"הקורונה - מגפה עולמית"

שר הבריאות ליצמן: "אולי יהיו צעדים גדולים בהמשך היום"

בהלת הקורונה בישראל: ראש הממשלה הורה לשר לביטחון פנים לפעול נגד זריית הפאניקה בציבור - באמצעות הודעות שווא • שר האוצר, למעסיקים: "אפשרו לעבוד מהבית, בגלל המשבר" (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ישיבת הממשלה השבועית שהתקיימה הבוקר (ראשון) עסקה כמובן במשבר הקורונה הפוקד את ישראל, כאשר מספר החולים המעודכן עומד על 25, ועוד כ-20 אלף ישראלים הנמצאים בבידוד ביתי.

שר הבריאות יעקב ליצמן טען כי מספר החולים הנמוך בישראל - בשל ההערכות של משרד הבריאות. בכך, דחה את הטענות כי מדובר בהנחיות מוגזמות מידי.

ליצמן הסביר כי בשווייץ לדוגמה, יש 270 חולים, פי 10 מאשר בישראל. "זה בגלל שהחמרנו ועשינו את הצעדים הנכונים ולא מסתכלים אם צוחקים או משמיצים אותנו. הציבור צריך להקשיב לנו כי אנחנו אחראים, אף אחד לא יודע את המצב מבחוץ", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה: "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, גם אם לא הכריזו על כך רשמית. אנחנו פועלים באחריות, בקור רוח ובשיתוף פעולה מלא בין כל הגורמים. אני מקיים דיון בנושא כל יום, וברוב הימים כמה פעמים ביום. בזכות הצעדים שהובלנו, אני יכול להגיד שהמצב בישראל בשליטה והוא בין הטובים ביותר בעולם – אם לא הטוב ביותר במדינות המערב".

"אני קורא היום לציבור להיזהר מפייק ניוז של ידיעות כוזבות בעניין נגיף הקורונה בישראל. יש להישמע רק להודעות הרשמיות של משרד הבריאות והגורמים הרשמיים. אני מבקש מהשר לביטחון פנים לפעול נגד זריעת פאניקה בציבור באמצעות הודעות שווא, יש לא מעט כאלה".

בכיר משרד הבריאות מזהיר: 'טישים' המוניים - מסכנים

נתניהו הוסיף, "אנחנו נפעל היום כדי לקדם את הצעדים שקבעתי: אחת, נחטא מתקנים ציבוריים. שתיים, נגייס את חיל האוויר וחברות התעופה כדי להבטיח בכל מצב את המשכיות שרשרת האספקה החיונית למשק הישראלי. שלוש, נגייס את מיטב המוחות בישראל כדי להפריד ביעילות בין בריאים לחולים. מחר נקיים ישיבה מאוד חשובה של גורמי המדע והבריאות במטרה להרחיב מאוד את מספר הנבדקים ולצמצם מאוד את משך הזמן הדרוש לקבלת תוצאות הבדיקה. ארבע, נקים קרן לסיוע תזרימי. שר האוצר יציג עכשיו קרן של ארבעה מיליארד שקל שהוא מתווה הסיוע לחברות שמושפעות כלכלית מהתפשטות הנגיף".

"אנחנו מטפלים במשבר הקורונה על הצד הטוב ביותר. אני חוזר ומבקש מאזרחי ישראל: שמרו בקפדנות על ההוראות וההנחיות של הממשלה ומשרד הבריאות. זה לא צחוק, וזה לא דבר של בחירה - צריך פשוט לעשות את זה. כל הקפדות ההיגיינה האלה מעכבות או מונעות את ההתפשטות של הנגיף, לכם, לבני משפחותיכם ולכל בני האדם במדינת ישראל - אנא הקפידו על כך".

בתוך כך, שר האוצר, משה כחלון, הציג מתווה כלכלי למאבק בהתפשטות הקורונה בישראל. בין השאר הודיע שר האוצר על כוונתו להעמיד "קו אשראי" לחברות ועסקים שנקלעו למצוקת תזרים בעקבות משבר הקורונה.

כחלון הנחה את רשות המסים ואת אגפי משרד האוצר לנהוג "ברגישות עם עסקים ומפעלים שנקלעו למצוקה תזרימית בעקבות משבר הקורונה". ראשי האגפים במשרד אף קיבלו הנחייה לתת מענה נקודתי מהיר לעסקים ומפעלים שנקלעו לקשיים בשל הקורונה.

שר האוצר קרא למעסיקים לאפשר לעובדים להישאר לעבוד מהבית, אך לא הציג מענה לגבי תשלום על הימים שיפסידו השוהים בבידוד, מלבד ניצול ימי חופשת המחלה שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר