המחבל הואשם

פיגוע הדריסה בירושלים: שינן 'דיני מלחמה' מהקוראן ולחץ על דוושת הרכב

כתב האישום החמור שהוגש היום נגד המחבל ממזרח ירושלים שביצע את פיגוע הדריסה נגד חיילי גולני במרכז העיר, מתאר בפרוטרוט את כל שלבי המעשה הרצחני, ממנו נפצעו 12 (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: דוברות מד"א)

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד סנד טורמאן, המחבל בן ה-25 ממזרח ירושלים שביצע את פיגוע הדריסה במרכז העיר, בו נפצעו 12 חיילים מחטיבת גולני.

לפי כתב האישום, הכל החל כאשר טורמאן החליט לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים, על רקע העימותים שפרצו אז בין חלק מערביי ישראל לבין כוחות הביטחון.

וזו היתה השתלשלות האירועים: "במועדים 5-6.2.2020, ביקרו חיילים מחטיבת גולני בעיר ירושלים במטרה להשתתף בטקס השבעה בכותל המערבי. לפני קיום טקס ההשבעה, נערך לחיילים סיור לימודי בירושלים המכונה 'בעקבות לוחמים', אשר מתחיל בטיילת ארמון הנציב ומסתיים בהתכנסות של כלל הפלוגות במתחם התחנה בעיר. בתום ההתכנסות, צועדים החיילים לכותל המערבי, שם נערך טקס ההשבעה".

"עת צעדו 38 חיילי גולני במסלול הסיור הלימודי", ממשיך כתב האישום ומתאר, "נסע הנאשם ברכבו והבחין בקבוצת החיילים, והדבר עורר את זעמו. בשלב מסוים, במהלך נסיעתו, החל הנאשם להשמיע פסוקים מהקוראן, ובניהם את סורה 'אלאנפאל' העוסקת בדיני מלחמה וחלוקת השלל".

המחבל בשירי זוועה, לפני הפיגוע (צילום: מתוך פייסבוק)

בשעה 01:38 הבחין טורמאן בחיילים הצועדים בטור על המדרכה לכיוון מתחם התחנה, האט את מהירות נסיעתו, נסע לצד החיילים ושקל לבצע פיגוע דריסה, אולם לאחר שהבחין כי החיילים עומדים מאחורי עמודי ברזל הבין שלא יצליח להוציא את תכניתו אל הפועל, ולפיכך המשיך בנסיעתו לכיוון גן הפעמון, על מנת לאתר מטרות נוספות לביצוע הפיגוע שתכנן.

אך "כאשר הגיעו החיילים למתחם התחנה והמתינו על המדרכה ברחוב דוד רמז, סמוך לכיכר התנועה במתחם התחנה, בשעה 01:44 או בסמוך לכך, חזר הנאשם עם רכבו למקום הפיגוע, הבחין בחיילים שעמדו על המדרכה ביציאה מהכיכר וגמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע דריסה במטרה להביא למותם של חיילים רבים ככל האפשר".

"בכדי להוציא את תכניתו אל הפועל, בהתקרבו ליציאה מהכיכר, לחץ הנאשם על דוושת הגז, האיץ את מהירות נסיעתו, וכיוון את רכבו לעבר החיילים העומדים על המדרכה, מתוך מטרה להורגם. הנאשם עלה עם רכבו על המדרכה ודרס בעוצמה רבה את החיילים שעמדו באותה העת על המדרכה".

על פי כתב האישום, טורמאן המשיך בנסיעתו לעבר החיילים, פגע בחלקם והפילם לקרקע, תוך שרכבו גורר שני חיילים. הנאשם לחץ על דוושת הגז, הגביר את מהירות נסיעתו והמשיך בנסיעה כאשר הוא עולה עם רכבו על חיילים שהיו שרועים על הקרקע.

כתוצאה ממעשיו אלו נפצעו כזכור 12 חיילים בדרגות פגיעה שונות, והם פונו לבית החולים, שם נזקקו לטיפול רפואי.

טורמאן, בבית המשפט. ארכיון (צילום: חיים גולדברג)

לאחר המעשה הרצחני, נמלט הנאשם מזירת הפיגוע והמשיך בנסיעה מהירה לכיוון מחסום המנהרות. במהלך נסיעתו, סמוך לצומת דרך חברון התנופה, השליך הנאשם את מכשירו הנייד מרכבו.

בעת שהגיע הנאשם למחסום המנהרות, סימן החייל באמצעות פנס נשקו לנאשם לעצור, אולם הנאשם המשיך בנסיעתו המהירה לכיוון בית ג'אלה, שם נטש טורמאן את הרכב, והמשיך בבריחתו לבית משפחתו בכפר נובא שבחברון אשר בו הסתתר.

כתב האישום מייחס למחבל ממזרח ירושלים ריבוי עבירות מעשה טרור של ניסיון רצח, לפי חוק המאבק בטרור, ובמקביל הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר