מגיבה לראשונה

גירסת עומר ינקלביץ לניסיון לגרום לה לערוק

הח"כית החרדית מדברת לראשונה על הקלטת בה נשמעה מתבטאת נגד בני גנץ בשיחה שהקליט הרב גיא חוברה: "הוא לא ראוי להיקרא רב" • והאם היא בעד תח"צ בשבת? (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ח"כ עומר ינקלביץ', החרדית של מפלגת 'כחול לבן', מגיבה לראשונה לרב שהקליט את יועצו הבכיר דאז של גנץ, שטען כי היא התבטאה נגד יו"ר מפלגתה.

כזכור, ימים ספורים קודם הבחירות, ישראל בכר, אחד השמות המוכרים והמוערכים ביותר בשוק יועצי התקשורת, אשר שימש בעבר כיועצם של בנימין נתניהו ונפתלי בנט ומי שנחשב לאחד מאדריכלי הקמת מפלגת כחול לבן ולשיווקו של גנץ כמועמד לראשות הממשלה - צוטט בהקלטות נדירות שנחשפו במהדורת "חדשות 12".

בקטעי השמע שפורסמו, ציטט בכר את עומר ינקלביץ', חברת הכנסת מרשימתו של גנץ ומי שנחשבת למקורבת במיוחד ליו"ר המפלגה: "היא אומרת שהוא טיפש, אפס מאופס שאסור שיהיה ראש ממשלה".

עוד צוטט בכר: "זו סכנה גדולה מאוד, הם (צמרת כחול לבן) יגרמו לחוסר החלטה נכונה, יעצרו תקיפה באיראן אם מדינות העולם יחליטו על כך. אין לבני גנץ אומץ לתקוף באיראן, הוא סכנה לעם ישראל".

בשיחה לשבעה ימים של 'ידיעות אחרונות' אמרה ינקלביץ': "התקיימה שיחת הבהרה והכחשתי באופן גורף את הדברים שצוטטו כביכול בשמי. אני מבינה שבמציאות הנוכחית את מצפה לקבל הקלטה של השיחה שלי עם גנץ. מכל מקום, השיחה הזו הייתה שיחה פנימית וכך היא תישאר".

ינקלביץ נשאלה אם הייתה לה הכרות מוקדמת עם הרב חוברה: "הייתי אצלו פעם אחת לפני תקופה ארוכה לביקור קצר. מכרה לקחה אותי איתה אליו. לא התרשמתי ולא חזרתי אליו יותר. בדיעבד מתברר שהסיסמוגרפים שלי זיהו נכון".

בדבריה תקפה ינקלביץ אץ הרב חוברה: "אותו 'רב' שמקליט ומפרסם שיחה פרטית של אדם שהגיע להתייעץ איתו לא ראוי להיקרא רב. הוא מוציא שם רע לכל הרבנים, ובטח לא מייצג את הרבנים, כמו שרופא שמועל באמון לא מייצג את הרופאים. בעולם החרדי מתביישים מאוד ומוקיעים את אותו 'רב'. אלו מעשים שלא ייעשו בשום חברה מתוקנת. הוא עשה חילול שם שמיים ונזק אדיר לעולם הדתי ולרבנים".

ינקלביץ התייחסה לניסיונות להביא לעריקתה לליכוד: "מעולם, מעולם, לא עלה בדעתי לעשות דבר כזה, אני לא אעשה דבר כזה. אני נאמנה למפלגה, אני לא עורקת בשום שלב, אפילו לא הייתה לי שמץ של מחשבה לעשות כזה דבר, גם לא בעבר".

"עמדתי בלחצים בפעם הראשונה, ומאז לא פנו אלי יותר כי הבינו שאין כאן למי לפנות, שאין בכוונתי בשום צורה שלא תהיה לערוק. חד־משמעית, גם אם יהיו לחצים אנחנו חזקים. מאז הלחצים מהסיבוב הראשון מבינים שם שאני לא אופציה לעריקה. זה לא ישתנה גם בהמשך. ישנם כל מיני מתווכחים מטעם עצמם שמנסים לשלוח הודעות ולרחרח, אני אפילו לא טורחת להשיב להם".

לדברי בכיר ב"כחול לבן": "בסיבוב הראשון ניסו לקחת אותה לליכוד. יום אחד עומר קראה לי אליה לחדר בהיסטריה. עמדו שמה רבנים ועמדה שם היועצת של ביבי לענייני חרדים ואיימה עליה. ראיתי מה עשו לה, אם היא עמדה בלחץ הזה היא תעמוד בכל לחץ".

לדברי הבכיר, "אמרו לה, 'הרב קנייבסקי בטלפון, הוא רוצה אותך עכשיו, דברי איתו, את הולכת להרוס את מדינת ישראל'. דברים נוראים. אני עמדתי בחוץ, הייתי בהלם. יש לי ביקורת על הרבה דברים בקשר לעומר ינקלביץ', אבל מפה להפוך אותה לבוגדת? בנקודת הזמן ההיא היא לא נשברה. היא ישבה עם דמעות בעיניים והייתה במצוקה גדולה, אבל אם היא לא ערקה אז, היא לא תערוק גם עכשיו. לא צריך לזלזל בנאמנות שלה לגנץ ולמפלגה".

באשר להפעלת תחבורה ציבורית בשבת אמרה ינקלביץ: “עמדת המפלגה היא בעד תחבורה בשבת בערים שירצו, אבל בצורה מצומצמת ומוגבלת, תוך הקפדה שלא להרוס את אופיו של יום השבת. חייב להיות דגש על כך שזה לא יהפוך למשהו המוני. החשש שלי הוא ממצב שהתחבורה תהיה קטליזטור לפתיחת מסחר כללית ועבודה נרחבת בשבת, ולא רק בתי קפה ותרבות. זה מצב שלילי מבחינה חברתית, שהרי מי יעבוד במסחר בשבת? רק מעוטי היכולת שנאלצים להשלים הכנסה בשבת. כך נגרום חלילה למצב שיום מנוחה יהיה פריבילגיה רק לעשירים, שזה עוול חברתי נורא”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר