היערכות מול המגפה העולמית

דרמטי: טראמפ השעה את הטיסות מאירופה למשך חודש

נשיא ארצות הברית החליט על עצירת כל הטיסות מהמדינות האירופאיות לעבר ארצו למשך 30 יום. מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה אזהרת מסע - ובאירופה זועמים: "לא תיאמו איתנו" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק. וידאו: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית נשא הלילה נאום מיוחד לאומה בו התייחס למגיפת הקורונה, והודיע על נקיטת צעדים חריפים במיוחד כדי למנוע את המשך התפשטותה בארצו.

באופן חריג, הודיע טראמפ על עצירת כל הטיסות המגיעות ממרבית מדינות אירופה, מלבד בריטניה, למשך שלושים יום - החל מיום שישי הקרוב.

טראמפ טען כי האיחוד האירופאי נכשל ולא מצליח להתמודד עם הנגיף, וכי מטרת הצעד כדי למנוע הגעת עוד חולי קורונה לארה"ב. עם זאת הוסיף כי הדבר לא ישפיע על הסחר בין המדינות.

"האיסורים האלה לא תקפים לכמות האדירה של מסחר ומטען, אלא למגוון דברים אחרים כשנקבל את האישור לכך", הוסיף. "אנחנו דנים בכל דבר שמגיע מאירופה לארצות הברית".

בעוד טראמפ טען כי הכל מתואם, באירו]פה הכחישו. "אנחנו נמצאים בקשר רציף עם בעלי בריתנו ואנחנו מאפשרים לממשל הפדרלי ולמגזר הפרטי לעשות הכול כדי להגן על העם האמריקני", אמר הנשיא.

אך כאמור, באירופה טענו כי המהלך לא תואם איתם. "לא הייתה התראה מראש, לא היה תיאום כפי שטען הנשיא", אמרו דיפלומטים בכירים באיחוד האירופאי.

בהצהרה לאומה מהחדר הסגלגל בבית הלבן המשיך הנשיא: "אני בטוח שעל ידי המשך נקיטת הצעדים האלה נפחית באופן משמעותי את האיום על אזרחינו ובסופו של דבר ובזריזות נביס את הווירוס".

"מבראשית, אומות ועמים התמודדו עם אתגרים לא צפויים שכוללים מגוון גדול ומסוכן של איומים בריאותיים. כך זה היה תמיד וכך תמיד יהיה. משנה רק איך אתה מגיב ואנחנו מגיבים במהירות ובמקצועיות רבה".

בהמשך הודיע כי יספק הקלות כלכליות עבור אזרחים שנפגעו מהנגיף. "כדי להבטיח שהאמריקנים העובדים שנפגעו מהנגיף יוכלו להישאר בבית בזמן מחלה ללא חשש מקושי כלכלי, בקרוב אנקוט בפעולות חירום חסרות תקדים כדי לספק הקלה כספית. ההקלות יתמקדו בעובדים חולים, כאלה שנמצאים בבידוד וכאלה שמטפלים באחרים כתוצאה מהנגיף. אבקש מהקונגרס לנקוט בצעדים חקיקתיים להרחבת ההקלות".

זמן לאחר הצהרת טראמפ, העלתה מחלקת המדינה האמריקנית את אזהרת המסע ברחבי העולם לאזרחי ארה"ב לדרגה 3. "מחלקת המדינה ממליצה לאזרחי ארה"ב לשקול מחדש נסיעות לחו"ל בשל ההתפשטות הגלובלית של נגיף הקורונה", נמסר.

"אזורים רבים ברחבי העולם מתמודדים עם התפשטות הנגיף ונוקטים בפעולות שעשויות להגביל את ניידות המטיילים, כולל שהייה בבידוד ומגבלות בגבולות. אפילו מדינות, רשויות מקומיות ואזורים שבהם לא דווח על מקרי הידבקות, עשויים לפרסם מגבלות ללא הודעה מוקדמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר