עולה למתקפה

נתניהו: "גנץ הפסיד - וחובר לתומכי הטרור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את יריבו הפוליטי בכנס סיעות 'בלוק הימין', בעקבות המהלך לחוקק חוק שימנע את הטלת הרכבת הממשלה על נאשם עם כתבי אישום (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת. וידאו: ערוץ כנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (רביעי) בכינוס חברי מפלגות 'בלוק הימין' ותקף את יריבו הפוליטי, בני גנץ המנסה למנוע ממנו להרכיב את הממשלה הבאה על ידי שינוי החוק.

"המהלך שמוביל גנץ בשעות האחרונות חותר תחת יסודות הדמוקרטיה ותחת רצון הבוחר. חזרנו והתרענו בבחירות שגנץ חובר לתומכי הטרור ברשימה המשותפת בניסיון לבטל את רצון הציבור".

נתניהו הוסיף, "ההכרעה של העם ברורה. המחנה הציוני לאומי כולל 58 מנדטים. המחנה הציוני שמאלני כולל 47 מנדטים. הרשימה המשותפת שתוקפת את חיילינו ומתנגדת למדינת ישראל לא במשוואה הזאת".

לדברי ראש הממשלה, "זאת הכרעת העם. זה מה שהעם החליט. צריך להגיד את האמת. הציבור נתן לי יותר קולות מלכל מועמד אחר בבחירות לכנסת תולדות המדינה".

"הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בנוקאאוט. גנץ אמר שמי שיקבל מנדט אחד יותר הוא זה שירכיב את הממשלה. קיבלנו יותר. גנץ אמר שלא ישען על הרשימה המשותפת ועכשיו הוא נשען עליה בכל דבר. גנץ הפסיד ועכשיו הוא מנסה לגנוב את הבחירות. חבריי ואני ומיליוני אזרחים שתמכו בנו לא ניתן לזה לקרות".

לסיום אמר נתניהו, "גנץ הפסדת בבחירות. אתה רק מגביר את השסע והפילוג בעם. יש לנו אתגרים והזדמנויות ולכן צריך לכבד את הכרעת העם. נעמוד ביחד מול הניסיון הפסול הזה".

השר אריה דרעי אמר כי "תוצאת הבחירות ברורה מאד. הפער בין מחנה הימין לשמאל הוא מעל חצי מליון קולות. העם הכריע בצורה ברורה מאד ולא ניתן לאף אחד לשנות את תוצאות הבחירות על ידי חקיקה. כל הכללים נשברו בכנסת הזו ועכשיו מנסים לעשות צעדים מרחיקי לכת שישנו את כל כללי המשחק".

דברי דרעי בכינוס (צילום: ערוץ כנסת)

דרעי הוסיף כי "משבר הקורונה הוא חמור מאד. למעצמות גדולות יהי קשה להתמודד איתו וגם לנו. אני לא מכיר מישהו אחר שיכול לנהל את המשבר הזה טוב מנתניהו, בגלל הניסיון וההבנה שלו. מי שינסה כעת להוביל מהלכים פוליטיים ההיסטוריה לא תסלח לו".

חברי הכנסת קיבלו הודעה ממזכירי הסיעות, כי מוטלת עליהם חובת נוכחות בישיבה זו - על רקע התוצאות העגומות שכוללות 58 מנדטים בבד לגוש, והקשיים הצפויים בהרמת ממשלה במצב שכזה.

מוקדם יותר נערכה בלשכת נתניהו בכנסת ישיבת 'ראשי בלוק הימין', ממנה נעדרו בשל אילוצים טכניים השר נפתלי בנט וח"כ משה גפני, שהצטרפו אליה ב'שיחת וועידה'.

בתוך כך, היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, מרגיע מעט את הלחץ בימין מפני אישור מהיר של חוק שיאסור להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, משום שהוגשו נגדו כתבי אישום.

בחוות דעת שפרסם, נכתב: "מליאת הכנסת וועדות הכנסת אינן נוהגות להתכנס בשבועיים שבין הבחירות ובין מועד כינוסה של הכנסת החדשה; אשר לחקיקה פרטית - היא כלל אינה אפשרית בתקופה זו".

ברקע כל זה, נמשכים בשעות האחרונות מאמצי הליכוד לגייס 'עריקים' ממפלגות כחול לבן והעבודה-גשר לגוש הימין, זאת בשל המצב הפוליטי הסבוך שנוצר, והחשש מפני הליכה לבחירות רביעיות בתוך שנה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר