השפעת ה'קורונה'

ה'טישים' בחסידויות גדולות בפורים - יבוטלו?

גורם ב'גור', החסידות בגדולה בישראל, אומר ל'כיכר השבת', כי אם ייאסרו התקהלויות המוניות מחשש להמשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ה'טיש' בשושן פורים יבוטל (חדשות אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
'טיש פורים'. ארכיון (צילום: יעקב לדרמן)

החשש מנגיף ה'קורונה', שהתפשטותו בישראל מגיעה לשיאים חדשים, עלולה לראשונה להשפיע גם על עשרות אלפי חסידים, לקראת ה'טישים' הצפויים להתקיים בחג הפורים המתקרב, זאת במידה וראש הממשלה יאשר את בקשתם של גורמים במשרד הבריאות לאסור התכנסות של יותר מ-2,500 איש במקום אחד.

כידוע, בחג הפורים עורכים האדמו"רים את ה'טישים' המסורתיים, בהשתתפות אלפי חוגגים, המגיעים אליהם מכל רחבי הארץ, על מנת לקיים את מצוות שמחת היום בצל רבותיהם. בחלק מהחסידויות הגדולות אף נוהגים אלפי חסידים להגיע במיוחד גם כדי להשתתף במעמד קריאת המגילה עם האדמו"ר.

בנוסף, ישנן חסידויות וקהילות, בהן עורכים את מעמדי ה'פורים שפיל' - אירועים אליהם נוהרים אנשים רבים, כדי ליהנות משמחת חג הפורים.

'משתה היין' בחסידות לעלוב. אילוסטרציה (צילום: יעקב לדרמן)

אין ספק, כי במידה וההנחיה המדוברת תאושר, לפחות בחלק מהחסידויות ייאלצו לחשוב פעמיים לקראת החג המתקרב.

גורם ב'גור', החסידות הגדולה בישראל, אכן מאשר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי במצב שכזה צפוי להתבטל ה'טיש' שאמור להתקיים ב'שושן פורים'. "נמתין להנחיות הסופיות", הוא מדגיש.

דברים דומים נשמעו מגורמים בחסידויות רבות נוספות, אך מנגד היו שכינו את הדיווחים כ'ספין', וציינו כי כרגע אין שום סיכוי שיבטלו את ה'טיש' אצלם, וכי רק אם ההנחיה תאושר - "ישקלו את צעדיהם", כהגדרתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר