדוד

11:30 - על פי המשטרה, עד כה לא נרשמו אירועים חריגים וכמעט ולא היו אירועים שדרשו את התערבותה וטיפולה של משטרת ישראל בקשר לסדרי הבחירות, למעט מקרים בודדים ונקודתיים שטופלו מאז שעות הבוקר, בהם ניסיונות לחלוקת פתקים למצביעים מחוץ לקלפיות לצורך הצבעה במספר מוקדים ברחבי הארץ, ואירועי סדר מינוריים שטופלו ע"י המשטרה בסמוך למוקדי הצבעה.

11:25 - ח"כ יעקב טסלר הגיע הבוקר להתברך במעונו של שר התורה מרן הגר״ח קנייבסקי שאיחל הצלחה גדולה לכלל היהדות החרדית.

11:20 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, הצביעו בקלפי הקרובה לבית ראש הממשלה, לאחר ההצבעה אמר נתניהו לתקשורת: "צאו להצביע, זה יום חשוב לדמוקרטיה, אתם יכולים להצביע בגאווה ובביטחון, כי עשינו הכל כדי לטפל בנושא הקורונה. אל תאמינו לפייק ניוז. צאו והצביעו".

11:15 - ח"כ ישראל אייכלר הצביע בקלפי הסמוכה לביתו. אחר ההצבעה אמר לכלי התקשורת: ברוך השם זכינו לקדם שם שמיים בשליחותם של מרנן ורבנן גדולי ישראל. אנחנו עושים את ההשתדלות הקטנה והשם יעשה עבורנו את המלחמה הגדולה – מלחמה להשם בעמלק מדור דור. הלילה זה ז' אדר, ביום זה נולד משה רבינו שהביא ישועה לעם ישראל. ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם".

11:01 - ביוזמת חבר מועצת העיר בית שמש, יוסף גולדהירש, אורגן נהג מתנדב שיסיע מצביעים בבידוד ממחלת הקורונה.

צילום: יוסף ברנפלד

11:00 - ח"כ יעקב אשר מעתיר בתפילה הבוקר ליד ציונם של מרנן מנהיגי 'דגל התורה' ראשי הישיבות, הגראמ"מ שך , הגראי"ל שטינמן והגרמי"ל לפקוביץ זצוק"ל, להצלחת המערכה הגדולה על זכות הקיום של עולם התורה ברחבי הארץ.

10:55 - הראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף, הצביע בקלפי הסמוכה לביתו.

10:53 - השרה מירי רגב, שרת התרבות והספורט, הצביעה הבוקר בראש העין: ״הבחירות הן בחירות גורליות, אנחנו בקרב על הבית, נלחמים על כל קול. אנחנו נמצאים מנדט אחד מהניצחון וזה תלוי רק בכם. ליכודניקים יקרים, צאו והסתערו על הקלפיות כדי למנוע ממשלת שמאל בראשות גנץ התלויה באחמד טיבי. צאו, תצביעו ותכריעו".

10:45 - ח"כ גדעון סער (הליכוד) הצביע הבוקר יחד עם רעייתו גאולה בקלפי הסמוכה לביתו.

10:35 - ח"כ ניר ברקת הצביע יחד עם רעייתו בברלי בקלפי בבית הכרם בירושלים.

10:34 - זקן ראשי הישיבות הגאון רבי יצחק שיינר מצביע בקלפי ברחוב מלכי ישראל בירושלים.

10:30 - שר התיירות יריב לוין הצביע יחד עם אשתו יפעת בקלפי בעיר מגוריו מודיעין.

10:25 - מועמדת "ימינה" שרה ב"ק הצביעה לפני שעה קלה בקלפי שבכפר עציון.

10:20 - ח"כ יאיר לפיד הצביע בקלפי בתל אביב ואמר: "לא הלכתי עכשיו להצביע למפלגה, הלכתי להצביע על השאלה איזו מדינה תהיה פה מחר. אם תהיה לנו מדינה טובה, הגונה, מכבדת ומאחדת או מדינה של פיצול ופחד ושנאה וכל אזרח ישראלי צריך היום ללכת ולנקוט עמדה על השאלה איפה הוא רוצה לחיות ובעיקר איפה הוא רוצה שהילדים שלו יחיו".

(צילום: אלעד גוטמן)

10:10 - ב'קלפי קורונה' המוצבת בחולון התפרעו הבוקר תושבים ומחו על פעילותה של הקלפי במקום. המשטרה הוזעקה.

10:06 - הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי בהצבעה בקלפי הסמוכה לביתו.

(צילום: דוד קשת)

10:05 - ח"כ יעקב אשר ביציאתו מהקלפי: "קיימתי כעת את מצוות 'ככל אשר יורוך' זו המצווה והאחריות שלנו, נצא בהמונינו למען השמירה על עולם התורה ועם ישראל, ניתן תשובה ניצחת בקלפי לכל המסיתים ואלו שרוצים להפוך את מדינת ישראל למדינה לא יהודית, בשם השם נעשה ונצליח , צאו להצביע!!".

10:04 - דוברות שב"ס: 55 קלפיות נפתחו בבתי הסוהר ברחבי הארץ והחל תהליך ההצבעה. פוטנציאל המצביעים בקרב האסירים עומד על כ-7,900. הקלפיות צפויות להסגר בכל מתקני הכליאה בשעה 20:00 ולהיאסף על ידי ועדות הקלפי.

10:03 - יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין בצאתו מההצבעה בקלפי בהרצליה: "היום צריך לתקן את תוצאות בחירות ספטמבר. היום כל איש ואשת ימין יוצאים להצביע. לא מוותרים על אף קול, כל אחד קובע!".

10:02 - ח"כ מתן כהנא (ימינה) הצביע לפני מספר דקות בקלפי במושב בית גמליאל.

10:00 - שר החינוך רפי פרץ הצביע לפני דקות אחדות יחד עם בני משפחתו בקלפי ביישוב נווה בדרום הארץ בו מתגורר, ואמר: "אנחנו שמחים לקיים את המצווה הגדולה הזאת - לבחור במדינת ישראל הריבונית. ואני קורא לכולם, עם ישראל היקר, צאו להצביע! זהו יום חשוב בו ייקבע אופיה וצביונה של מדינת ישראל".

09:53 - יצחק פינדרוס, המקום השמיני של 'יהדות התורה', הצביע בקלפי הסמוכה לביתו.

(צילום: אריה לייב אברמס)

09:51 - הגרמ"י שלזינגר, ראש ישיבת 'קול תורה' וחבר מועצג"ת יצא להצביע - לאחר תקופה ארוכה שלא יצא מביתו, כשהוא מלווה בח"כ אורי מקלב.

(צילום: יעקב חנינה)

09:50 - שר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, הצביע כעת ברעננה, מלווה ברעייתו גילת, ואמר: "הבחירות האלה הן לא על השמצות וטינופים, הן על החיים שלנו. על מי יגבה את חיילי צה"ל ולא מי יטנף על היריב הפוליטי שלו. יש גם דרך אחרת, נקייה וטובה, של אהבת ארץ ישראל. תבחרו טוב, תצאו להצביע".

09:45 - יו"ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה מחוץ לקלפי בחיפה: "בבחירות האלה נקבל 15 מנדטים מהציבור הערבי ואת המנדט ה-16 מהציבור היהודי שמאמין בדמוקרטיה. אנחנו יודעים שלא ניתן לעשות את השינוי העמוק במדינה בלי שותפות בין ערבים ויהודים. בזכות הרשימה המשותפת לא תהיה לנתניהו ממשלה - והדחתו היא רק ההתחלה".

(צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

09:40 - יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הגיע לקלפי בעיר מגוריו, ראש העין, מלווה באשתו רויטל - והשניים הצביעו. "בימים האחרונים כולנו נחשפנו לשקרים, הקלטות ומערכת שמנסה לשסות אותנו אחד בשני. אני מקווה שביום הזה נתחיל בתהליך של ריפוי ושנתחיל לחיות אחד עם השני ביחד. אני קורא לכולם ללכת להצביע. לא להיגרר לא אחרי שקרים ולא אחרי אלימות. הסתובבתי ופגשתי אלפי אנשים בתקופה האחרונה ואני מקווה שהיום נוכל להוציא את ישראל לדרך חדשה".

09:35 - ח"כ יעקב טסלר הצביע בקלפי בביה"ס בית יעקב באשדוד ואמר: "כולי תקווה שהיום העם יכריע בעד ממשלת הרוב השפוי במדינה ואלו שהסיתו ישלמו את המחיר. אני קורא לכולם צאו להצביע ותנו לנו את הכוח להמשיך לפעול למען עם ישראל".

09:25 - השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן מימש את זכותו והצביע בקרית אונו יחד עם בנו עמית.

09:20 - יו"ר עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, הצביע יחד עם רעייתו אילה בקלפי בקרית ארבע. "הבוקר הזה זה בוקר של נצחון האמת על השקר. במשך כל השנים האחרונות מסתובבים פוליטיקאים שמספרים לנו כמה הם "ימין". כמה הם יפנו את חאן אל אחמר, יטפלו בחמאס וישנו את מערכת המשפט. יום למחרת הבחירות, אף אחד לא רואה אתכם. אף אחד לא מסתכל לכם בעיניים. אף אחד לא מנסה ולא מתיימר לקיים את ההבטחות שהוא הבטיח יום לפני. הבוקר הזה, זה בוקר שאפשר ליצור אלטרנטיבה. בוקר להצביע לאנשים שמילה שלהם זו מילה".

09:15 - שר החוץ ישראל כץ - יו"ר מטה הבחירות של הליכוד הצביע הבוקר בקלפי בכפר אחים, ואמר כי "מדינת ישראל צריכה את הליכוד וביבי ולא את גנץ ואחמד טיבי, ראש הממשלה ואני הובלנו הפעם את קמפיין הליכוד עם חיבור מחודש לשטח- שם תמיד היה כוחנו. כעת - עוד מאמץ אחד. צאו להצביע. בע"ה נעשה ונצליח".

09:10 - סגן השר מאיר פרוש במטה אגודת ישראל בנוף הגליל: "יש ציבורים גדולים בעיר שהם קהלים חדשים עבור יהדות התורה, צריך לדאוג שאנ"ש יצאו להצביע ומיד אח"כ לפעול למצות כל קול כאן שיהיה כמה שיותר מצביעי יהדות התורה -ג'".

09:05 - שר התקשורת ח"כ דודי אמסלם הצביע וכתב בטוויטר: "אני מרגיש כמה השטח חזק, אחרי קמפיין עוצמתי ומלא תהפוכות הגענו לקו הסיום גאים ומאוחדים. על הבוקר הלכתי להצביע מחל מכל הלב - ובשאר היום אדאג לשכנע, להמריץ ולעודד אנשים לצאת ולהצביע לליכוד, מחל בראשות בנימין נתניהו. ה-61 בהישג יד! מצביעים - מנצחים!".

09:00 - יו"ר 'האיחוד הלאומי' שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הצביע לפני מספר דקות בקלפי ביישוב קדומים, ואמר: "קיימנו את המצווה, הצבענו, הצבענו נכון, אנחנו בטוחים בעזרת השם שעם ישראל ינצח, שתקום לנו ממשלת ימין טובה וחזקה".

08:56 - יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הצביע כעת בקלפי בי"ס בית יעקב ברחוב אורליאן בבני ברק. "מי שהוביל את עם ישראל למערכת בחירות מיותרת עשה נזק גדול למדינת ישראל ואני מקווה שהוא ישלם את המחיר על זה. שיהיה קידוש השם ושנצליח בגדול בעזרת השם".

08:54 - יו"ר 'העבודה גשר מרצ', ח"כ עמיר פרץ הגיע להצביע יחד עם רעייתו אחלמה פרץ בקלפי בשדרות, ואמר: "הגענו לרגע האמת. המאבק בין הגושים צמוד מאוד, והניצחון בהישג יד. אנחנו יכולים לעשות את זה. הלחמו על האמת שלכם, על האמת של הילדים שלכם, על האמת של ההורים שלכם, על האמת של הבריאות שלכם, האמת של החינוך שלכם. זה הזמן שלנו לעשות את השינוי. תביאו את המשפחות שלכם, החברים שלכם. זה תלוי רק בנו".

צילום: דוברות מפלגת העבודה

08:53 - השר זאב אלקין הצביע בקלפי בשכונת פסגת זאב בירושלים ואמר כי "אנחנו קרובים מאוד לניצחון, למנדט 61. אם הימין יבוא לקלפיות באותם אחוזים כמו השמאל אנחנו ננצח! אסור להישאר בבית! צאו להצביע מחל".

08:50 - ח"כ משה (בוגי) יעלון הצביע לפני זמן קצר בקיבוצו גרופית שבערבה וקרא לאזרחי ישראל: "זה בידיים שלכם! צאו להצביע! סומך עליכם שתבחרו בשינוי ובתקווה, בחרו במי שיעבדו עבורכם, בחרו במנהיגות אחראית ומחוייבת לכם כי הפעם חייבים להכריע".

08:45 - ראש ישיבת שפת אמת הגאון רבי שאול אלתר הצביע בקלפי הסמוכה לביתו. ראש הישיבה ביקש מתלמידיו: "לא לנקוט בשב ואל תעשה".

08:40 - שר הבריאות יעקב ליצמן הצביע ואמר כי "התשובה לכל ההשפלות של ליברמן ולפיד זה להצביע בקלפי. מאמין שנצליח להדוף את כל ההתקפות עלינו כדתיים. בעזרת השם נצליח".

08:30 - ח"כ איילת שקד, הגיעה להצביע בקלפי הסמוכה למקום מגוריה בתל אביב, ואמרה: "בוקר טוב, שיהיה יום מוצלח, שנצליח לצאת מהפלונטר הזה כבר ושימינה תהיה כמה שיותר גדולה". לאחר שנשאלה ממה היא חוששת בסיבוב הבחירות הנוכחי השיבה שקד כי היא אינה חוששת, "אנחנו הפעם אופטימיים, אנחנו רוצים שאנשים יצאו ויצביעו ימינה".

08:15 - יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, שהוביל את ישראל לבחירות בפעם השלישית וניהל קמפיין מסית ואנטישמי נגד הציבור החרדי, הצביע בקלפי ביישוב נוקדים, ואמר: "אני קורא לרוב הדומם לצאת ולהצביע, הערב תהיה הכרעה חשובה בין מדינת הלכה לבין ישראל ביתנו חזקה, הכל תלוי בכם".

07:53 - ח"כ ינון אזולאי הצביע בקלפי בעיר אשדוד.

07:30 - יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פתח את היום בתפילת שחרית בנץ החמה בקברו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ולאחר מכן נשא תפילה: "שבע''ה הלילה תהיה הכרעה, יהיה רוב של 61, שנוכל להקים ממשלה ולהמשיך לשרת את עם ישראל המסורת. למען השכבות החלשות, למען כל מה שמרן חינך אותנו וגידל אותנו לעשות את שליחותו". לאחר מכן הגיע דרעי להצביע בקלפי בשכונת הר נוף.

דרעי בקברו של מרן זצ"ל
דרעי מצביע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

07:02 - סגן השר מאיר פרוש פתח את יום הבחירות בתפילת שחרית בקבר הרשב"י במירון.

פרוש במירון, הבוקר

07:01 - התחזית ליום הבחירות: מזג האוויר היום יהיה מעונן חלקית והטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר. בלילה יהיה מעונן חלקית עד בהיר.

כל מה שאתם צריכים לדעת על יום הבחירות

ביישובים קטנים, בהם פחות מ-350 תושבים בעלי זכות הצבעה, הקלפיות ייפתחו בשעה 8:00 בבוקר וייסגרו בשעה 20:00 בערב. 3,993 קלפיות ברחבי הארץ יהיו נגישות למוגבלים, 189 קלפיות יוצבו בבתי חולים, בתי אבות ומוסדות רווחה ו-55 קלפיות יוצבו בבתי סוהר ובתי מעצר.

החל משעות הבוקר המוקדמות, פועלים למעלה מ-18,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, לצד אלפי מאבטחים אזרחיים, במוקדי ההצבעה השונים, זאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק. צה"ל הטיל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וסגר את המעברים ברצועת עזה החל מחצות הלילה (שני) ועד לחצת הלילה (שלישי).

עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00 יחלו חברי ועדת הקלפי, באלפי הקלפיות, לספור את קולות האמת ובמהלך הלילה יתעדכנו התוצאות באופן הדרגתי - עד ליום רביעי בצהריים, אז צפויות להתפרסם תוצאות האמת של כ-90% מהקולות.

איך מצביעים?

מבררים את מיקום הקלפי שלכם, לפי ההודעה לבוחר שקיבלתם או דרך ועדת הבחירות, ניגשים לוועדת הקלפי עם תעודת זהות, דרכון ישראלי, רישיון נהיגה ישראלי בתוקף או תעודה צבאית אישית תקפה, מקבלים מעטפה, ניגשים מאחורי הפרגוד ובוחרים את המפלגה לה תרצו להצביע, מכניסים פתק אחד למעטפה ומשלשלים את המעטפה - לקלפי.

כל בוחר רשאי להשתמש בפתק הצבעה לבן ריק ולרשום עליו את אות הרשימה או הכינוי של המפלגה לה הוא מצביע. פתק לבן שלא יהיה רשום עליהם דבר, נחשב לפתק פסול. בבואכם להכניס את התק למעטפה, בדקו כי הוא כשר, שלם ואינו פגום, כדי שקולכם לא ייפסל.

ב-650 קווים בינעירוניים תתאפשר נסיעה בחינם לכל הציבור, בנוסף לכל קווי הרכבת, זאת במטרה להעלות את אחוז ההצבעה.

כיצד יצביעו השוהים בבידוד בגלל ה'קורונה'?

5,630 איש שוהים בבידוד בצל החשש כי נדבקו בנגיף ה'קורונה'. למרות הבידוד המחמיר, משרד הבריאות התאים את הנחיותיו כך שהשוהים בבידוד יוכלו לצאת ולהצביע - רק ב-14 אוהלים מיוחדים שהוקמו ברחבי הארץ ובהן ערכות הגנה מיוחדות. מבודד בית שיש לו סימני מחלה, אסור לו להגיע לשום קלפי - גם לא לקלפי המיוחדת למבודדי בית.

הבוחר, יגיע לקלפי ברכבו הפרטי - מבלי לעבור במקומות ציבוריים, ויעטה על עצמו מסכת אף או בד אחר, לכיסוי הפה והאף. הוא יקפיד לשמור על מרחק של שני מטרים מהסובבים אותו, ולאחר מכן יזדהה בפני מזכיר הקלפי, יחטא את ידיו, ילבש כפפות ויגש להצביע, כשהוא ממלא הצהרה לפיה הוא שוהה בבידוד בית. לאחר ההצבעה ישליך את העט והכפפות בפח שיותקן במקום.

רשימת הקלפיות למבודדי הקורונה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר