"משבר היסטורי"

נתניהו מאשר: אין ברירה, החלטנו על סגירת מערכת החינוך

ראש ממשלת ישראל נוקט הערב בצעד היסטורי, ומודיע באופן רשמי על השבתתה של מערכת החינוך בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה בארץ, המונה כעת לפחות 109 חולים מאובחנים (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ההצהרה של נתניהו, הערב (צילום: מתוך פייסבוק. תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אישור רשמי: ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה לציבור בישראל, ואישר באופן רשמי על ביטול הלימודים במערכות החינוך הכלליות בארץ, למעט גני הילדים, פנימיות ונוער בסיכון, זאת בניסיון למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה - כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת'.

על רקע זה הפתיע נתניהו כשהוסיף: "אני קורא להקים עוד הערב ממשלת חירום, לתקופה מוגבלת. בואו נשאיר בצד את הפוליטיקה. אחר כך נוכל לחזור לנקודה שאנחנו בה".

לצדו של נתניהו, בעת פרסום הצעד ההיסטורי, ניצבים שר הבריאות יעקב ליצמן, שר החינוך רפי פרץ ושר האוצר משה כחלון.

"הלוואי שזה אירוע של חודשים", הסביר ראש הממשלה את השבתת החינוך: "הנגיף מתפשט במהירות מסחררת שמאבדים מולה שליטה. גם בישראל זה עלול להגיע למספרים גדולים".

ראש הממשלה הדגיש: "זהו משבר שלא היה כמוהו מקום המדינה. וגם ברמה העולמית - בגרמניה יידבקו 50 מיליון ושיעור התמותה 2-4 אחוז; תעשו לבד את החשבון...".

"אל תתנו לסבא וסבתא לשמור על הילדים שנשארים בבית. 'השומר אחי אנוכי'?... תנו לאחים הגדולים לשמור על הקטנים, כי זו ערבות הדדית", ביקש נתניהו לסיום.

לאחר דבריו נמסרו הצהרותיהם של שאר השרים, שהצטרפו לקריאתו של נתניהו להקים ממשלת חירום לאומית, בהשתתפות 'כחול לבן'.

שר הבריאות ליצמן הוסיף, בהתייחס למצב: "לא נהסס לשלוח משטרה נגד מזידים, שלא שמרו על הוראות הבידוד; כבר היה לנו חכמולוג אחד כזה".

לאחר ההצהרה, מסרו גורמים במפלגת כחול לבן, כי אם יקבלו הזמנה רשמית מנתניהו להגיע לשולחן המשא ומתן - הם יגיעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר