תיקי נתניהו

בנט נגד הפרקליטות: "אני לא חותמת גומי"

הפרקליטות ביקשה חתימה על תעודת חיסיון במסגרת פרשות נתניהו. השרים ארדן וכחלון חתמו, אך בנט עיכב את חתימתו - ותקף את ההדלפה מטעם הפרקליטות: "לחץ פסול" (חדשות)

(צילום: Flash90)

הפרקליטות ביקשה משלושה שרים לחתום על תעודות חיסיון בפרשיות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. השרים גלעד ארדן ומשה כחלון חתמו - אך השר נפתלי בנט מעכב את חתימתו.

תעודת חיסיון היא תעודה המאפשרת לפרקליטות להסתיר חומרים או מידעים מודיעניים שנאספו במהלך החקירה ומסירתם לנאשמים ובאי כוחם עלולה לחשוף מקורות מודיעיניים, שיטות פעולה, ומידע ביטחוני רגיש.

מלשכת שר הביטחון נמסר: "ללשכתו של שר הביטחון, נפתלי בנט, אכן הגיעה לפני מספר שבועות בקשה מהפרקליטות להטיל חיסיון על חומר מסווג שקשור בתיקי ראש הממשלה נתניהו".

"בהתאם לסמכותו, בחן השר את החומרים והגיע למסקנה כי היקף החיסיון המבוקש אינו מוצדק, וכי יש בו כדי לפגוע ביכולתו של ראש הממשלה נתניהו להגן על עצמו במשפט, ללא צידוק ביטחוני מתאים".

בלשכה הוסיפו כי בעקבות כך: "צמצם השר את היקף החיסיון והנחה את גורמי המקצוע לנסח תעודת חיסיון חדשה, וזאת מבלי ששוחח על כך עם ראש הממשלה או אנשיו".

לסיום תקפו את הפרקליטות על ההדלפה לתקשורת. "הדלפת השיח לתקשורת במטרה להפעיל לחץ לא תצלח, שכן השר איננו חותמת גומי של הפרקליטות. השר בנט יחתום על התעודה רק בנוסח המחודש, התואם את הנחייתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר