תרגיל פוליטי

בני גנץ: מסכים להיכנס למו"מ על ממשלת חירום, אבל גם עם 'המשותפת'

בתום דיון במחלוקת הפנימית בהנהגת 'כחול לבן', מודיע יו"ר המפגה בני גנץ כי הוא נכון להיכנס למשא ומתן על הקמתה של ממשלת חירום לאומית - "עם כל חלקי הבית" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז באדר תש"פ | 12.03.20
גנץ ונתניהו (צילום ארכיון: דוברות הכנסת)

התפשטות הקורונה משפיעה גם על המערכת הפוליטית: לאחר קריאת ראש הממשלה נתניהו ליריביו הפוליטיים להצטרף לממשלת אחדות לאומית, יו"ר כחול לבן בני גנץ נענה ליוזמה והודיע כי הוא מסכים להיכנס למשא ומתן עם נתניהו על כך.

"כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור", כתב גנץ.

וכאן בא התרגיל: "לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית (כולל הרשימה הערבית המשותפת. א.ר.) נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

עוד קודם שוחח נתניהו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ועדכן אותו כי הזמין את יו"ר כחול לבן להיפגש עוד הערב (חמישי), במטרה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם.

הצעתו של נתניהו ל'ממשלת חירום' (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

הנשיא מצידו הודיע, כי אמר לנתניהו שהוא מברך על כל יוזמה שתוביל להקמת ממשלה בהקדם האפשרי, והדגיש: "ביתי פתוח בפניכם. עלינו לעשות הכל כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו". בעקבות כך, ב'כחול לבן' אכן שוקלים בחיוב את אפשרות הצטרפותם לממשלת החירום הלאומית המדוברת.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בהנהגת המפלגה ישנם חילוקי דעות באשר להצטרפות לממשלת שכזו: בעוד גבי אשכנזי דוחף בכל כוחו לכך, יאיר לפיד ובוגי יעלון הביעו את התנגדותם. עוד נודע, כי ארבעת חברי ה'קוקפיט' התכנסו הערב במטה המפלגה בתל אביב, על מנת לדון בשאלה זו.

כזכור, במסיבת העיתונאים הערב קרא נתניהו להקים ממשלת חירום בעקבות משבר נגיף הקורונה. "ערב מלחמת ששת הימים קמה בישראל ממשלת חירום לאומית. אני קורא להקים ממשלה דומה עכשיו, עוד הערב", אמר נתניהו והוסיף: "זו תהיה ממשלת חירום לתקופה מוגבלת, ויחד נילחם להציל את חייהם של רבבות אזרחים".

בתוך כך, סקר חדש שפורסם בחדשות 12 מלמד כי משבר הקורונה תחת הנהגתו ואחריותו של נתניהו מחזק את מפלגת הליכוד בראשה הוא עומד, בעיקר על חשבון מפלגות הימין.

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היתה המפלגה הגדולה עם 37 מנדטים, כחול לבן עם 33, הרשימה המשותפת זוכה ב-15 מנדטים, ש"ס עם תשעה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן אף היא עם שבעה מנדטים, רשימת העבודה-גשר-מרצ זוכה בשישה מנדטים וכך גם מפלגת ימינה.

בחלוקה לגושים: גוש הימין גודל במנדט אחד ועומד על 59 מנדטים, השמאל והערבים - 54 מנדטים.

במקביל, לקראת מצעד הממליצים שיגיעו לנשיא ביום ראשון הקרוב, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מהעבודה-גשר-מרצ הודיעה כי היא מבקשת להעביר בנפרד את המלצתה למועמד לראשות הממשלה, מה שאומר שהיא צפויה שלא להמליץ להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן בני גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר