בהלת הקורונה

104 חולים בישראל; מסתמן: הלימודים יושבתו עד פסח

ראש הממשלה ושר החינוך דנו בסגירת כל המוסדות בשל התפרצות נגיף הקורונה • המורים קוראים לנתניהו ורפי פרץ לבטל את הלימודים • מספר החולים עלה ל-104 (אקטואליה)

(צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

מספר החולים בנגיף ה'קורונה' בישראל, עלה היום (חמישי) ל-104. בנתיים, מסתמן כי הלימודים במוסדות החינוך יושבתו, לפחות עד חג הפסח, כחלק מהחמרת ההגבלות בניסיון למנוע את התפשטות הנגיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך רפי פרץ שוחחו היום בנושא האפשרות לסגירת מערכת החינוך בשל התפרצות נגיף הקורונה - כך מדווח עקיבא נוביק בחדשות 13.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דיד שלחה הבוקר מסר לנתניהו וקראה לו לסגור את מוסדות החינוך בארץ: "קוראת לנתניהו לגלות אחריות לאומית לבריאות הציבור ובכללם תלמידי ישראל, מחנכי ישראל ובני משפחותיהם כדי לעצור את ההתפשטות ואת הקורבנות הבאים".

רבים במערכת החינוך הביעו תמיכה במהלך, בהם גם יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר מנשה לוי שטען כי "ממשלת ישראל טועה טעות קשה בכך שהיא משאירה את מוסדות החינוך פתוחים".

לטענתו, "הפכו את המנהלים, המורים והתלמידים לבני ערובה של הכלכלה הישראלית. השיקול הזה שגוי מיסודו משום שבתי הספר רק מפיצים את נגיף הקורונה והכלכלה תקרוס אם לא נעצור את התפשטותה".

"אני קורא לממשלת ישראל לסגור את בתי הספר כדי לעצור את התפשטות הקורונה ולהגן על אלפי עובדי הוראה ושני מיליון ויותר תלמידים".

מוקדם יותר היום אמר שר החינוך רפי פרץ: "אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית. אנחנו עם יד על הדופק בנושא הזה ונמשיך לעדכן. אנחנו מתואמים באופן הדוק עם משרד הבריאות, אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים מצד שני אנחנו משמרים את השגרה באופן זהיר עם הוראות ברורות".

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, אמר: "מניעה או דחייה של המשך התפרצות הנגיף היא המשימה הלאומית המרכזית שלנו, ואנו פועלים להשגת מטרה זו. מוסדות החינוך ברחבי הארץ פתחו הבוקר את שעריהם, ואנו מבהירים שהלמידה בכל הכיתות ובכל מרחבי הלמידה מתקיימת כבשגרה, ובכלל זה היציאה להפסקות ולפעילויות חינוכיות בחצרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר