הבחירות בארה"ב

אחרי ההפסד: מייקל בלומברג פורש מהמירוץ לנשיאות

בעקבות הכישלון ב"סופר טיוזדיי", החליט המתמודד היהודי ששפך הון עתק על המירוץ, שלא להמשיך בהתמודדות - אלא להעביר את תמיכתו לסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המיליארדר היהודי, מייקל בלומברג, מי שהיה ראש עיריית ניו יורק, הודיע היום (רביעי) על פרישתו מהמירוץ לתפקיד מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, בעקבות הכישלון ב"סופר טיוזדיי".

לאחר שהודיע על פרישתו מהמירוץ בעקבות תבוסתו הלילה בבחירות המקדימות שנערכו ב-14 מדינות וטריטוריה אחת, מה שנקרא בארה"ב "סופר טיוזדיי", הביע תמיכה בסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן.

בלומברג, לשעבר איש המפלגה הרפובליקנית, משתייך כיום למפלגה הדמוקרטית והוא מתמודד בפריימריז במטרה להיות מועמד המפלגה לנשיאות.

בלומברג, ידוע בפופולריות הרחבה לה הוא זוכה בקרב קהל אמריקאי גדול, מה שנתן את התקווה לדמוקרטים, שהוא זה שיביס את טראמפ ויעניק את הניצחון למפלגה הדמוקרטית.

אך כאמור, בלומברג העדיף לפרוש, על אף ששפך סכומי עתק על הקמפיין שלו עד עתה, אך נכשל מלנצח מלבד בטריטוריית סמואה הקטנה שמעניקה שישה צירים בלבד.

נכון לעכשיו, מי שיש לו את מירב הסיכויים לזכות בכרטיס הדמוקרטי להתמודדות על נשיאות ארה"ב הוא ג'ו ביידן, סגן הנשיא בתקופת ברק אובמה, שהגיע להצבעה אתמול עם תנופה שקיבל מניצחונו הראשון בדרום קרוליינה בשבת.

שני מועמדים מתונים מרכזיים נוספים, פיט בוטיג'ג' ואיימי קלובושר, פרשו והביעו תמיכה בו רגע לפני הסופר טיוזדיי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר