במהלך הלילה

צה"ל הרס את בתי המחבלים שרצחו את רינה שנרב ז"ל

לוחמי צה"ל הרסו הלילה את בתיהם של המחבלים וליד חנאתשה ויזן מגאמס, בעיר רמאללה ובכפר ביר זית, שביצעו את הפיגוע במעיין סמוך ליישוב דולב בו נרצחה הנערה רנה שנרב ז"ל (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רנה שנרב הי"ד (צילום: אלבום משפחתי)

לוחמי צה"ל הרסו הלילה (חמישי) את בתיהם של המחבלים וליד חנאתשה ויזן מגאמס בעיר רמאללה ובכפר ביר זית שבמרחב החטיבה המרחבית 'בנימין'.

המחבלים ביצעו בשנה שעברה, ביחד עם חברי חוליה אחרים, את הפיגוע במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב.

הריסת הבתים בוצעה לאחר שנדחו עתירות שהגישו משפחות המחבלים לבג"צ נגד מימוש צו ההחרמה וההריסה, כמו גם בקשתן לקיים דיון נוסף.

במהלך הפעילויות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות עשרות פלסטינים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

יצוין כי לביתו של המחבל קסאם שיבלי, שהיה שותף לביצוע הפיגוע, הוצא צו החרמה והריסה. כנגד הצו הגישה משפחת המחבל עתירה לבג"ץ, אשר תידון ביום 16 במרץ 2020.

שר הביטחון, נפתלי בנט, שוחח עם הוריה של רנה שנרב ואמר: "היום באנו חשבון עם המחבלים המתועבים שרצחו את רנה שנרב.

"אנו חייבים לגבות מחיר כבד מכל מי שמרים ידו על אזרח ישראלי, ולא נפסיק לרדוף אחרי מי שרוצה ברעתנו.
מי שפוגע בנו, נכאיב לו בחזרה. דם יהודי אינו הפקר".

כזכור, לפני חצי שנה נלכדו המחבלים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין, פעילי ארגון החזית העממית אשר תכננו וביצעו את הפיגוע וכן חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

שלושת המחבלים, בראשותו של סאמר ערביד, תכננו לבצע פיגועים נוספים, בכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה. כמו כן, במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית ואשר פוצץ בשטח על ידי כוחות הביטחון. המטען נתפס לאחר שערביד עונה על ידי כוחות הביטחון מתוך הבנה כי מדובר במחבל שהוא "פצצה מתקתקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר