מגיפה עולמית

התפשטות ה'קורונה': 76 חולים בישראל; 1,004 - בארה"ב

76 חולי קורונה אובחנו בישראל, הצעיר שבהם - ילד בן 9 מאזור. בארה"ב, לפי ה'ניו יורק טיימס', מספר החולים בנגיף עומד על 1,004 ולפחות 31 מתו. במוקד ההתפרצות בניו יורק - בית כנסת (אקטואליה)

החשש בנתב"ג, אמש (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

נגיף ה'קורונה' ממשיך להתפשט בישראל והבוקר (רביעי) הוא הגיע ל-76 חולים - כאשר בתוך יממה אחת זוהו 25 חולים חדשים, אך בנתיים משרד הבריאות עדכן את פרטיהם של 70 חולים, בהם ילד בן תשע בלבד, תושב אזור, שחזר ממדריד, וכן איש קבע בצה"ל, בן 24, תושב גוש עציון שחזר מניו יורק.

מתוך 75 החולים בישראל, 65 במצב קל, חמישה במצב בינוני ואחד במצב קשה - נהג אוטובוס התיירים. מבית החולים פדה - פוריה נמסר כי מצבו הבוקר ללא שינוי מאתמול. החולה מורדם, מונשם ומצבו עדיין מוגדר קשה. ארבעה חולים כבר החלימו. כ-25 אלף בני אדם שוהים בבידוד.

בניסיון למנוע את ההתפשטות, הרחיב משרד הבריאות את ההגבלות וקבע כי לא יתקיימו אירועים עם יותר מ-2,000 איש, כמו כן נמסר כי "יש לשקול נחיצות אירועים" ולהימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים.

"אם יש צורך במלווה לבית חולים או למוסד לקשישים, יש להסתפק במלווה אחד", ציינו במשרד הבריאות, "אנשים עם סימפטומים אינם רשאים ללוות חולים או לבקר במוסדות לאוכלוסייה הקשישה. משרד הבריאות שב וממליץ לאוכלוסיית הקשישים ובפרט לקשישים עם מחלות רקע ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה, לצמצם מגעים ככל הניתן תוך שמירה על שגרת החיים".

המשטרה הודיעה אמש כי היא תאכוף את הנחיות הבידוד, באמצעות קבלת המידע על החוזרים מחו"ל. "בעקבות הוראת השעה שניתנה אמש, המורה לכל אזרח ששב מחו"ל להימצא בבידוד למשך 14 ימים מרגע הגיעו ארצה, משטרת ישראל תפעל לאכיפה מוגברת לוודא הימצאותם של השבים ארצה בבידוד כנדרש", נמסר מהמשטרה.

בתוך כך, בארה"ב מספר החולים בנגיף עומד על 1,004 חולים, כך דיווח לפנות בוקר ה'ניו יורק טיימס', בהסתמך על ספירה שביצע. לפי העיתון, לפחות 31 חולים - מתו.

מוקד ההתפרצות החמור ביותר בארה"ב הוא בוושינגטון, עם 279 חולים ביממה האחרונה. במקום השני קליפורניה עם 178 נדבקים וניו יורק עם 173.

לפי הדיווחים בארה"ב, מוקד ההתפרצות בניו יורק הוא בבית כנסת בניו רושל שבו גם הרב נדבק בנגיף. בעקבות כך, למעלה מ-1,000 מאנשי הקהילה היהודית המקומית הוכנסו לבידוד.

מושל ניו יורק, אנדרו קומו, הכריז על "אזור הכלה" של הנגיף - בקוטר של מייל אחד מבית הכנסת. כמו כן הודיע המושל כי חיילי המשמר הלאומי יישלחו לאזור כדי לחלק מזון לתושבים שנמצאים בבידוד וכן לחטא את הרחובות והמקומות הציבוריים. עם זאת, מוקד ההתפרצות החמור ביותר הוא בוושינגטון, שם מתו 24 בני אדם.

בארה"ב, מספר מחוקקים הכניסו עצמם לבידוד, אחד מהם הוא מארק מדוז, שנבחר על-ידי הנשיא טראמפ לכהן כראש הסגל שלו בבית הלבן. בנוסף, המחוקק מאט גייט שהכניס עצמו לבידוד, טס עם טראמפ במטוס הנשיאותי. טראמפ נשאל על כך והשיב כי הוא מרגיש מצוין וכי אינו רואה צורך לערוך בדיקה לזיהוי הנגיף.

בתוך כך, שרת הבריאות הזוטרה של בריטניה, נדין דוריס, נדבקה בנגיף ה'קורונה'. לפני שנכנסה לבידוד, כך לפי הדיווחים בבריטניה, היא נפגשה עם מאות אנשים בפרלמנט בלונדון. לפי הטיימס הלונדוני היא השתתפה באירוע בו נכח גם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון.

דוריס אישרה כי חלתה בקורונה, ציינה כי נקטה בצעדים כפי המלצות רשויות הבריאות והוסיפה שהרשויות פועלות לאתר את האנשים שהיו עמה במגע.

יצוין כי בבריטניה מתו עד כה שישה בני אדם מהנגיף, מספר הנדבקים עומד על 373 חולים.

בעולם כולו ידוע על 118,547 חולים, 37,786 מתוכם הם מחוץ לסין. עד כה מתו מהנגיף 4,267 בני אדם, 1,131 מתוכם - מחוץ לסין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר