משבר ה'קורונה'

פתיחת המשפט של רה"מ נתניהו נדחתה בחודשיים

פתיחת משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו נדחתה ביותר מחודשיים ימים בעקבות משבר ה'קורונה'. בהחלטת השופטים נקבע כי הקראת כתב האישום תערך ב-24 במאי (אקטואליה)

נתניהו, אמש (צילום: Alex Kolomoisky/POOL, פלאש 90)

פתיחת המשפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו נדחתה הבוקר (ראשון) ביותר מחודשיים ימים בעקבות משבר ה'קורונה'.

בהחלטה של שלושת השופטים בתיק - מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו, שאול אלוביץ', איריס אלוביץ' וארנון מוזס, נאמר כי התיק נקבע להקראה ביום 17.3.2020 בשעה 15:00.

"נוכח התפתחויות הנוגעות להתפשטות נגיף הקורונה, ובשים לב להנחיות העדכניות שניתנו ולהכרזה על עבודת בתי המשפט במתכונת חירום, החלטנו לבטל את הדיון הקבוע", כתבו השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם.

השופטים הוסיפו וקבעו כי "בשלב זה נקרא להקראה ליום 24.5.2020 בשעה 15:00.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע על מצב חירום בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל ל-24 שעות הראשונות של השבוע, אך ההערכה היא שהוא יוארך גם להמשך.

ההודעה על התקנות החדשות במסגרת מצב החירום פורסמו קצת לאחר 01:00 בלילה במוצאי שבת על ידי הנהלת בתי המשפט ולשכתו של השר אוחנה, שממנה נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאור המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה".

למעשה, כמעט כל גופי מערכת המשפט ובהם גם בתי משפט השלום והמחוזי, רשות האכיפה והגבייה, הפרקליטות והסנגוריה הציבורית יעבדו במתכונת חירום. בית המשפט העליון, מנגד, לא יעבוד במתכונת חירום.

החלת מצב החירום תאפשר לקיים דיונים רק בענייני מעצר ושחרור בערובה, מעצר מנהלי, עתירות דחופות לבג"ץ, עבירות לפי חקיקה הנוגעת למצב החירום המיוחד, סעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים ועניינים דחופים בהוצאה לפועל.

בנוסף נמסר מלשכתו של אוחנה, כי "במהלך היום תתבצע הערכת מצב עם כלל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, לצורך בחינה והיערכות מיטבית של המערכת — לאחריה יוחלט על המשך המדיניות".

לאחר פרסום דבריו של אוחנה, מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל שעומד בראש צוות ההיערכות להתמודדות עם נגיף הקורונה, הפיץ לנשיאי בתי המשפט הודעה ובה עדכן אותם על התקנות החדשות. הוא ציין כי מועד דיון בעניין שאינו מן העניינים שמגדיר מצב החירום בטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר