הראיון המלא

ד"ר עידו נתניהו: "ב'כחול לבן' בזים לשלטון החוק; חוק הזוי"

החוק שימנע מבנימין נתניהו לכהן כראש ממשלה; הניצחון האישי וההפסד של גוש הימין; המאבק המשפטי וההתבטאויות על מצביעי הימין. הסופר והמחזאי, ד"ר עידו נתניהו, בראיון באולפן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: אריאל ליבא)

ד"ר עידו נתניהו, רופא ומחזאי, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לחוק שיכול למנוע מאחיו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקבל את המנדט להרכיב את הממשלה.

בפתח דבריו התייחס להצטרפות של יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, שהודיע כי יתמוך בהצעת החוק: "כנראה שליברמן מוטרד מאד משלטון החוק ומענייני טוהר המידות, וכמובן שהכול נעשה במסגרת הניסיון של השנה האחרונה למנוע מראש הממשלה להקים ממשלה.

"בכחול לבן בזים לשלטון החוק, משום שחוק יסוד הממשלה נחקק בקפידה רבה מאד, כדי למנוע מפרקליטות מאדם שנבחר להקים ממשלה, ולכן אני בטוח קודם כל שהחוק לא יעבור, ובנוסף מדובר בחוק הזוי על מנת לקדם את האג'נדה הפוליטית שלהם, ומה שכחול לבן עושים זה כריית בור לעצמם, משום שהם יגזלו מהעם את הבחירה".

נראה הימין והחרדים חגגו מוקדם מידי

"אני חושב שהחגיגות היו מוצדקות משום שהעם בחר וניצח את מפלגת רק לא ביבי, ולכן נכון שהגוש נמצא בבעיה כרגע, אבל הגוש הוא חזק מאד.

"אם ליברמן וכחול לבן יתאחדו עם הערבים שחלקם תומכים ברוצחי ילדים, דבר שאני עדיין לא מאמין שיקרה, אז זה עצוב מאד".

מה דעתך על הדברים של הפרשן מוטי גילת שאמר שמאות אלפי העבריינים הצביעו לנתניהו?

"אני זוכר בבחירות כשנתניהו התמודד מול שמעון פרס, בזמן שהחל המהפך באמצע הלילה, אמרו אז העיתונאים שעדיין לא ספרו את קולות העבריינים, ואלי משם תגיע הישועה.

"הם בכלל מסתכלים על כלל מצביעי הליכוד כאנשים בגובה דשא, ועוד כל מיני השמצות שהם אומרים, זה בזמן שמצביעי הליכוד יודעים במדויק עבור מי הם הצביעו, בניגוד גמור למצביעי כחול חבן שאין להם מושג מי זה בני גנץ".

ברמה הטכנית, האם ראש הממשלה יכול לנהל מדינה יחד עם ניהול התיקים שלו בבית המשפט?

"כשמדובר בביבי התשובה היא כן, משום שהוא אדם מוכשר במיוחד, אדם שעשה תואר בשנתיים במקום ב. 4 שנים, ישנם אנשים שמסוגלים וישנם אנשים שלא, וודאי שזה לא רצוי, אבל הוא מסוגל גם לזה".

רבים במדינת ישראל שואלים את עצמם מדוע ראש הממשלה שבגללו אנו הולכים לבחירות פעם אחרי פעם, לא מפנה את מקומו עבור אדם אחר בימין, שאולי מסוגל להקים ממשלת אחדות תוך שעה?

"העם בחר באופן מובהק וספציפי בבנימין נתניהו ובדרכו, ואם הוא יעזוב זו תהיה ניצחון לשומרי הסף שכולנו יודעים לאן הם משתייכים, ולכן אסור שזה יקרה.

אתה מסכים לדבריו של ח"כ אייכלר שהרדיפה נגד נתניהו היא בגלל שהוא עומד לצידם של החרדים ושומרי המסורת?

"אם יש דבר כזה שבטיות, זה אצל השבט הלבן של השמאל שהוא שבט מלא בשנאה פתולוגית לנתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר