תיעוד

ישראל קלטה ציוד לסיוע אזרחי וצבאי במצב חירום

לראשונה, משרד הביטחון, צה"ל ורשות שדות התעופה הנחיתו מטוס מטען עם ציוד צבאי מארה"ב בנמל התעופה רמון, והשלימו את הכנת השדה לקליטת סיוע צבאי ואזרחי במצבי חירום. צפו (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ה'מבצע' (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

"חיזוק משמעותי לרציפות התפקודית של מדינת ישראל ולהיערכותה לקליטת סיוע אווירי במצבי חירום צבאיים ואזרחיים" - כך מסכמים בישראל את מה שאירע היום (חמישי): בתום חודשים של הכנה מבצעית ולוגיסטית, משרד הביטחון, יחד עם צה"ל ורשות שדות התעופה, השלימו את הפיכתו של נמל התעופה הבינלאומי רמון ל'מבצעי', לקליטת סיוע אווירי בינלאומי בחירום.

כזכור, מאז פתיחתו בחודש מארס 2019, משמש נמל 'רמון' כשדה חליפי לנתב"ג למטוסי נוסעים, בשגרה ובחירום. המבצע הראשון מסוגו, להתאמת השדה לצרכי מערכת הביטחון, תוכנן במסגרת התרגיל המשותף לישראל וארה"ב (JUNIPER COBRA). למרות ביטול תרגיל המפקדות המשותף ולאור החשיבות הגדולה בעת הזאת שבהכשרת שדה בינלאומי נוסף לקליטת סיוע בינלאומי, החליט משרד הביטחון להמשיך במבצוע הנמל.

בשיאו של המבצע הונחת בנמל התעופה 'רמון' מטוס מטען מדגם 747-400. את המטוס של חברת ק.א.ל הישראלית חכרה יחידת הממונה על השינוע במשרד הביטחון, כדי להטיס לישראל ציוד צבאי חיוני שנרכש באמצעות משלחת הרכש בארה"ב.

המטוס יצא בטיסה ישירה מנמל jfk בניו-יורק לשדה 'רמון' ליד אילת, כשהוא נושא עשרות טונות של ציוד צבא וג'יפים צבאיים מסוג 'דוד'. בנמל התעופה 'רמון' המתינו לציוד משאיות של אט"ל בצה"ל, שפרקו את הציוד מבטן המטוס והובילו אותו ליחידות צה"ל השונות.

הממונה על השינוע במשרד הביטחון, שי הלפרין, תיאר: "אנו מסכמים מבצע ארוך ומורכב, משותף למשרד הביטחון, לצה"ל ולרשות שדות התעופה. זו הפעם הראשונה שמשרד הביטחון מנחית כאן, ליד אילת, מטוס מטען עם ציוד צבאי שהגיע בטיסה ישירה מארה"ב. זוהי בשורה של ממש למערכת הביטחון".

"מהיום עומד לרשותנו נמל תעופה מבצעי נוסף לנתב"ג, לקליטת סיוע בינלאומי, גם במצבי חירום צבאיים וגם במצבי חירום אזרחיים. אנו רואים חשיבות גדולה בהשלמת היכולת הזאת, במיוחד בימים האלה ואל מול האתגרים הצפויים לנו", סיכם הלפרין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר