בתנועה לאיכות השלטון

הוגשה עתירה לבג"ץ נגד בנימין נתניהו: לא יכול לכהן כראש הממשלה

בעתירה של 'התנועה לאיכות השלטון', שהוגשה הבוקר לבית המשפט העליון נאמר, כי יש לאסור על נתניהו את הרכבת הממשלה מחמת כך שהוא ח"כ פשוט עם 3 כתבי אישום (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
עו"ד אליעד שרגא בבג"ץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתנועה לאיכות השלטון הגישו הבוקר (שלישי), עתירה לבג"ץ, כאשר הם טוענים כי אין לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה בשל, "קופת שרצים בדמות שלושה כתבי אישום חמורים שיש כנגדו".

העתירה לבג"צ הוגשה כנגד היועץ המשפטי לממשלה, היועץ המשפטי לכנסת והיועצת המשפטית לבית הנשיא. בעתירתה מבקשת התנועה מבג"ץ, שיוציא צו ביניים שיורה על הקפאת הליך ההמלצה - "עד אשר היועצים המשפטיים, לממשלה, לכנסת ולנשיא, יוציאו חוות דעת מפורטת הכוללת את אמות המידה הדרושות על מנת להמליץ לנשיא".

לדברי התנועה, נתניהו הוא חבר כנסת מן השורה, שמכהן כראש ממשלה רק מכח דיני הרציפות. ולכן "חל עליו הדין החל על כל חבר כנסת המבקש לקבל את המלצת הסיעות ולאחריה את המנדט מהנשיא - ומבחינה זו, חלים עליו כל דיני הכשירות החלים על כל חבר כנסת אחר במעמד זה."

בנוסף, כותבת התנועה בעתירה כי הוא אינו כשיר מוסרית, לשיטתם: "מדובר באדם אשר הקדיש את השנים האחרונות לפגיעה ישירה ומדויקת במרכיבי הדמוקרטיה הישראלית, ובהליך שיטתי ומתוכנן של דה לגיטימציה לרשויות אכיפת החוק ולעומדים בראשן - החל מהמשטרה, דרך פרקליטות המדינה, היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי לכנסת".

"בשבועות האחרונים נתניהו יצא בסדרת אמירות חמורות ביותר כלפי בית המשפט ושופטיו. אדם כזה אינו יכול לנהל את מדינת ישראל כאשר הוא שומט את הקרקע תחת הממלכתיות והמוסדיות שלה".

עוד הם מוסיפים בעתירה, "נתניהו הוא סחיט, לחיץ ומנוגד עניינים. כל החלטה שיקבל תהיה בניגוד עניינים מובנה, ומבלי שהציבור יוכל לדעת אם המדובר בהחלטה לטובתו האישית או לטובת המדינה. כל חקיקה, מינוי או מעשה שלטוני יעמדו מיד בבחינת ניגוד עניינים".

נוסף על אלו טענה התנועה כי "נתניהו אינו יכול להוסיף ולכהן כראש ממשלה - גם לא ממשלת מעבר - אף מכח הלכות דרעי ופנחסי, אותן אימץ בעצמו שעה שהתפטר מתפקידיו המיניסטריאליים לאחר הגשת כתב האישום ובעקבות עתירת התנועה הקודמת, ומכח המנהג החוקתי המחייב בישראל לפיו אדם בעל כתבי אישום כה חמורים אינו יכול להתמנות למשרות בכירות".

יו"ר התנועה, ד"ר עו"ד אליעד שרגא מסר: "כשהאבות המייסדים של המדינה הזאת הקימו כאן מדינה יהודית, דמוקרטית, ליבראלית וציונית, הם חלמו שמדינת ישראל תהיה חברה למופת בבחינת אור לגויים. לכן לא יעלה על הדעת שאדם, שעל גבו ישנה קופת שרצים בדמות שלושה כתבי אישום חמורים של שוחד, מרמה והפרת אמונים, יהרוס את דמות המנהיג הראוי למדינת מופת כמדינת ישראל!!! לא יעלה על הדעת שאדם שכזה ילך בבוקר לבית משפט לשבת על ספסל הנאשמים ובערב ינהל את הקבינט מדיני בטחוני וישלח אותנו ואת ילדינו לקרב. כולי תקווה שבית המשפט העליון יתערב ויקבע מהן הנורמות הראויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר